Chciałbym wymienić płyn chłodzący w moim autku (zima idzie dużymi krokami ). W związku z tym mam pytanie :Jest jakiś korek spustowy na bloku silnika?, Są jakieś odpowietrzniki o których powinienem wiedzieć ? Czy tak jak w poprzednim autku (opel kadett) wszystko odpowietrza się samo?
WieSiu pisze:jest w chlodnicy plastikowy korek (srobka) bodajrze w lewej czesci chlodnicy (patrzac z wnetrza auta)
... uszczegolniajac ... na dnie chlodnicy
co do odpowietrzania, nie ma w Essim zadnych odpowietrznikow
pamietaj o prawidlowej wymianie plynu:
- spusc stary (na koncu dmuchajac mocno w zbiorniczek wyrownawczy - chociaz moze to byc nie przyjemne gdy usta beda mialy kontakt z oparami plynu - ale wydobedziesz jeszcze w ten sposob dobre 0,5 l)
- zalej uklad woda i rozgrzej silnik do normalnej temp pracy (przy spuszczaniu wody zobaczysz jaka bedzie ona CZARNA)
- zalej nowy plyn i po odpaleniu skontroluj jeszcze poziom w zbiorniczku wyrownawczym