Witam!
zastanawiam sie nad zakupem forda z Holandii i ma on już zamontowaną instalacje gazową.Czy spotkaliście się już z taką instalacją i jak ona sobie daje rade w naszych warunkach.Warto coś takiego kupować czy lepiej samemu w Polsce założyć gaz?Wspomnę,że chodzi o forda mondeo 1800cm3
holenderska instalacja
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11759
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
przed zarejestrowaniem takiego pojazdu trzeba zrobic dodatkowa legalizacje butli (koszt 200-300 zl - nie pamietam) wydawana na 3 lata (instalowane u nas butle maja 10 lat legalizacji) - co w wielu przypadkach oznacza, ze bardziej sie oplaca wymienic butle na nowa - o ile nie jest to pojazd z fabryczna instalacja.
do tego jest inny standard zaworu wiec czeka cie wymiana zaworu lub zakup przejsciowki - choc wiele stacji LPG posiada juz przejscia na holenderski gaz
poza tym sprawuje sie to z reguly o niebo lepiej niz te u nas zakladane choc predzej czy pozniej bedziesz musial jechac do polskiego gazownika a on pewnie bedzie probowal "udoskonalic" instalacje po swojemu i juz moze tak pieknie nie byc ...
do tego jest inny standard zaworu wiec czeka cie wymiana zaworu lub zakup przejsciowki - choc wiele stacji LPG posiada juz przejscia na holenderski gaz
poza tym sprawuje sie to z reguly o niebo lepiej niz te u nas zakladane choc predzej czy pozniej bedziesz musial jechac do polskiego gazownika a on pewnie bedzie probowal "udoskonalic" instalacje po swojemu i juz moze tak pieknie nie byc ...
Cześć Bishop. Rok temu nabyłem Escorta w Holandii z instalacją gazową. Cidzej dobrze wyjaśnił Ci sprawę butli. Możesz jeszcze sprawdzić rok produkcji butli, ponieważ z tymi starszymi jest problem z legalizacją. Druga sprawa, to elektryka w holenderskim LPG. Podobno jest spora różnica z polskimi normami (coś tam z masą) Jak będziesz wymieniał bądź legalizował butlę, postaraj się o dokładny opis instalacji (na niektórych stacjach potrafią się do tego przyczepić, zwłaszcza przy pierwszej rejestracji). To tyle co pamiętam ze swoich przejść, a prawdę mówiąc miałem najwięcej właśnie z gazem.
Co do przejściówki i tankowania.... Przejściówkę dostałem "gratis" przy wymianie butli (moja była zbyt stara do legalizacji) i niestety nie spotykam się zbyt często na warszawskich stacjach żeby mieli ją na stanie, tak więc lepiej zaopatrzyć się na własną rękę.
Co do przejściówki i tankowania.... Przejściówkę dostałem "gratis" przy wymianie butli (moja była zbyt stara do legalizacji) i niestety nie spotykam się zbyt często na warszawskich stacjach żeby mieli ją na stanie, tak więc lepiej zaopatrzyć się na własną rękę.
Jeżeli chodzi o 1.8 TD też słyszałem rózne wersje, że owe silniki mają jakąś wadę. Powiem tyle że coś słyszałem, ale reszty nie gwarantuje. No mnie czeka legalizacja butelki z gazem. I się przymierzam żeby jechać do gazownika. Powiem że posiadam fordzika z włoską instalacją niby to montowaną w holandii. Zaś z tabliczki na butli widzę datę roku coś 2003. To chyba nie taka stara ta butelka, jak legalizacja jest raz na 3 lata.
Pytanie:
Byłem ostatnio u gazownika. W rozmowie stwierdził że legalizacja jest tylko na butle. A jakie dokumenty są wymagane przy wbiciu instalacji do dowodu rejestracyjnego? czy Ta legalizacja butli czy jakaś opinia Gazownika wraz z legalizacją?
Pytanie:
Byłem ostatnio u gazownika. W rozmowie stwierdził że legalizacja jest tylko na butle. A jakie dokumenty są wymagane przy wbiciu instalacji do dowodu rejestracyjnego? czy Ta legalizacja butli czy jakaś opinia Gazownika wraz z legalizacją?