Wahacz-wahacze. "Operacja wahacze"

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przecież wiadomo wszystkim , że wymiana całego podzespołu jest lepsza od jej naprawy.
Ja piszę tylko o tym , że jeśli ktoś się zdecyduje na naprawę to nie powinien dochodzić do wahacza ani z młotkiem ani z palnikiem.
To zawsze narusza strukturę metalu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Irek Leszczu

Post autor: Irek Leszczu »

Witam!Czy sam wymienię sworzeń zwrotnicy w essim 98.Mam kanał i narzędzia.
Irek Leszczu
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak to jest prosta operacja.
Dwie śruby i jesna nakrętka - kawałek młotka. :mrgreen: nie musi być duży , żeby zbić go ze stożka a od wahacza się go odkręca.
Profilaktycznie popryskaj te dwie śruby WD 40 albo weź się za robotę jak pojeździsz po deszczu - jak jest namoknięte to puszcza szybciej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Irek Leszczu, pochwal no się czy wymieniłeś sam ten sworzeń zwrotnicy czy dałeś komuś zarobić ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jamszoł, jedna sprawa, gdy swozen jest oryginalny to jest przynitowany, ja tak mam. Ale to tez nie problem, trzeba tylko spilowac łeb nitu i w miejsce nitu zamontowac sroby dostepne w komplecie z nowym swozniem :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu, wszystko się zgadza można szlifnąć szlifierką kontową lub tradycyjnie ( młotek i przecinak )
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

A ja np. rozwiercałem łeb wiertarką :grin: Ale bądźmy szczerzy. Czy opłaca się wymiana samych sworzni skoro w tym samym albo krótszym czasie wymienimy oba wahacze :?:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wg mnie nie oplaca sie wymieniac kazdej czesci z osobna :D zwlaszcza jak chce sie to samemu zrobic bez meczenia sie,bo prawde mowiac to jak by ktos chcial dorzucic do kwoty swoznia koszt jego zalozenia w warsztacie,to powoli robi sie to kwota wlasnie 70zl :D A za 70 zl caly wahacz zmieniamy :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3483
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

No tak nie do końca. ;)
adrianolkusz pisze: Czy opłaca się wymiana samych sworzni skoro w tym samym albo krótszym czasie wymienimy oba wahacze
wg mnie nie oplaca sie wymieniac kazdej czesci z osobna
A ja twierdzę,że się opłaca.Mam garaż,mam kanał,mam wiertarkę,mam szlifierkę, mam podnośnik- to w czym problem? Końcówki kupiłem ostatnio za 27,00 szt.
WieSiu pisze:bo prawde mowiac to jak by ktos chcial dorzucic do kwoty swoznia koszt jego zalozenia w warsztacie
Panowie,panowie jak bym miał założyć,że wszystkie naprawy (nawet tak proste) będę robił w warsztacie, to zostaje mi kupić samochód z "wieczystą gwarancją" a nie escorta.
Nie mówmy w tak prostej usterce o opłacalności. Nieopłacalna jest np. wymiana oleju zakupionego gdzieś w sklepie, jeżeli za te same pieniądze mam taki sam olej i do tego jeszcze gość wymieni :grin: .
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ale wiekszosc tutaj obencych akuratnie z tulejami wahacza pojedzie do warsztatu :D A ja garazu z kanalem nie mam,wiec czesc prac musze zlecac komus innemu :( dlatego latwiej i taniej wyszloby mi wymienic caly wahacz. W Twoim Darcun przypadku lepiej robic samemu kazda czesc wahacza z osobna :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

WieSiu wystarczy porównać zakup kompletu na wahacz tj. dwie tuleje i sworzeń a cały wahacz. Koszt prawdopodobnie oscyluje w podobnych cenach a jednak nie musimy po wyjęciu wahacza jeszcze bawić się wymianą tulei czy sworznia tylko od razu wkładamy nowy wahacz i gotowe. Ja jeżeli znowu będę miał gdzieś na wahaczu luz to kupię cały wahacz, bo wiem że wymiana wahacza zajmie mi ok. 30 minut a nie dużo więcej przy wymianie poszczególnych części na wahaczu. Ale to kwestia wyboru. darcun4 zgodzę się z Tobą. Mając kanał można się bawić. Ja żałuję że nie mam. Bo potrafię zrobić wszystko z zawieszeniem a już kilka miesięcy jeżdrze z dziórawym tłumikiem środkowym a nowy mam w domu. Ehhhhh ;)
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

No dobra jakiej firmy najlepiej zakupić sworzeń wachacza?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ja mam delphi i jak narazie jest oki ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Proponuję sachs to najlepsza firma i najlepsze części niejednokrotnie lepsze od oryginału.
Niestety trochę droższe od Delphi.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Już jestem właśnie po wymianie sworznia, firmy MOOG, 50 złotych, dobra firma. Sam wymieniałem i troszeczke czasu mi zeszło bo pierdzielona śruka od zwrotnicy nie chciała wyjść ze swojego miejsca. Ale już jest wszystko w zawieszeniu super niczym nówka. :mrgreen:
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Zablokowany