gaśnie, stuka, mam go już kompletnie dość ;(
Moderator: Moderatorzy
-
Zg0dusi3k
gaśnie, stuka, mam go już kompletnie dość ;(
Witam. Piszę z problemem bo już mi siły odejmuje...
Otóż tak, trochę ponad tydzień temu miałem jechać na przegląd. Dzień wcześniej jeszcze wszytko sprawdzałem, wszystko było cacy. Na następny dzień jade na przegląd, w połowie drogi czuje nagły spadek mocy i obrotów, co mnie lekko zdenerwowalo ale dojechałem do warsztatu, zgasiłem silnik bo kolejka i poczekałem aż kanał się zwolni. Po odpaleniu czułem jeszcze większy spadek mocy, obroty były na poziomie 400, po puszceniu sprzęgła słychać stukanie jakby od skrzyni biegów, mechanik powiedział ze pali na 3 gary i najlepiej wymienić świece. Po przeglądzie pojechałem szybko do sklepu, kupiłem nowe świece, ale nie miałem czasu ich wymienić to około tydzień samochód stał nie odpalany. Dzisiaj poszedłem wymienić świece, wcześniej sprawdzam czy sie nie polepszyło ale niestety było jeszcze gorzej, obroty falowały między 400 a 100 i praktycznie już gasł i zapalały się kontrolki, jak sie trochę nagrzał to dało radę wcisnąć gaz żeby zwiększyć obroty. Po wymianie świec się nic nie polepszyło, dalej jest jak było, miałem w niedziele jechać do rodzinki, ale chyba nic z tego nie wyjdzie
Escort rocznik 94' 1.6 16V EFI Doradzcie coś proszę, bo po mału zaczynam mieć go dosyć, a ostatnio już się wykosztowałem przy wymianie pompy wodnej i jak tak dalej pójdzie to ten samochód puści mnie z torbami 
Ostatnio zmieniony 26 lis 2008, 18:29 przez Zg0dusi3k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jamszoł
- Posty: 22193
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jak kupowałeś świece , to kup też przewody WN.
Sprawdź też czy masz iskrę na wszystkich świecach , bo możliwe , że nawala cewka wysokiego napięcia i pali Ci nie na 3 ale na 2 gary.
Cewka jest podwójna , czyli w całość złożona tak jak by z dwóch oddzielnych cewek i jedna z nich mogła walnąć.
Wykręć świece - i sprawdź czy na wszystkich masz iskrę a jeśli styknie kasy to dokup przewody WN.
Teraz masz wilgoć i może iskra lata Ci wierzchem .
Sprawdź też czy masz iskrę na wszystkich świecach , bo możliwe , że nawala cewka wysokiego napięcia i pali Ci nie na 3 ale na 2 gary.
Cewka jest podwójna , czyli w całość złożona tak jak by z dwóch oddzielnych cewek i jedna z nich mogła walnąć.
Wykręć świece - i sprawdź czy na wszystkich masz iskrę a jeśli styknie kasy to dokup przewody WN.
Teraz masz wilgoć i może iskra lata Ci wierzchem .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
Zg0dusi3k
Ok dzięki, jutro skocze do sklepu i kupie kable WN, a z tą iskrą to chodzi o to, że na włączonym silniku odczepia się kable od świec tak? Bo sprawdzałem później po prawej i lewej stronie (nie chciało mi się znowu dolotu odczepiać żeby sprawdzić środkowe bo już zimno strasznie było
to jak je odczepiałem to iskra chyba była bo samochód tracił prawie całkiem obroty i gasł). I do tej cewki jest jakiś łatwy dostęp? Bo jeśli tak to może nie trzeba będzie jechać do mechanika tylko sam to wymienie 
- kupiec
- Posty: 12989
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
naprawa może cię wyniesie ze 200-300 zeta i już wielki płacz i masz "go kompletnie dość"? ja wymieniłem silnik i zapłaciłem 1700 zeta i co mam się powiesić?
kupując stare auto trza się liczyć z kosztami.
wymień kable ( bo i tak kiedyś będziesz to musiał zrobić ) i przekonasz się że będzie gitara
kupując stare auto trza się liczyć z kosztami.
wymień kable ( bo i tak kiedyś będziesz to musiał zrobić ) i przekonasz się że będzie gitara
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
-
Zg0dusi3k
heh no cóż, gdybym miał stałą pracę to bym się nie martwił ale w tej chwili chodzę do szkoły i na robote czas mam tylko w soboty co najwyżej (z czego korzystam każdego tygodnia ale mam też inne wydatki
)
A mam go pomału dość, ponieważ co coś w nim zrobie to psuje się następna rzecz. Tak było na początku kiedy wymieniałem kilka mniejszych pierdółek, po 2 tygodniach znowu co innego, a potem musialem wymienić pompe wody (nie dość, że pompa droga to jeszcze za robocizne wołają dużo bo dużo roboty z tym) co z robocizną mnie mało nie wyniosło niestety
Wcześniej miałem malucha i ta sytuacja przypomina mi to co działo się z maluszkiem, też obroty miał niskie, prawie nie jeździł, a wystarczyło podregulować podstawowe podzespoły i śmigał bez awarii przez długi czas
Dodatkowo maluch był z 88' roku więc był jeszcze starszy a praktycznie nic się nie psuło w co pewnie trudno uwierzyć
Może też dlatego że nie miało się za bardzo co w nim popsuć ^^ Aha i czy przewody mogą być jakieś bardziej noname dedykowane do escorta czy lepiej np motorcrafta dać?
Takie uroki escorta, ja wymieniłem w swoim już w zasadzie wszystko, włożyłem tyle samo (jeśli nie więcej) niż za niego zapłaciłem a i tak co chwile coś nowego się psuje, ma swoje humorki i jeździ dobrze jak ma ochotę
A co do kabli to lepiej kup NGK, Motorcrafta albo ewentualnie Bosha, Może zapłacisz więcej ale będziesz miał pewność że auto długo na nich pojeździ
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
- cidzej
- Posty: 11799
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jezeli chcesz tanie i dobre kable to kup sobie janmory http://www.janmor.pl/pl/sklep.php?p=mai ... odu=00249p ale jak na moj gust to wywalisz kase w bloto, bo moim zdaniem to nie wina kabli.
swoja droga to ile ty placiles za ta pompe ?? przeciez one są tanie http://moto.allegro.pl/item487796998_po ... 6_16v.html
swoja droga to ile ty placiles za ta pompe ?? przeciez one są tanie http://moto.allegro.pl/item487796998_po ... 6_16v.html
-
Zg0dusi3k
Za pompe płaciłem 150zł w sklepie forda
wiesz, dla mnie to dość dużo tym bardziej, że robocizna wyniosła drugie tyle, a wcześniej też trochę kaski włożyłem
dzisiaj kupie przewody i zobaczymy. Jak to nie będzie to, to fordzik najwyżej postoi kolejny miesiąc aż kase znowu uzbieram na następne części i na mechanika 
zaoszczedzisz na paliwieZg0dusi3k pisze:Za pompe płaciłem 150zł w sklepie fordawiesz, dla mnie to dość dużo tym bardziej, że robocizna wyniosła drugie tyle, a wcześniej też trochę kaski włożyłem
dzisiaj kupie przewody i zobaczymy. Jak to nie będzie to, to fordzik najwyżej postoi kolejny miesiąc aż kase znowu uzbieram na następne części i na mechanika
i przy-okazji możesz se po reparowac poszczególne części
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
-
Zg0dusi3k
wymieniłem przed chwilą kabelki, niestety nie pomogło, dalej obroty niskie ale jest chyba postęp
minimalnie dostał mocy w porównaniu do wczoraj i zauważyłem jedną rzecz. Obroty teraz stoją cały czas na około 400 ale po włączeniu świateł zaczynają znowu falować w dól. Czy to jednak może być ta cewka? Bo wydaje mi się że to jednak coś z prądem nie tak jest. Co o tym myślicie?