dławi sie i dusi jak mokro

Moderator: Moderatorzy

pablomoc

dławi sie i dusi jak mokro

Post autor: pablomoc »

witam,

mam następujący problem, jak jest ciepło (sucho) to samochód chodzi normalnie ale jak jest mokro i zimno to go dusi, wciskam gaz do połowy zero reakcji lub dławi, do oporu przyspiesza normalnie, czasem nawet jak wcisne do oporu to nie ma reakcji, strzeli i dopiero przyspiesza. Były wymieniane kable i świece w grudniu (motorcraft), w czerwcu filtr paliwa. Jak jest ciepło i sucho to jedzie jak bolid a jak mokro to masakra, 50% mocy, w czym może być problem ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przewody WN
Albo te nowe są walnięte , albo źle założone.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
pablomoc

Post autor: pablomoc »

ale z kąd wpływ pogody na jazde autem, przewody i świece wymieniał mechanik, na poprzednich kablach był podobny problem, sprawdzic sprawdze ale wątpie żeby to było to
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

pablomoc pisze:ale z kąd wpływ pogody na jazde autem
Bo jak jest wilgotno , to między przewodami WN skaczą iskry
Ale jak było to już wcześniej to trzeba szukać gdzie indziej- zobacz wtyczkę przy czujniku położenia przepustnicy a także całe przewody dochodzące do czujnika
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

ja stawiam na moduł zapłonowy. Nie wiem jak w 1.6 ale w 1.3 był nisko umieszczony i coś u mnie w nim dupło i wilgoci łapał. Wymieniłem i gitara.

a pozatym...

CZY TEN TEMAT NIE KWALIFIKUJE SIĘ DO JEDNEGO Z CYKLU "SZARPIE I MULI"?
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak :mrgreen: można go tam wstawić
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Sprawdź kopułkę aparatu zapłonowego, czy tam się pod nią nie dostaje wilgoć...
pablomoc

Post autor: pablomoc »

ta kopułka czy moduł zapłonowy... gdzie to znaleźć i na co dokładnie zwrócic uwage? przepustnice tez obejrze
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4618
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Kopułke masz na końcu kabli WN :P Z jednej strony świece, a z drugiej kopułka aparatu zapłonowego. Jak na mój gust to na pewno będzie coś z zapłonem, tak jak mówią koledzy, kopułka aparatu zapłonowego, paluch rozdzielacza zapłonu albo moduł :P Ewentualnie przy gorszym scenariuszu cewka
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nonam pisze:paluch rozdzielacza zapłonu
pokazcie mi to w escorcie 1.6 zetec z 1998 roku :wpale:
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4618
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

cidzej, możliwe, że go tam nie ma, nie rozbierałem tego i nie wiem jak wygląda w środku pod kopułką :P Przepraszam za błąd :oops:
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

pablomoc pisze:ta kopułka czy moduł zapłonowy... gdzie to znaleźć i na co dokładnie zwrócic uwage?
Zastosuj metodę jaką podał Ci Mati - gdzie masz świece to chyba wiesz po drugiej stronie przewodów WN masz moduł - tam przy wyjściu z modułu , jeśli masz wilgoć a nie masz zanezpieczonych wyjść specjalnym silikonem , mogą przeskakiwać iskry między gumami od kabli WN.
Zrób tak - jak będzie wilgotno , ciemno - podnieś maskę odpal silnik i po ciemku popatrz - jeśli iskry przeskakują to będzie je widać.
Przy zimnym silniku - bo jak jeżdziłeś , to wilgoci tam nie ma.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
pablomoc

Post autor: pablomoc »

za oknem deszcz leje juz od pewnego czasu, wychodze podnosze maske odpalam i ciemno, nic nie iskrzy, gdzie szukać przyczyny dalej ?

a po odpaleniu na luzie dławiło go troche i nierówno pracowała aż zgasł po paru sekundach
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zrób jeszcze restart kompa i zobaczymy co dalej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
pablomoc

Post autor: pablomoc »

sory ale jeszcze jedno głupie pytanie, który przewód odpiąć zeby zresetowac od aku ? stojąc z przodu auta ten z prawej czy z lewej ?
ODPOWIEDZ