Do przeróbki będzie potrzebne:
- wskazówki do podświetlenia (moje pochodziły z Mondeo mk1 i pasowały bez żadnych przeróbek)
- diody w wybranym kolorze najlepiej Φ3 mm świecące punktowo (jeżeli nie uda nabyć się pod 12V to oporniki do kompletu). U mnie poszło 5 szt.
- wiertło o średnicy diód
- cienkie przewody
- koszulki termokurczliwe lub izolacja
- klej typu "Kropelka"
- zestaw wkrętaków "torx'ów"
- lutownica i kilka podstawowych narzędzi.....
Wskazówki przed montażem


Niestety operacja podświetlania ciągnie za sobą konieczność późniejszej kalibracji wskaźników. Z obrotomierzem i wskaźnikiem temperatury sprawa jest najprostsza - po włączeniu zapłonu obie wskazówki ustawią się automatycznie, w obrotku na 0, w temp. w okolicach najniższej. na temat wskazówki prędkościomierza było opisane w temacie bodajże zmiany podświetlenia zegarów.
1. Gdy wydłubiemy już wskaźniki z obudowy rozbebeszamy je na czynniki pierwsze, tak żeby w ręku mieć tylko przezroczysty korpus. Należy wywiercić w nim otwór pod diodę. Przed wierceniem trzeba sprawdzić w jakiej max. odległości od ośki wskazówki można wiercić - dioda musi być schowana pod czarnym kapslem wskazówki

Na przykładzie prędkościomierza

We wskaźnikach benz. i temp. wkleiłem diody w już istniejące otwory pod wskazówkami

w tym momencie najlepiej przylutować do diód kabelki ( i ewent. rezystory). Teraz polutowane diody wklejamy w korpus tak, aby nie wystawały za bardzo ponad zewnętrzną płaszczyznę. W tarczy wycinamy dziurkę żeby nie zasłaniała światła.
tak to mniej więcej wygląda złożone (od spodu)

Analogicznie postępujemy z resztą zegarów....
W obudowie zegarów można zrobić otworek do wyprowadzenia kabli. Ja zasilanie wziąłem z jednej ze ścieżek do żarówek podświetlających tarcze od spodu.

Efekt końcowy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a88 ... a6510.html
U mnie tarcze są podświetlone tylko od spodu w/g sposobu przedstawionego na forum.
Pozdrawiam. Jeżeli coś wymaga zmiany mówcie śmiało - będzie poprawione.
