Rafał jak Ty mało wiesz o mechanice
problem z akumulatorem
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23672
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ok moze i opcja jest,ale nie ma takiej opcji zeby na sprawnym regulatorze bylo wiecej niz 14,5V ! Jesli jest uszkodzone cos poza regulatorem to albo nie bedzie ladowac,albo po prostu bedzie bardzo slabo ladowac. A poza tym markko alternator to nie mechanika
tylko elektryka!
A jedynym elementem mechanicznym sa lozyska 
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
-
MARKKO
-
tomek31
panowie...
problem się zacząl w dniu kiedy jadąc w burzę w zerwanie chmury samochód zalał się tak ze następnego dnia nie dał się odpalic (tego samego dnia jeszcze zapalal a następnego raz sie odpalil a później akumulator zdechł)
pozniej zaczęly się problemy....
samochod dziwnie pracuje (inaczej słychac prace silnika) i zauwazylem że strzela czasem jakby z wydechu
(traci moc) i zauważyłem tytułowy wyciek z akumulatora...
zbadalem i jest to niedoladowanie przy duzym obciazeniu i przeladowanie przy duzych obrotach.
jak wiecie wymiana regulatora nic nie dala (czy mógł być wadliwy sprzedany?). czy mogl caly alternator wysiasc? czy moze to akumulator? pomozcie bo utkwilem
problem się zacząl w dniu kiedy jadąc w burzę w zerwanie chmury samochód zalał się tak ze następnego dnia nie dał się odpalic (tego samego dnia jeszcze zapalal a następnego raz sie odpalil a później akumulator zdechł)
pozniej zaczęly się problemy....
samochod dziwnie pracuje (inaczej słychac prace silnika) i zauwazylem że strzela czasem jakby z wydechu
(traci moc) i zauważyłem tytułowy wyciek z akumulatora...
zbadalem i jest to niedoladowanie przy duzym obciazeniu i przeladowanie przy duzych obrotach.
jak wiecie wymiana regulatora nic nie dala (czy mógł być wadliwy sprzedany?). czy mogl caly alternator wysiasc? czy moze to akumulator? pomozcie bo utkwilem
-
MARKKO
- leszek
- Posty: 2568
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
nie ma takiej opcji. sprawny regulator-jak sama nazwa wskazuje reguluje napięcie i powyżej pewnego powinien"zrywać" czyli rozłączać ładowanie.markko pisze:mozliwe jest także że diody w alternatorze robią spiecie i dlatego masz za duze ładowanie nawet gdy działa dobrze regulator ale tylko w tym wypadku.
dwa pytania--
1.gdzie mierzysz ładowanie? na aku,czy na bezpiecznikach?
2.jak główna masa? sprawdzałeś?(może być przyczyną spadków napięcia)
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować 
"darcun4
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 773
Skąd: Toruń
Wysłany: Sro 14 Cze, 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
--------------------------------------------------------------------------------
Ja postawię, na aku. Góra dwa miechy i wymiana.
_________________
stary fordowiec nowy escortowiec
1,6 EFI+LPG "91
a w PiSdu "
Jako, że nie mogę cytować sam siebie normalnie, to zrobiłem to inaczej
Powyższa sugestia sugerowała między innymi ocenę grubości płyt ołowianych. I wg. mnie są one za cienkie.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 773
Skąd: Toruń
Wysłany: Sro 14 Cze, 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
--------------------------------------------------------------------------------
Ja postawię, na aku. Góra dwa miechy i wymiana.
_________________
stary fordowiec nowy escortowiec
1,6 EFI+LPG "91
a w PiSdu "
Jako, że nie mogę cytować sam siebie normalnie, to zrobiłem to inaczej
Powyższa sugestia sugerowała między innymi ocenę grubości płyt ołowianych. I wg. mnie są one za cienkie.
-
MARKKO
- WieSiu
- Posty: 23672
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
I widzisz markko, dokladnie o tym samym pisalemmarkko pisze:Spierał się nie będę ale dzisiaj specjalnie oto pytałem się elektromechanikaleszek pisze:nie ma takiej opcji. sprawny regulator-jak sama nazwa wskazuje reguluje napięcie i powyżej pewnego powinien"zrywać" czyli rozłączać ładowanie.(BLE)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
-
tomek31