"wiecznie zimny" silnik.

Moderator: Moderatorzy

Viper9595

"wiecznie zimny" silnik.

Post autor: Viper9595 »

witam wszystkich.

jestem tutaj nowy wiec przepraszam za wszelkie bledy.

takwiec tak jak w temacie mam problem z zimnym silnikiem a co za tym idzie z obrotami.

moj silnik to 1600 ZETEC 16v rocznik 96.

chodzi o to ze wskazowka od temperatury po przejechaniu dosc duzej odleglosci (30km) jest wciaz na minimum tak jakby nawet nie drgnela. takze jak sie zatrzymie pod koniec tej trasy i odczekam chwile to obroty silnika spadaja MAX do 1000-1100, a z tego co wiem to powinny spasc do 900.

i moje pytanie brzmi czym to moze byc spowodowane??

czy to bedzie jakis czujnik czy moze silniczek krokowy czy cos innego??

prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3483
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

chodzi o to ze wskazowka od temperatury po przejechaniu dosc duzej odleglosci (30km) jest wciaz na minimum tak jakby nawet nie drgnela.
A "macałeś" ręką silnik,czy tylko na wskazówkę patrzysz?Ogrzewanie dobrze grzeje?Może sam czujnik nie pokazuje na tablicę temperatury,co wcale nie znaczy że:
Viper9595 pisze:mam problem z zimnym silnikiem
Viper9595 pisze: obroty silnika spadaja MAX do 1000-1100
Mam to już od 3 lat i jest to moje najmniejsze zmartwienie w tym samochodzie.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Darek ci dobrze radzi, najpierw sprawdź czy to faktycznie problem z temperaturą silnika czy też tylko wskaźnik. Jak ci wyjdzie że wskaźnik to sprawdź wtyczkę i ewentualnie czujnik temperatury. Gdzie jest i jak wygląda znajdziesz na forum. jeśli to jednak silnik niedogrzany to sprawdź termostat. Jak sprawdzić też jest na forum.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Tez tak mialem ostatnio w moim mkVI 1,6 - wskazowka ledwo drgnela,ogrzewanie bylo,i palil z 2-3l lpg wiecej - wymienilem termostat i wskazowka stoi na normal,ogrzewanko jeszcze lepsze i spalanie spadlo.
A co do Twoich obr to silnik zimny pracuje na "ssaniu" i puki temperatury nie zlapie to tak bedzie - wiecej Ci nie pali??
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

tez tak mialem do wczoraj ze wskazowka na samym dole, raz moze 2 razy od kad posiadam essa tego wskoczyla mi tam gdzie powinna.. jesli to wskazowka to pogrzeb przy liczniku, ja robilem podswietlenie zegarow wczoraj i jakos wygrzebalem ze dziala;) a jesli to nie to to tak jak wyzej napisane;)
Viper9595

Post autor: Viper9595 »

kupilem ten samochod dopiero 2 tygodnie temu takze wady dopiero wychodza na zewnatrz;)

Seba chyba dobrze mowisz tez podejzewam ten termostat bo mam wrazenie tak jakby wiecej spalal. a wiem ze obroty sa wieksze jak ciagnie ssanie i dlatego jest ponad 1000 nawet po dlugiej jezdzie, a wskazowka stoi w miejscu:(

gdzie moge znalezc ten termostat? bo raz moze 2x odkad mam to auto to wskazowka podskoczyla na normal ale pozniej znow spadla. :?:

gdzie jest ten termostat to moze sprobowalbym go przeczyscic albo cos......
mikruss

Post autor: mikruss »

no to jak staniesz przed silnikiem to po prawej stronie jest cewka zapłonowa (wchodzą w nią 4 kable wysokiego napięcia od świec), pod nią masz takie małe brązowe pudełeczko z którego wychodzą węże, a w nim 3 śrubki od strony chłodnicy. Najpierw ściągasz jeden wąż z termostatu i spuszczasz płyn (jak tego nie robiłeś to ściągnij jeszcze z chłodnicy w najniższym punkcie-spuścisz wszystko i zalejesz sobie świezym płynem). Ja termostat kupilem oryginalny Motorcraft i dałem chyba 42 zł razem z uszczelką. W każdym sklepie dostaniesz motoryzacyjnym termostat, jezeli nie oryginal to polecam Wahler, tez bardzo dobre. ;)

PS. Do MODERA
ten temacik jak na moje powinien byc przeniesiony do techniki silnik benzynowy bo w tym dziale mają być tylko opisy z fotorelacją jak sie nie myle co ??
Viper9595

Post autor: Viper9595 »

zrobie z tym jak tylko autko mi wroci od mechanika bo poszla do roboty podloga:)

jak cos to dam znac czy to bylo to

pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Viper9595 pisze:pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
To pstryknij koledze " pomógł " nie krempuj się . :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
griby

Post autor: griby »

witam,
żeby zakończyć ten temat zapytam:
czy zimą wskazówka temperatury mimo mrozu powinna być pośrodku pola "normal"? bo właśnie teraz się połapałem, że u mnie "normal" to tylko latem załapuje. teraz podczas jazdy nie wskakuje na "normal", jest ciut pod kreską, czasami w dłuższym korku wejdzie na to pole. no i rzeczywiście jakiś niedogrzany jest. latem wskaźnik działał bo jak przeszło za połowę "normal" włączał się wentylator. czy mam już wymontowywać termostat? z góry uprzedzam, że w moim przypadku "macanie" silnika mija się z celem bo się na tym nie znam :???: pozdrawiam
mikruss

Post autor: mikruss »

u mnie przed wymianą termostatu było "o" i mnie juz niepokoiło a teraz jest zimą na "m" czyli tak tuż za połową a jak włącze ogrzewanie to sie mozna poparzyć :mrgreen:
Viper9595

Post autor: Viper9595 »

witam. niedawno odebralem swojego fordziaka od mechanika (wymiana chamulcow i latanie podlogi:))

chcialbym sie teraz zabrac za ta wskazowke od temperatury silnika.

stoi ona w miejscu czyli tak jakby silnik byl wylaczony.czasem wskoczy na normal ale w doslownie 1s spadnie na 0. moze to byc wina termostatu ze sie zacina?

dodam jeszcze ze po przejechaniu 60km chlodnica wraz z plynem w zbiorniku jest zimna a silnik goracy.

czym to moze byc spowodowane??

prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Temat wiele razy wałkowany - TERMOSTAT. Poszukaj, a znajdziesz.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Plus brak konkretnego styku - przewód czujnik
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emceha

Post autor: emceha »

To co powiedzie na rozszalałą wskazówkę od temperatury??? Dodaję gazu - wskazówka bziuut na czerwone pole, zdejmę nogę z gazu - bziuuuut w dół :shock: I OCB???
ODPOWIEDZ