Tak jak
ARIEL pisał wcześniej nie ma co uturbiac RS-a bo nie wytrzyma. Tak jak napisałem wczesniej Anglicy już dawno rozpracowali ZETEc-I do granic mozliwości. Aytentycznie 1.8 wytrzymuje do 250 koni bez zakuwania. Przy doładowaniu 0,6 bara (soft) można uzyskać około 170 koników bez innych większych modyfikacji. Jeśli zdłubiemy taki silnikw sposób następujący:
- odprężymy
- zrobimy odpowiedni dolot
- wykonamy nowy wydech o większej średnicy
- doładujemy ciśnieniem rzędu 1,0 bara
- dobrze poskładamy o wystroimy
to mamy 200 kucy jak złoto i pewnosć że nam się dół nie sypnie (mowa o dłubaniu silnika po remoncie całkowitym). Skrzynia MTX wytzryma bez problemu. Jak pokusimy się o zakucie dołu, inne wałki i kółka rozrządu, daleko posunięte modyfikacje głowicy (wzamniane talerzyki, sprężyny, zawory) to przy odpowiednim zestrojeniu mamy doceowe 250 - 270 koni ale to juz trzeba myśec nad inną skrzynią bo seria nie da rady.
mikruss pisze:(tu i uwdzie slyszalem za komplet tlokow 400 zl nowe kute)
Z całym szacunkiem ale "lekko" zaniżona kwota
![Neutral :-|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Kute tloki renomowanego producenta kosztują ponad 1,5 tysiąca pln chyba że mówimy o tłokach od kowala z Parzymiechów Górnych (też renomowany producent ale podków
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
) to wtedy się zgodzę co do ceny
Kwesita dołu 2.3 od scorpio i góry od RS-a była już poruszana i przez kilka osób w Polsce brana na warsztat ale cięzko to zestoric i wiele takich projektów legło w gruzach więc dał bym sobie spokój. Nawet u nas na forum był taki temat "dół 2.3 góra RS i nie bangla" czy coś w ten deseń.