Witam wszystkich mam takie pytanko może j jest ono na forum lecz nie mogłem znaleśc interesuje mi opis jak sprawdzić akumulator uniwersalnym miernikiem elektrycznym, posiadam ESCORTA 1,6 16V BEZ+GAZ 94 R t.z.n
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
- jak Sie sprawdza ładowanie alternatora , jaką jednostka (A CZ V) zbadać i jaka powinna być wartość od .....do :idealna:
- pobór prądu na postoju (OPIS, IEDNOSTKA, WARTOSC OD ILU)
- oraz w jaki sposób sprawdzić urządzenia czy wszystko gra Np przy włączonych światłach , wentylatorze, radiu samochodowym .
Jak ktoś ma gotowa stronie internetowa lub materiały objaśniającą jak przeprowadzić poniższe badania samemu, bardzo łatwą i przydatna, z góry dziękuje i pozdrawiam użytkowników Ford ESCORT TEAM POLSKA
Jak sprawdzić akumulator samochodowy miernikiem
Moderator: Moderatorzy
Witaj!
Jeśli masz miernik cyfrowy, to ustaw go na zakres 20 lub 200V (lepiej 20, bo pomiar będzie dokładniejszy)
Włącz silnik, nie włączaj świateł,m ani innych odbiorników prądu i zmierz napięcie na jednostce [V] Idealna wartość powinna wynosić 14,4V Jeśli wyłączysz silnik wartość ta powinna wynosić ok. 12,3V - dokładnie nie pamiętam, ale trochę powyżej 12V.
Pomiar poboru prądu jest już trochę trudniejszyy i raczej nie rób tego miernikiem uniwersalnym, bo prawdopodobnie nie jest przystosowany do pomiaru prądu o tak dużej wartości i może się spalić. Jeśli jednak chcesz sprawdzić tylko czy nie ma gdzieś drobnych przebić i czy prąd nie "ucieka" to możesz sprawdzić, ale nie włączaj świateł, ani żadnych większych odbiorników prądu jak np. wzmacniacze itp. Ustaw miernik na pomiar prądu [A] i zdejmij klemę plusową, podłącz miernik w obwód dotykając czerwonym kabelkiem do aku, a czarnym do zdjętej klemy (uważaj aby nie dotknąc przypadkowo kluczem karoserii!!!) Nie wiem jaki masz miernik, w niektórych trzeba przełożyć kabelek czerwony do drugiego gniazda przy pomiarze prądu.
Jeśli masz miernik cyfrowy, to ustaw go na zakres 20 lub 200V (lepiej 20, bo pomiar będzie dokładniejszy)
Włącz silnik, nie włączaj świateł,m ani innych odbiorników prądu i zmierz napięcie na jednostce [V] Idealna wartość powinna wynosić 14,4V Jeśli wyłączysz silnik wartość ta powinna wynosić ok. 12,3V - dokładnie nie pamiętam, ale trochę powyżej 12V.
Pomiar poboru prądu jest już trochę trudniejszyy i raczej nie rób tego miernikiem uniwersalnym, bo prawdopodobnie nie jest przystosowany do pomiaru prądu o tak dużej wartości i może się spalić. Jeśli jednak chcesz sprawdzić tylko czy nie ma gdzieś drobnych przebić i czy prąd nie "ucieka" to możesz sprawdzić, ale nie włączaj świateł, ani żadnych większych odbiorników prądu jak np. wzmacniacze itp. Ustaw miernik na pomiar prądu [A] i zdejmij klemę plusową, podłącz miernik w obwód dotykając czerwonym kabelkiem do aku, a czarnym do zdjętej klemy (uważaj aby nie dotknąc przypadkowo kluczem karoserii!!!) Nie wiem jaki masz miernik, w niektórych trzeba przełożyć kabelek czerwony do drugiego gniazda przy pomiarze prądu.