przyspieszenie do 100 1.3 1.4 1.6

Moderator: Moderatorzy

MARKKO

Post autor: MARKKO »

kazik pisze:markko nie przesadzaj
dokładnie 205 na alejach
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

deathrider_85 pisze:Ja nie wiem do ilu mogę dociągnąć na 4, ale przy 160 mam koło 5000obr/min, przy chwilowym 180 nie patrzyłem na obrotek tylko wbiłem 5 i przez chwilę się tak kulałem na autostradzie :roll: .
masz tą samą skrzynię co mój, przełożenie całkowite dla czwórki to dla ciebie 3,629 jesli dociągnie do odcięcia przy 6500 i (tu jedna niewiadoma- obwód twojej opony) obwód koła to 185 cm (podstawiłem wartość dla moich gum) to na czwórce powinien dobić do 198,81 km/h :mrgreen:

na wypadek potencjalnych pytań podaję wzór:
Vmax[km/h]=(obroty[obr/min]/przełożenie całkowite biegu)*obwód opony[cm]*0,0006
czyli tak obliczymy prędkość dla konkretnych obrotów
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no i co sie wam panowie nie zgadza ?? Marek twierdzi, ze jechal 205km/h, a przeciez liczniki zawyzaja o 5-10%, co za tym idzie realna predkosc mogla byc w okolicach 190-195km/h a to sie meisci w wyliczeniach Grzeska. koniec sporu. po warningu dla kazdego :D
emceha

Post autor: emceha »

Ja potrafię bujnąć swojego ponieżej 9 sekund do sety. Co do rozpędzania się do 140 km/h nie wierzę żeby mocniejsze 1.8 miało gorszy wynik niż słabsze. Przy 5500 obrotów na piątym biegu mam na liczniku równiutkie 200 więc teoretycznie czwórka ciagnie do około 195

Przypominam że są to dane licznikowe a nie sprawdzane przyżądem ;)
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Yagr pisze:
deathrider_85 pisze:Ja nie wiem do ilu mogę dociągnąć na 4, ale przy 160 mam koło 5000obr/min, przy chwilowym 180 nie patrzyłem na obrotek tylko wbiłem 5 i przez chwilę się tak kulałem na autostradzie :roll: .
masz tą samą skrzynię co mój, przełożenie całkowite dla czwórki to dla ciebie 3,629 jesli dociągnie do odcięcia przy 6500 i (tu jedna niewiadoma- obwód twojej opony) obwód koła to 185 cm (podstawiłem wartość dla moich gum) to na czwórce powinien dobić do 198,81 km/h :mrgreen:

na wypadek potencjalnych pytań podaję wzór:
Vmax[km/h]=(obroty[obr/min]/przełożenie całkowite biegu)*obwód opony[cm]*0,0006
czyli tak obliczymy prędkość dla konkretnych obrotów
Ja mam oponki zimowe 175/65/14. Do odcięcia nie ciągnę nigdy silnika tak, że nie wiem do ilu mógłbym się rozpędzić :). Wiem, że odcięcie się włącza przy 6500o/m, bo na postoju kiedyś z ciekawości sprawdziłem. W ogóle to się zdziwiłem, że tak szybko się włącza.
Arekturbo

Post autor: Arekturbo »

mój ostatni essi 1,6 8v do setki ~8sekund:D
do odciecia na 2 biegu 96-98-96-98 nigdy powyzej 100 nie wskoczył:(
aha wersja z garrettemT3:D
emceha

Post autor: emceha »

Arek twoje 1.6 nie jest porównywalne bo oszukane :mrgreen: (T3)
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

emceha pisze:Arek twoje 1.6 nie jest porównywalne bo oszukane :mrgreen: (T3)
ta podróba ze wstawioną suszarką do włosów pod maską ;)
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Widze,ze co niektorym zamiast seryjnych MTX 75 powkladali inne skrzynie - seryjny RS przy ok 220 odcina juz na V oczywiscie. Co innego jak przy licznikach wskazowki sa poprzestawiane to i 300 pojdzie. Na IV to max 190 ale przy zwyklej skrzyni np w 1,6 cvh EFI 105KM,ale nie w mtx.

Ostatnio swojego mk VI 1,6 16V sprawdzalem do sety to na PB srednio 11,7 wyszlo a na gazie 12,3 srednio wyszlo ,takze jestem zadowolony :)
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

deathrider_85, tak ostatnio poczytałem i juz w końcu nie wiem czy masz MTX 75 czy zwykłą BC 5 :( jesli to jest XR3i bez mieszania ze skrzyniami to powinna być MTX 75. Przełożenia całkowite dla poszczególnych biegów są w niej następujące: 1/12,339; 2/8,175; 3/5,654; 4/3,786; 5/3,247. Możesz sobie policzyć
co do przełożeń w RS to też chyba były co najmniej 2 wersje bo microcat podaje przekładnię główną jako 3,82 albo 3,84 a nawet 3,56 ale to dla 4x4. Nie wiem niestety jakie są całkowite przełożenia biegów dla tej 3.84 bo dla 3,82 to te co podałem...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Yagr pisze:deathrider_85, tak ostatnio poczytałem i juz w końcu nie wiem czy masz MTX 75 czy zwykłą BC 5 :( jesli to jest XR3i bez mieszania ze skrzyniami to powinna być MTX 75. Przełożenia całkowite dla poszczególnych biegów są w niej następujące: 1/12,339; 2/8,175; 3/5,654; 4/3,786; 5/3,247. Możesz sobie policzyć
co do przełożeń w RS to też chyba były co najmniej 2 wersje bo microcat podaje przekładnię główną jako 3,82 albo 3,84 a nawet 3,56 ale to dla 4x4. Nie wiem niestety jakie są całkowite przełożenia biegów dla tej 3.84 bo dla 3,82 to te co podałem...
Ja mam nadzieję, że skrzynia jest oryginalna. Jak to można sprawdzić? Pisze na skrzyni?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mtx 75 ma chyba pierścień podnoszony do wstecznego... ale to niech potwierdzi użytkownik takiego wynalazku.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mikruss

Post autor: mikruss »

Yagr pisze:mtx 75 ma chyba pierścień podnoszony do wstecznego...
Tak tylko ten model skrzyń ma pierścień do góry i wsteczny, reszta skrzyń ma zwyczajnie wrzucany wsteczny.
Ale jeżeli bedzie miał nawet XR3i ale 105 PS to moze miec zwykłą skrzynie bo w kazdym 1.8 (benzyna) co oglądalemto byly zwykle skrzynie, wyjątek oczywiscie RQB i TD ;)
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Yagr pisze:mtx 75 ma chyba pierścień podnoszony do wstecznego... ale to niech potwierdzi użytkownik takiego wynalazku.
dokladnie tak :)
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mikruss, przypuszczam że jest tak jak mówisz, bo chociaż w WKŁ piszą że XR3 ma MTX 75 to jednak znając "zakręcenie" forda przy wyposażaniu escortów wszystko się może zdarzyć :) Ale jak deathrider_85, sprawdzi lewarek to wszystko będzie jasne ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ