![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![n :DDD](./images/smilies/zz0023.gif)
![n :DDD](./images/smilies/zz0023.gif)
Moderator: Moderatorzy
W jednym z moich poprzednich aut, tak samo dźwięczało, gdy rozleciało się łożysko na pompie wody.Mecu pisze:Tak jakby ktoś walił młotkiem w silnik i nasila sie wraz z zwiększeniem obrotów silnika
Dobrze ale jak ma stukać krzywka po wymianie UPG jeśli przed nie stukała, wałki zostały zdemontowane przed wysłaniem głowicy i leżały cały czas w warsztacieJamszoł pisze:Pompa - alternator i pompa wspomagania , obracają się około 2 x szybciej niż sam silnik
Jeśli coś tam by pukało to da się to rozróżnić
Panewka ? - przy obrotach tylko lekko puka
Zaczyna głośno pukać gdy silnik schodzi z obrotów
W rytm pracy silnika - zawsze z tą samą siłą będzie pukać wałek rozrządu
A konkretnie - wyrobione wykorbienie (krzywka) wałka rozrządu , która puka o popychacz
Oczywiście to może być zupełnie co innego
Pompa wody - alternator - pompa wspomaganie , jak zwalimy pasek wieloklinowy to odłączymy im napęd - będzie pracować sam silnik - jak by cóś![]()
Też wtedy można namierzyć co i jak