RóŻNICA SILNIKóW
Moderator: Moderatorzy
RóŻNICA SILNIKóW
Mam takie pytanie: CZYM SIĘ RóŻNI SILNIK TD(np.forda 1.8 td) od TDI(VW 1.9 tdi)?? w czym różnica??
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Silnik Td to silnik który posiada pompę etryskową.Pompa połączona jest z wtryskiwaczami poprzez rurki wysokiego ciśnienia - każdy wtrysk połączony jest osobno rurką z pompą.
Na wtryskach tych masz od 120 do 220 Atmosfer w zależności od konstrukcji silnika ;producenta;wielkości silnika itd.
silnik z pompowtryskiwaczem jest troszkę inny.
Pompa pąpuje pod dużym ciśnieniem paliwo do listwy - listwa połączona jest do wszystkich wtrysków naraz.System ten nazywa się comonraily.
Ciśnienie na wtryskach od 1200 nawet do 2000 Atmosfer.
Im wyższe ciśnienie na wtryskach tym lepiej spala się mięszanka paliwowo powietrzna i tym lepsza kultura pracy silnika ( lepsze spalanie) mocniejszy silnik i cichszy.
Można długo na ten temat pod względem technicznym jeśli chodzi o rozwiązania.
Konstruktorzy silników postanowili podnieś ciśnienie na wtryskach aby polepszyć pracę silnika - od tego rozpoczeli główkowanie .
Ciśnienie na wtryskach - to jest główna różnica reszta to już tylko dodatek konstrukcyjny aby sprostać temu ciśnieniu.
Na wtryskach tych masz od 120 do 220 Atmosfer w zależności od konstrukcji silnika ;producenta;wielkości silnika itd.
silnik z pompowtryskiwaczem jest troszkę inny.
Pompa pąpuje pod dużym ciśnieniem paliwo do listwy - listwa połączona jest do wszystkich wtrysków naraz.System ten nazywa się comonraily.
Ciśnienie na wtryskach od 1200 nawet do 2000 Atmosfer.
Im wyższe ciśnienie na wtryskach tym lepiej spala się mięszanka paliwowo powietrzna i tym lepsza kultura pracy silnika ( lepsze spalanie) mocniejszy silnik i cichszy.
Można długo na ten temat pod względem technicznym jeśli chodzi o rozwiązania.
Konstruktorzy silników postanowili podnieś ciśnienie na wtryskach aby polepszyć pracę silnika - od tego rozpoczeli główkowanie .
Ciśnienie na wtryskach - to jest główna różnica reszta to już tylko dodatek konstrukcyjny aby sprostać temu ciśnieniu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14643
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
silniki 1,9 TDI nie mają systemu common rail!jamszoł pisze:silnik z pompowtryskiwaczem jest troszkę inny.
Pompa pąpuje pod dużym ciśnieniem paliwo do listwy - listwa połączona jest do wszystkich wtrysków naraz.System ten nazywa się comonraily.
opis fordowskiego silnika o.k.
1,9 TDI to cała rodzina silników wywodząca się od wolnossącego 1,9 D. powszechnie stosowane są w grupie VAG (VW,Audi, Seat, Skoda). były dwa warianty zasilania tych silników jeden to pompowtryskiwacze a drugi pompa wtryskowa. Rozwiązanie drugie to podobna zasada działania jak to z forda. Pompowtryskiwacze to tak jakby każdy wtryskiwacz miał swoją pompę

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie chciałem się zbytnio zagłębiać w temat bo uważam , że jest to aż tak niepotrzebne.
Najważniejsza różnica to ciśnienie na wtryskach a cała reszta to już różne rozwiązania producentów którzy nie moga skopiować od konkurenta tylko muszą wymyśleć swoje rozwiązania - no chyba , że kupią licencję.
Najważniejsza różnica to ciśnienie na wtryskach a cała reszta to już różne rozwiązania producentów którzy nie moga skopiować od konkurenta tylko muszą wymyśleć swoje rozwiązania - no chyba , że kupią licencję.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]