rozrusznik remontować czy kupic drugi nowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jedna tulejka jest w głowiczce a druga w dekielu na zdaku rozrusznika
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

A jak sprawdzić czy są do wymiany? A powie mi ktoś czy mam smarować rozrusznik jakimś smarem, jeśli tak to jakim? I czy smarować elektromagnes?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gajek pisze:A jak sprawdzić czy są do wymiany?
Wirnik ma w tulei nie mieć luzów na boki
Gajek pisze:A powie mi ktoś czy mam smarować rozrusznik jakimś smarem, jeśli tak to jakim?
Może być zwykł FŁT lub lepszy - byle nie do łożysk bo ten w zetknięciu z wodą traci własności i robi się z niego białe masło
Gajek pisze: I czy smarować elektromagnes?
To co w środku elektromagnesu chodzi możesz - ale lekko przejedź tylko nasmarowanym palcem
Ten kawałek ośki po którym chodzi bendiks - też
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Jamszoł pisze:Może być zwykł FŁT lub lepszy
a może powiedzieć jaki jest lepszy, bo nie mam pojęcia na temat smarów.
Jamszoł pisze:kawałek ośki po którym chodzi bendiks
to jest ten z ukośnymi ząbkami? To jest to zaznaczone na zdjęciu?
Załączniki
2012-02-07 17.52.41.jpg
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak to jest to miejsce
Lepszy smar - np. z dodatkiem miedzi , srebra itd może też być grafitowy
Przede wszystkim ma być odporny na wodę
No i wg. powiedzenia - za dużo to i świnia nie zje
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

A teflonowy może być?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może być
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

A który jest bardziej odporny na niskie temperatury?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Teflonowy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Ok, dzięki. Jadę do Castoramy szukać smaru.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

rozrusznik wymieniony po uprzednich ogledzinach auto znowu uruchomione mozna jezdzic ,okazalo sie ze obydwa rozruszniki ten w moim aucie i ten zakupiony posiadaja przekladnie planetarna ,rozbebeszylem ten rozrusznik i i na moje oko wyglada wszystko niezle nawet szczotki jeszcze sa takze poskladalem ,nasmarowalem i moze troche podziala ;)
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Wyciągnąłem to zabezpieczenie, które jest widoczne na zdjęciu, ale nie wiem jak je z powrotem włożyć? Jest tam drucik, nie jest on mocno ściśnięty i nie mogę włożyć zabezpieczenia. Jest na to jakiś sposób?
Załączniki
2012-02-07 17.52.54111.JPG
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak - jest
Jedna osoba bierze - najlepiej 2 klucze płaskie 13 i na wagę lekko pcha pierścień w stronę zabezpieczenia a Ty twardym wkrętakiem i młotkiem lekko wbijasz zabezpieczenie w dół lekko pod kątem w stronę pierścienia
Nabazgrałem Ci na żółto klucz - bierzesz dwa razem i na wagę tam gdzie dałem żółtą strzałkę
Wkrętak i młotkiem tak jak strzałka czarna
Załączniki
2012-02-07 17.52.54111.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Co znaczy "na wagę" ? W sobotę się wezmę za to, bo nie ma kto mi pomóc.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

klucz wtykasz za pierścień - środek klucza opierasz o głowiczkę w punkcie gdzie żółta strzałka i pchając klucz w przeciwną stronę - dopychasz pierścień do drutu sprężynowego
To się nazywa na wagę
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ