
Tuning mechaniczny silnika - koszta
Moderator: Moderatorzy
Jak nie będziesz miał nadmiernie ciężkiej nogi to może obejdzie się bez chłodzenia denek tłoków natryskiem oleju.
No to wymień tą przepustnice i wałki rozrządu na te z RQB, zresetuj komputer i masz...
Żeby tylko w moim 1.6 CVH EFI można byłoby zyskać aż 25 km więcej, za wymiane tak niewielkiej ilości elementów i w dodatku seryjnie produkowanych.
Pozdr.
No to wymień tą przepustnice i wałki rozrządu na te z RQB, zresetuj komputer i masz...
Żeby tylko w moim 1.6 CVH EFI można byłoby zyskać aż 25 km więcej, za wymiane tak niewielkiej ilości elementów i w dodatku seryjnie produkowanych.
Pozdr.
Zgadza sięmikruss pisze:a najlepiej to juz zamontowac SMT6 i pojechac na strojenie

Ja bym chyba wymienił tą przepustnicę na 55mm. To nawet w moim 1.6 CVH EFI przepustnica ma ok 53..55 mm (niestety nie udało mi się zmierzyć dokładnie), a tu w silniku 16v dali tylko 42mm. Po co robili znacznie bardziej skomplikowany rozrząd 16 zaworowy, chyba usiłowali przecież poprawić przepustowość gazów, a tu nie wiedzieć czemu udusili silnik na przepustnicy.
Pozdr.
Pozdr.
Oj czy ja wiem aby 16v bylo bardziej elastyczne od 8V.
Moj ma max moment obr przy 4 tys obr a moc przy 5 tys - no to co to za elastycznosc.
1.3 byl bardziej elastyczny niz 1.6, gozej jechal ale wykres na pewno byl bardziej plaski, bo max moment obr osiągał już chyba przy 2500 tys albo 3000 a moc max przy niecałych chyba 5000 tys jak dobrze pamietam.
Silnik 8v ciągnie od samego dołu a każde 16 v dopiero w górnych wartościach obrotowych silnika - bez wyjątku, no chyba ze mamy już V6 z 4 zaworami na cylinder to tu już jest inaczej.
Niby 16V powinno rozwijać wieksze moce jak 8V a własnie wystarczy spojrzeć na starego Escorta RST z silnikiem 1.6 8v turbo. W standardzie ile to ma 140-150 PS a można kręcić do 250 PS i spoko a taki mój Zetec 1.6 by sie chyba rozleciał w mak.
Moj ma max moment obr przy 4 tys obr a moc przy 5 tys - no to co to za elastycznosc.
1.3 byl bardziej elastyczny niz 1.6, gozej jechal ale wykres na pewno byl bardziej plaski, bo max moment obr osiągał już chyba przy 2500 tys albo 3000 a moc max przy niecałych chyba 5000 tys jak dobrze pamietam.
Silnik 8v ciągnie od samego dołu a każde 16 v dopiero w górnych wartościach obrotowych silnika - bez wyjątku, no chyba ze mamy już V6 z 4 zaworami na cylinder to tu już jest inaczej.
Niby 16V powinno rozwijać wieksze moce jak 8V a własnie wystarczy spojrzeć na starego Escorta RST z silnikiem 1.6 8v turbo. W standardzie ile to ma 140-150 PS a można kręcić do 250 PS i spoko a taki mój Zetec 1.6 by sie chyba rozleciał w mak.
- Yagr
- Posty: 14644
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no nie do końca się z tym zgodzę - mój jedzie powyżej 3000.mikruss pisze:Silnik 8v ciągnie od samego dołu
turbo to zupełnie inna bajkamikruss pisze:wystarczy spojrzeć na starego Escorta RST z silnikiem 1.6 8v turbo
no nie do końca - max mocy 90 KM przy 5500 a moment 134 Nm przy 3000 a teraz dla porównania dane dla 1,6 8v EFI - 105 KM przy 6000 i 138 Nm przy 4000 (wg WKŁ) i ta różnica jest odczuwalna!mikruss pisze:Moj ma max moment obr przy 4 tys obr a moc przy 5 tys
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14644
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A gdzie ja napisałem że lepiej jedzie? Zetec ciągnie od niższych obrotów i w codziennej eksploatacji jest to wygodniejsze. Mój co najwyżej może pokazać w górnym zakresie obrotów - wtedy to jest mocny. A co do tej instrukcji po niemiecku... ja mam do Mk VII po polsku i jedyna różnica dla 1,6 16v to podany moment. zresztą spróbuję wkleić, tylko jakość skanu jest kiepska...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"