Luzy na mechanizmie zmiany biegów

Moderator: Moderatorzy

extremaniaq

Luzy na mechanizmie zmiany biegów

Post autor: extremaniaq »

Witam

Mam problem z moim escortem 1.8 16V na drazek zmiany biegow kiedy znajduje sie na luzie lata luzno na boki, mysle ze nie jest to wina skrzyni bo biegi wchodza bardzo dobrze ale poprostu drazek jest luzny i bardzo mi to przeszkadza zwlaszcza podczas szybkich zmian biegu przy wyprzedzaniu zdarzylo mi sie kilka razy nie trafic na 3 bieg, chcialbym usunac ta usterke ale nie bardzo wiem jak to zrobic czy potrzebny jest kanal ? czy da sie to zrobic od wnetrza samochodu ??? Help :)
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

niby już było ale napiszę, potrzebny jest kanał zapewne masz luz na krzyżaku wybieraka, tego luzu nie skasujesz można tylko wymienić krzyżak, do tego polecam założenie metalowej opaski i zaciśnięcie jej na plastykowej obudowie wybieraka w miejscu gdzie z tej obudowy wychodzi taki metalowy pręt biegnący do skrzyni biegów trochę pomoże. Robota z kanału

i na przyszłość poszukaj lepiej na forum
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Koyot

Podobne pytanie

Post autor: Koyot »

Mam ten sam problem, z tym że zakupiłem już całą końcówkę drążka zmiany biegów, czy dam radę ją sam wymienić, czy trzeba jechać do "fachowca"?
Załączniki
końcówka.jpg
końcówka1.jpg
zeberko
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2005, 12:02
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: zeberko »

Potrzebny ci bedzie kanał do wyjecia starego lewarka.
Klucze potrzebne to 10 długa nasadka do odkręcenia 4 nakretek pod konsolą w srodku
a na dole 2 klucze 13 oczkowe do odkrecenia samego krzyzaka
Pózniej wykrecasz 2 sruby torx z boku obudowy lewarkai odkrecasz 6 srub by rozpołowic obudowę lewarka.
Pózniej kwestia wytarcia starego smaru i posmarowanie nowym smarem , poskładac i zamontować.
Ile kosztuje ta czesc w ASO którą kupiłeś
extremaniaq

Post autor: extremaniaq »

Hmm nie jestem przekonany czy u mnie wlasnie ten krzyzak jest powodem bo biegi wchodza swietnie i w tych miejscach w ktore powinny czy nie ma tam jais sprezynek trzymajacych drazek po srodku ??? Bo u mnie poprostu nie chce znajdowac sie na srodku kiedy jest na luzie i moge nim poruszac na boki bez oporu zadnego
emceha

Post autor: emceha »

extremaniaq pisze:Hmm nie jestem przekonany czy u mnie wlasnie ten krzyzak jest powodem bo biegi wchodza swietnie i w tych miejscach w ktore powinny czy nie ma tam jais sprezynek trzymajacych drazek po srodku ???
Krzyżak jest elementem gumowo metalowym i czasami ta guma już nie jest w takim stanie jak powinna. Z tego co wiem nie ma tam sprężynek a za to wszystko odpowiada ten element z fotki Koyota. Wejdź pod auto, druga osoba niech rusza lewarkiem i zobaczysz dlaczego jest luźny i nie zatrzymuje się pośrodku.
Koyot

Post autor: Koyot »

Dzięki :!:
zeberko pisze:Ile kosztuje ta czesc w ASO którą kupiłeś
Ja dałem 150 zeta z groszami.
ODPOWIEDZ