Jaki olej do forda pomocy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3483
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

cidzej pisze:czy moze Quakera nie zarzucic do silnika
I mój Escort i Sierra jeździły na tym oleju.
Teraz to nazywa się Panolin. http://www.panolintorun.pl/
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

moze i tak sie teraz nazywa europejski oddzial, ale spokojnie mozna kupic oryginalnego quakera z pensylwanii w ju es ej
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a dodam se posta tak jeden pod drugim a co :P



no i jak tam kolego Yagr z perspektywy przejechanych kilometrow i okresu czasu jaki uplynal od przejscia z minerali made in LIDL/BIEDRONKA na Ford Formula F 5W30 - warto bylo ?? lepiej silnik chodzi ?? nie cieknie jakoś tragicznie ?? ile już zrobiłeś na tym oleju ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, zdecydowanie było warto - silnik dużo lepiej pracuje i łatwiejszy rozruch zimą. Ile przejechałem km to nie wiem ale ze 30kkm będzie na pewno. Co do cieknięcia to coś mi tam wycieka spod któregoś z uszczelniaczy przy skrzyni, ale nie jest to tragiczne i nie wiązałbym tego z olejem silnikowym - ot, zwykłe znaczenie terenu przez pełnoletniego łoryjona ;) Podsumowując - ten 5w30 formuła F zdecydowanie służy mojemu silniczkowi.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja bede badał na dniach jaką będzie różnica po zmianie z oleju 10w40 z beczki,oraz filtra oleju nie dobranego konkretnie do mojego auta który przejechał z 15tys,na 10w40 forda i filtr oryginalny,ciekawe czy będzie różnica przy porannym odpalaniu. Teraz napinacz rozrządu długo się napełnia i hałasuje przez to rozrząd. Jak chociaż o połowę krócej będzie się napełniał to będę zadowolony. Ale wątpię że zauważe różnice,prędzej napinacze mam do wymiany (są 2,a każdy jeśli dostępny kosztuje 500-600zl tylko w oryginale,więc chyba lepiej jeździć aż silnik padnie i wtedy zmienić silnik,bo pewnie łańcuch i koła zebate i płozy też do wymiany więc z 3000zl na same części)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Ja juz zakupilem i chce sprawdzic jak sie bedzie zachowywal ford po wymianie z 10w40 na ford formula f 5w30
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14644
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

to możesz jeszcze poczekać z wymiana do mrozów i wtedy porównać ;) Oczywiście czekam na sprawozdanie :D
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Z tego co zapowiadaja mroz pojawi sie pod koniec tygodnia i pewnie jakos wtedy bede wymienial
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

Hejka.
Przede mną zmiana oleju i zastanawiam się co w serducho nalać. Obecnie zalany jet Mobil1 10w40 i silniczek sprawuje sie na nim bardzo dobrze. przez 10k km dolałem jakies 0,6-0,8L oleju. Mogło by wyjść jeszcze mniej ale trzeba by wymienić uszczelkę pod zaworami bo przepuszcza.
Silniczek na chwilę obecna ma nalatane 205k km i zastanawiam się czy lac dalej Mobil1 czy np: lepszym rozwiązaniem było by Valvoline MaxLive ??
Ktoś z was jeździł na Valvoline? ma jakieś opinie na jego temat czy też polecacie zupełnie inny olej??
pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Bazyss, a co za różnica ile przejechane ma ten silnik ?
Niech se ma nawet 500k km
Jak nie chlapie oleju w gardlo ani nie znaczy terenu to lej dobry olej
Tu nie ma co oszczędzać .
Ileż razy można pisac , że im lepszy i żadszy olej tym lepiej dlas silnika - szczególnie zimą ?
Możesz nawet wlac syntetyka - jeśli wymienisz uszczelniacze na zaworach .
Silnik Ci za to podziękuje lepszą , cichszą pracą .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

mobil to dobry olej, jak silnik jest ok to nie eksperymentuj tylko zalej takim samym
matek10912

Post autor: matek10912 »

przepraszam ze sie wcinam w temat ale mam pewien dylemat. czy trzeba cos zrobic w silniku zeby z mineralnego oleju zmienic go na polsyntetyk? prosilbym o porady :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

matek10912, chyba jenak nie czytasz postów , albo nie czytasz ze zrozumieniem
Jśli nie spala Ci oleju lub nie cieknie to zalewaj półsyntetykiem
Jeśli Ci przepala olej , gubu go lub cieknie - to uszczelniasz (bo i tak musisz to zrobić) i zalewasz półsyntetykiem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
matek10912

Post autor: matek10912 »

a uszczelniasz to czyli co? sory ale czasami ciezko mysle :grin:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak - jeśli cieknie lub wpiernicza olej - to najpierw uszczelniasz - bo i tak to musisz robić :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ