Biała maź w obudowie filtra powietrza
Moderator: Moderatorzy
Biała maź w obudowie filtra powietrza
Witam.Wczoraj wymieniałem filtr powietrza.po wyjeciu starego w obudowie było duzo białej mazi i troche wody jakby z olejem.rura która idzie od odmy do obudowy filtra równiez zapchana tym dziadostwem.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2013, 12:54 przez gicor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
gicor, zobacz no na bagnet do sprawdzania ilości oleju - jeśli jest OK to sie ciesz
Mamy teraz dość zimnawo a Ty masz prawdopodobnie z lekka zapchaną odmę i opary włażą do węża wraz z mgiełką oleju a , że mamy zimnawo to różnica temperatur powoduje skraplanie się wody
Woda + olej = maź
Do umycia odma ; wąż ; gąbka co jest we filtrze -pod wkładem filtra powietrza (lub wymiana na inną)
Mamy teraz dość zimnawo a Ty masz prawdopodobnie z lekka zapchaną odmę i opary włażą do węża wraz z mgiełką oleju a , że mamy zimnawo to różnica temperatur powoduje skraplanie się wody
Woda + olej = maź
Do umycia odma ; wąż ; gąbka co jest we filtrze -pod wkładem filtra powietrza (lub wymiana na inną)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
A jazda na gazie na krótkich odcinkach znacząco podnosi ryzyko wystąpienia tej mazi.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
U mnie takie masło występuje pod korkiem oleju, ale że jest zimno, jeżdżę na gazie, a do pracy mam 1.5km to się nie dziwię ani trochę
Chociaż gdzieś słyszałem że olej Mobila też się do tego przyczynia, chociaż nie wiem czy to prawda, bo zawsze lałem Mobila, a takie masło miałem tylko w omedze kiedyś no i teraz w punciaku 


Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
- Yagr
- Posty: 14643
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nonam, po prostu macie w Kaliszu zbyt wilgotny klimat 
Wątpię żaby rodzaj oleju miał z tym cokolwiek wspólnego. Olej to olej - żadnej wody w nim byc nie powinno. Śladowe ilości skraplającej się pary wodnej mogą występować, zwłaszcza gdy się jeździ na krótkich dystansach nie osiąga na dłuższy czas temperatury która spowoduje usunięcie takiej wody. Potem oziębienie, skroplenie, ogrzanie, odparowanie i tak w kółko... Powoduje to że w układzie cały czas jest wilgoć i po zmieszaniu z oparami olejowymi tworzy się emulsja...

Wątpię żaby rodzaj oleju miał z tym cokolwiek wspólnego. Olej to olej - żadnej wody w nim byc nie powinno. Śladowe ilości skraplającej się pary wodnej mogą występować, zwłaszcza gdy się jeździ na krótkich dystansach nie osiąga na dłuższy czas temperatury która spowoduje usunięcie takiej wody. Potem oziębienie, skroplenie, ogrzanie, odparowanie i tak w kółko... Powoduje to że w układzie cały czas jest wilgoć i po zmieszaniu z oparami olejowymi tworzy się emulsja...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
gicor, nie koniecznie - może być to samo co we filtrze powietrza i wężu odmy
Uszczelka pod głowicą to wtedy gdy na miarce oleju będzie widać zamiast oleju - masło
Ale wtedy też "oleju" przybędzie
Bodek
Jakoś nie miałem problemów w Esie - teraz w MDO też nie mam
Uogólniasz
Uszczelka pod głowicą to wtedy gdy na miarce oleju będzie widać zamiast oleju - masło
Ale wtedy też "oleju" przybędzie
Bodek

Jakoś nie miałem problemów w Esie - teraz w MDO też nie mam
Uogólniasz

Ostatnio zmieniony 28 gru 2013, 22:01 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
niektore silniki maja tendencje do zapychania odm (np. silniki VW) a inne nie (lub nieco mniejsze - np. moj brat w esie 1.6, ktorego wykorzystywal przez 90% czasu na odcinkach 5-7km nie mial wogole problemu z maselkiem) i nie doszukiwalbym sie tutaj winy w oleju. napewno czynnikiem powodujacym powstawanie mazi jest jest niska temperatura powietrza+krótkie przebiegi. dla przykladu ja w lagunie nigdy nie mialem żadnego maselka jak trzaskalem dzien w dzien "trase" 60km w jedna strone. jak tylko zaczalem ja uzywac na odcinkach 2-5km zaraz zjawisko wystapilo
olej byl ciagle ten sam (tzn. ten sam typ i producent)
