Wahacz-wahacze. "Operacja wahacze"
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak to jest prosta operacja.
Dwie śruby i jesna nakrętka - kawałek młotka.
nie musi być duży , żeby zbić go ze stożka a od wahacza się go odkręca.
Profilaktycznie popryskaj te dwie śruby WD 40 albo weź się za robotę jak pojeździsz po deszczu - jak jest namoknięte to puszcza szybciej.
Dwie śruby i jesna nakrętka - kawałek młotka.

Profilaktycznie popryskaj te dwie śruby WD 40 albo weź się za robotę jak pojeździsz po deszczu - jak jest namoknięte to puszcza szybciej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jamszoł, jedna sprawa, gdy swozen jest oryginalny to jest przynitowany, ja tak mam. Ale to tez nie problem, trzeba tylko spilowac łeb nitu i w miejsce nitu zamontowac sroby dostepne w komplecie z nowym swozniem 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
wg mnie nie oplaca sie wymieniac kazdej czesci z osobna
zwlaszcza jak chce sie to samemu zrobic bez meczenia sie,bo prawde mowiac to jak by ktos chcial dorzucic do kwoty swoznia koszt jego zalozenia w warsztacie,to powoli robi sie to kwota wlasnie 70zl
A za 70 zl caly wahacz zmieniamy 



Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
No tak nie do końca.
Nie mówmy w tak prostej usterce o opłacalności. Nieopłacalna jest np. wymiana oleju zakupionego gdzieś w sklepie, jeżeli za te same pieniądze mam taki sam olej i do tego jeszcze gość wymieni
.

adrianolkusz pisze: Czy opłaca się wymiana samych sworzni skoro w tym samym albo krótszym czasie wymienimy oba wahacze
A ja twierdzę,że się opłaca.Mam garaż,mam kanał,mam wiertarkę,mam szlifierkę, mam podnośnik- to w czym problem? Końcówki kupiłem ostatnio za 27,00 szt.wg mnie nie oplaca sie wymieniac kazdej czesci z osobna
Panowie,panowie jak bym miał założyć,że wszystkie naprawy (nawet tak proste) będę robił w warsztacie, to zostaje mi kupić samochód z "wieczystą gwarancją" a nie escorta.WieSiu pisze:bo prawde mowiac to jak by ktos chcial dorzucic do kwoty swoznia koszt jego zalozenia w warsztacie
Nie mówmy w tak prostej usterce o opłacalności. Nieopłacalna jest np. wymiana oleju zakupionego gdzieś w sklepie, jeżeli za te same pieniądze mam taki sam olej i do tego jeszcze gość wymieni

- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ale wiekszosc tutaj obencych akuratnie z tulejami wahacza pojedzie do warsztatu
A ja garazu z kanalem nie mam,wiec czesc prac musze zlecac komus innemu
dlatego latwiej i taniej wyszloby mi wymienic caly wahacz. W Twoim Darcun przypadku lepiej robic samemu kazda czesc wahacza z osobna 



Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
WieSiu wystarczy porównać zakup kompletu na wahacz tj. dwie tuleje i sworzeń a cały wahacz. Koszt prawdopodobnie oscyluje w podobnych cenach a jednak nie musimy po wyjęciu wahacza jeszcze bawić się wymianą tulei czy sworznia tylko od razu wkładamy nowy wahacz i gotowe. Ja jeżeli znowu będę miał gdzieś na wahaczu luz to kupię cały wahacz, bo wiem że wymiana wahacza zajmie mi ok. 30 minut a nie dużo więcej przy wymianie poszczególnych części na wahaczu. Ale to kwestia wyboru. darcun4 zgodzę się z Tobą. Mając kanał można się bawić. Ja żałuję że nie mam. Bo potrafię zrobić wszystko z zawieszeniem a już kilka miesięcy jeżdrze z dziórawym tłumikiem środkowym a nowy mam w domu. Ehhhhh 

- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Już jestem właśnie po wymianie sworznia, firmy MOOG, 50 złotych, dobra firma. Sam wymieniałem i troszeczke czasu mi zeszło bo pierdzielona śruka od zwrotnicy nie chciała wyjść ze swojego miejsca. Ale już jest wszystko w zawieszeniu super niczym nówka. 



kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT