"wiecznie zimny" silnik.
Moderator: Moderatorzy
"wiecznie zimny" silnik.
witam wszystkich.
jestem tutaj nowy wiec przepraszam za wszelkie bledy.
takwiec tak jak w temacie mam problem z zimnym silnikiem a co za tym idzie z obrotami.
moj silnik to 1600 ZETEC 16v rocznik 96.
chodzi o to ze wskazowka od temperatury po przejechaniu dosc duzej odleglosci (30km) jest wciaz na minimum tak jakby nawet nie drgnela. takze jak sie zatrzymie pod koniec tej trasy i odczekam chwile to obroty silnika spadaja MAX do 1000-1100, a z tego co wiem to powinny spasc do 900.
i moje pytanie brzmi czym to moze byc spowodowane??
czy to bedzie jakis czujnik czy moze silniczek krokowy czy cos innego??
prosze o pomoc.
jestem tutaj nowy wiec przepraszam za wszelkie bledy.
takwiec tak jak w temacie mam problem z zimnym silnikiem a co za tym idzie z obrotami.
moj silnik to 1600 ZETEC 16v rocznik 96.
chodzi o to ze wskazowka od temperatury po przejechaniu dosc duzej odleglosci (30km) jest wciaz na minimum tak jakby nawet nie drgnela. takze jak sie zatrzymie pod koniec tej trasy i odczekam chwile to obroty silnika spadaja MAX do 1000-1100, a z tego co wiem to powinny spasc do 900.
i moje pytanie brzmi czym to moze byc spowodowane??
czy to bedzie jakis czujnik czy moze silniczek krokowy czy cos innego??
prosze o pomoc.
A "macałeś" ręką silnik,czy tylko na wskazówkę patrzysz?Ogrzewanie dobrze grzeje?Może sam czujnik nie pokazuje na tablicę temperatury,co wcale nie znaczy że:chodzi o to ze wskazowka od temperatury po przejechaniu dosc duzej odleglosci (30km) jest wciaz na minimum tak jakby nawet nie drgnela.
Viper9595 pisze:mam problem z zimnym silnikiem
Mam to już od 3 lat i jest to moje najmniejsze zmartwienie w tym samochodzie.Viper9595 pisze: obroty silnika spadaja MAX do 1000-1100
- Yagr
- Posty: 14644
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Darek ci dobrze radzi, najpierw sprawdź czy to faktycznie problem z temperaturą silnika czy też tylko wskaźnik. Jak ci wyjdzie że wskaźnik to sprawdź wtyczkę i ewentualnie czujnik temperatury. Gdzie jest i jak wygląda znajdziesz na forum. jeśli to jednak silnik niedogrzany to sprawdź termostat. Jak sprawdzić też jest na forum.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Tez tak mialem ostatnio w moim mkVI 1,6 - wskazowka ledwo drgnela,ogrzewanie bylo,i palil z 2-3l lpg wiecej - wymienilem termostat i wskazowka stoi na normal,ogrzewanko jeszcze lepsze i spalanie spadlo.
A co do Twoich obr to silnik zimny pracuje na "ssaniu" i puki temperatury nie zlapie to tak bedzie - wiecej Ci nie pali??
A co do Twoich obr to silnik zimny pracuje na "ssaniu" i puki temperatury nie zlapie to tak bedzie - wiecej Ci nie pali??
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
kupilem ten samochod dopiero 2 tygodnie temu takze wady dopiero wychodza na zewnatrz;)
Seba chyba dobrze mowisz tez podejzewam ten termostat bo mam wrazenie tak jakby wiecej spalal. a wiem ze obroty sa wieksze jak ciagnie ssanie i dlatego jest ponad 1000 nawet po dlugiej jezdzie, a wskazowka stoi w miejscu:(
gdzie moge znalezc ten termostat? bo raz moze 2x odkad mam to auto to wskazowka podskoczyla na normal ale pozniej znow spadla.
gdzie jest ten termostat to moze sprobowalbym go przeczyscic albo cos......
Seba chyba dobrze mowisz tez podejzewam ten termostat bo mam wrazenie tak jakby wiecej spalal. a wiem ze obroty sa wieksze jak ciagnie ssanie i dlatego jest ponad 1000 nawet po dlugiej jezdzie, a wskazowka stoi w miejscu:(
gdzie moge znalezc ten termostat? bo raz moze 2x odkad mam to auto to wskazowka podskoczyla na normal ale pozniej znow spadla.

gdzie jest ten termostat to moze sprobowalbym go przeczyscic albo cos......
no to jak staniesz przed silnikiem to po prawej stronie jest cewka zapłonowa (wchodzą w nią 4 kable wysokiego napięcia od świec), pod nią masz takie małe brązowe pudełeczko z którego wychodzą węże, a w nim 3 śrubki od strony chłodnicy. Najpierw ściągasz jeden wąż z termostatu i spuszczasz płyn (jak tego nie robiłeś to ściągnij jeszcze z chłodnicy w najniższym punkcie-spuścisz wszystko i zalejesz sobie świezym płynem). Ja termostat kupilem oryginalny Motorcraft i dałem chyba 42 zł razem z uszczelką. W każdym sklepie dostaniesz motoryzacyjnym termostat, jezeli nie oryginal to polecam Wahler, tez bardzo dobre. 
PS. Do MODERA
ten temacik jak na moje powinien byc przeniesiony do techniki silnik benzynowy bo w tym dziale mają być tylko opisy z fotorelacją jak sie nie myle co ??

PS. Do MODERA
ten temacik jak na moje powinien byc przeniesiony do techniki silnik benzynowy bo w tym dziale mają być tylko opisy z fotorelacją jak sie nie myle co ??
witam,
żeby zakończyć ten temat zapytam:
czy zimą wskazówka temperatury mimo mrozu powinna być pośrodku pola "normal"? bo właśnie teraz się połapałem, że u mnie "normal" to tylko latem załapuje. teraz podczas jazdy nie wskakuje na "normal", jest ciut pod kreską, czasami w dłuższym korku wejdzie na to pole. no i rzeczywiście jakiś niedogrzany jest. latem wskaźnik działał bo jak przeszło za połowę "normal" włączał się wentylator. czy mam już wymontowywać termostat? z góry uprzedzam, że w moim przypadku "macanie" silnika mija się z celem bo się na tym nie znam
pozdrawiam
żeby zakończyć ten temat zapytam:
czy zimą wskazówka temperatury mimo mrozu powinna być pośrodku pola "normal"? bo właśnie teraz się połapałem, że u mnie "normal" to tylko latem załapuje. teraz podczas jazdy nie wskakuje na "normal", jest ciut pod kreską, czasami w dłuższym korku wejdzie na to pole. no i rzeczywiście jakiś niedogrzany jest. latem wskaźnik działał bo jak przeszło za połowę "normal" włączał się wentylator. czy mam już wymontowywać termostat? z góry uprzedzam, że w moim przypadku "macanie" silnika mija się z celem bo się na tym nie znam

witam. niedawno odebralem swojego fordziaka od mechanika (wymiana chamulcow i latanie podlogi:))
chcialbym sie teraz zabrac za ta wskazowke od temperatury silnika.
stoi ona w miejscu czyli tak jakby silnik byl wylaczony.czasem wskoczy na normal ale w doslownie 1s spadnie na 0. moze to byc wina termostatu ze sie zacina?
dodam jeszcze ze po przejechaniu 60km chlodnica wraz z plynem w zbiorniku jest zimna a silnik goracy.
czym to moze byc spowodowane??
prosze o pomoc.
chcialbym sie teraz zabrac za ta wskazowke od temperatury silnika.
stoi ona w miejscu czyli tak jakby silnik byl wylaczony.czasem wskoczy na normal ale w doslownie 1s spadnie na 0. moze to byc wina termostatu ze sie zacina?
dodam jeszcze ze po przejechaniu 60km chlodnica wraz z plynem w zbiorniku jest zimna a silnik goracy.
czym to moze byc spowodowane??
prosze o pomoc.
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt: