Uszczelnienie układu chłodzącego.
Moderator: Moderatorzy
Uszczelnienie układu chłodzącego.
Panowie bo zaraz mnie rozniesie. Jakoś w grudniu zmieniłem płyn chłodzący z letniego na zimowy i od tamtego momentu nie mogę dojść ładu z wyciekami. Po dwóch tygodniach od wymiany płynu zaczęło mi ubywać płynu. Zaczałem sprawdzać wszystko po kolei, po pewnym czasie zlokalizowałem wyciek który był spowodowany przetarciem się węża idącego od chłodnicy do nagrzewnicy. Wymieniłem wąż zalałem płynem niby wszystko ok. Po jakimś czasie znów uciekał mi płyn w dość sporych ilościach. Zaczęły się poszukiwania winowajca był oring obudowy termostatu. Zdemontowałem w poniedziałek obudowę termostatu wywaliłem starą uszczelkę wsadziłem nową którą zakupiłem w salonie Forda. Zalałem znów płynem na max. We wtorek rano zobaczyłem ze śnieg pod moim autem jest zielony...
Okazało się że cieknie właśnie nowy oring termostatu co ciekawe tylko gdy silnik jest zimny i tylko do poziomu minimum. I mam takie pytanie czy po zdemontowaniu obudowy termostatu mogę okolice oringu uszczelnić silikonem i jak do jasnej ciasnej odpowietrzyć tą nagrzewnice?Bo stanie na wzniesieniu i trzymanie go na obrotach 3500 nic nie daje
Okazało się że cieknie właśnie nowy oring termostatu co ciekawe tylko gdy silnik jest zimny i tylko do poziomu minimum. I mam takie pytanie czy po zdemontowaniu obudowy termostatu mogę okolice oringu uszczelnić silikonem i jak do jasnej ciasnej odpowietrzyć tą nagrzewnice?Bo stanie na wzniesieniu i trzymanie go na obrotach 3500 nic nie daje
Zaczynając od tego że po odpaleniu samochodu i dodaniu gazu słychać takie bulgotanie w okolicy nagrzewnicy, poprzez zmieniającą się temperaturę na niższą lub wyższa w zależności czy jedziemy na wysokich czy niskich obrotach. Kończąc na tym że jeśli nawiew pracuje na pierwszym biegu i dmucha ciepłym powietrzem to jeśli przełączę go na drugi bieg powietrze się ochładza do poziomu takiego letniego a na trzecim biegu jest już zupełnie chłodne.
Letni płyn chłodniczy? To takie coś jeszcze istnieje, czy miałeś wodę zalaną? Jak tak patrzę, to Ty masz problem ze wszystkim w tym aucie, weź to sprzedaj, kup sobie coś ciepłego do jedzenia i będziesz miał święty spokój z tą padliną, no chyba że te dziwne usterki to sobie wymyślasz po to żeby mieć co pisać na forum.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
Tak szczerze powiem kupiłem mondeo taniej niz escorta przejechałem nim ponad 50 tyś i wymieniłem tylko układ hamulcowy i tyle. A w tym ciągle coś gdzieś sie dzieje. Dodam że jestem osobą która denerwuje jakaś rzecz która nie działa tak jak powinna i mimo że np to jest przepalona żarówka podświetlenia popielniczki to ją wymienię. Ale tak teraz szczerze, bo za godzinkę ruszam na garaż mogę ten oring obudowy termostatu uszczelnić silikonem bo mam gdzieś w garażu taki niebieski wysokotemperaturowy z firmy K2
- S3ci0r
- Posty: 4799
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
jaki masz grill? masz oryginalną przesłonę kratki zderzaka między halogenami po wewnętrznej stronie? masz wygłuszenie maski? masz dolną osłonę komory silnika? to wszystko ma wpływ ile zimnego powietrza się dostaje do komory silnika a zatem temperatury powietrza z nawiewów, przecież jak weźmiesz na ciepłe powietrze to zasysa z komory a następnie jest dogrzewane przez nagrzewnicę. przy takich mrozach nie ma co się dziwić że leci chłodne powietrze, zwłaszcza jak się poruszamy samochodem. poza tym nie wiadomo jak z drożnością nagrzewnicy. a na koniec dodam tylko że jeśli temperatura silnika jest normalna to wina leży po stronie nagrzewnicy + wydmuchiwania ciepłego powietrza z komory silnika
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- WieSiu
- Posty: 23404
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
A moj miał uszczelkę uszkodzona a nie miał ani jednego z wyżej wymienionych objawów, wszędzie czysto, płynów nie trzeba było zmieniać po wymianie uszczelki. Miałem przedmuchy między cylindrami.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nigdy powietrze do nagrzewnicy nie było zasysane z komory silnikaS3ci0r pisze:to wszystko ma wpływ ile zimnego powietrza się dostaje do komory silnika a zatem temperatury powietrza z nawiewów, przecież jak weźmiesz na ciepłe powietrze to zasysa z komory a następnie jest dogrzewane przez nagrzewnicę.
Mecu, Możesz posmarować silikonem
Odpowietrzyć nagrzewnice - ryj do góry i pogarach - przez pare minut - gasisz silnik - dolewasz płyn i jeszcze raz po garach
Przecie jak odpowietrzysz i przodek znów masz na prosto - to znów zapowietrzasz układ ?
Uzupełnij i dopiero woza na dół
Innego sposobu nie ma
Może za nisko dajesz przodek do góry ? i Ci sie ne udało ?
Spróbuj jeszcze raz - ale dolej w międzyczasie płynu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]