Niskie obroty - problem

Moderator: Moderatorzy

dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Niskie obroty - problem

Post autor: dziku »

Mam taki problem - na niskich obrotach przy np. włączeniu klimy spadają obroty i autem zaczyna trząść. Mechanik powiedział że to dlatego że nie działa ta dźwigienka zaznaczona na czerwono. Ktoś wie jak to naprawić i ile to może kosztować?
Załączniki
100_0295.jpg
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Zapytaj się Wiesia co tam kombinował z linką bo na zdjeciu widzę że nie masz linki od ssania... :shock: Na tym dźwigienku powinna być przyczepiona linka od ssania. Ja tak mam. Nie wiem czy masz silniczek od wspomagania obrotów czy termostat woskowy.
Jeżeli przy pracującej klimie obroty spadają to tak się dzieje że nie masz linki. Jakby była linka to silniczek sterowałby obrotami.
Myślę że na zimnym silniku masz pewnie poniżej 1000 obr/min.
Pamiętam jak kiedyś czytałem na tutejszym forum Wiesiu olał problem ze ssaniem i się przyzwyczaił.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dziku, jakbys sobie zadal troche trudu i poszukal na forum informacji o swoim aucie to bys wiedzial, ze :

1. klima nie jest oryginalna tylko byla dokladana przez Wieśka

2. kłopot z niskimi obrotami po włączeniu klimy są od zawsze (tzn odkąd wiesław dołożył klimę) ale z tego co wiem to nigdy z tego powodu nie narzekał i po prostu się do tego przyzwyczaił
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Wiem dokładnie jak jest z klimą. Ale chciałbym to naprawić - z tego co mi mówiłmechanior wcale nie jest to taka rzecz którą można olać. Dlatego zapytałem czy ktoś coś takiego już robił.

A obroty na zimnym silniku rzeczywiście są niskie - około 800/minutę. Poza tym problem o którym mówię pojawia się nie tylko przy klimie ale też np. przy otwieraniu/zamykaniu szyb itp...
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12944
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

z klimą to problemy będą zawsze. w dieslu (tym naszym bo nowe to co innego) z klimą są problemy bo nie mamy krokowca co by regulował obrotami przy obciażeniu silnika. znaczy mamy coś takiego jak termostat woskowy i ty tego nie masz lub nie masz podłączonego. na zdjęciu pokazałem gdzie ja mam linke podłączoną a w sumie mam dwie bo jeszcze od takiego badziewia jak elektrozawór podciśnienia co się okazało że w sumie to mało kto wie po kiego licho on jest :mrgreen: podobno od utrzymania obrotów na wstecznym czy coś takiego.
możesz sobie sam zwiększyć obroty śrubą co na zdjęciu pokazałem.
Załączniki
tu masz śrube do regulacji obrotów
tu masz śrube do regulacji obrotów
a tu gdzie powinna być linka z termostatu woskowego
a tu gdzie powinna być linka z termostatu woskowego
a to jest elektrozawór podciśnienia
a to jest elektrozawór podciśnienia
Zdjęcie106.jpg (190.95 KiB) Przejrzano 3164 razy
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Dzięki kupiec. Obroty nieco sobie zwiększyłem. Teraz są nieco poniżej 1000/min, wcześniej to było poniżej 800/minutę.

A w warsztacie gdzie zajechałem zapytać powiedzili że trzeba by wymienić termostat woskowy - bo niestety tej urwanej linki nie da się dokupić samej. Koszt takiej zabawy to - łącznie z wymianą - 250 zeta. Musze więc ją sobie odpuścić... Na razie podkręciłem te obroty tak jak napisałem i na tym się skończy zabawa póki co.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12944
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

link: http://moto.allegro.pl/item555275968_te ... d_aso.html

sam bede chyba to dziadostwo wymieniał jak zrobi się troche cieplej.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Ty kupiec i inni chłopaki to mają lepiej niż ja z durnym silniczkiem wspomagania obrotów. Termostat woskowy to fajna i tańsza sprawa...
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12944
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Mikosz pisze:silniczkiem wspomagania obrotów
a jak to wygląda i gdzie jest?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ