Malowanie zderzaka?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ewa pisze:duzo papieru sciernego heheheh
i beczkę rozpuszczalnika. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ewcia - nie deprymuj kolegi jak chce niech próbuje - a nuż widelec ma zdolności w tym kierunku ale o tym nie wie ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Ewa

Post autor: Ewa »

hehe po prostu mowie co moze sie przydac zeby potem nie musial biegac i szukac ;)
Ewa

Post autor: Ewa »

hehe po prostu mowie co moze sie przydac zeby potem nie musial biegac i szukac ;)
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Temat stary, ale odświeżam, żeby nie zakładać nowego

Mam zamiar polakierować zderzak. Był popękany i w kilku miejscach odpryskiwał lakier.
Zderzaj już przygotowałem, pokleiłem, zaszpachlowałem i przygotowałem do lakierowania.

Kupiłem podkład do plastiku, bazę metalic i lakier bezbarwny - wszystko akryl
i teraz moje pytanie:
Czy mogę lakierowanie zrobić jednego dnia tzn po jakim czasie po położeniu podkładu mogę malować bazą na puszce podkładu napisali żeby między warstwami odczekać kilkanaście minut.
Czy dużym błędem będzie lakierowanie w taki sposób:
podkład
+15 min. podkład
+15 min.baza
+15 min.baza
+15 min.lakier
+15 min.lakier

Dodam, że tylko w niektórych miejscach wystaje goły plastik, przeważnie podłożem będzie stary zmatowiony lakier

wiem, że prawidłowo powinienem odczekać 24h, zmatowić podkład i dopiero resztę, ale w domu nie mam warunków do lakierowania i muszę z tym jechać gdzieś indziej a chce uniknąć kilkukrotnego zakładania i zdejmowania zderzaka
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gelo-LBN pisze:prawidłowo powinienem odczekać 24h, zmatowić podkład
Tak powinno sie robić - prędzej nie dasz rady zmatować podkładu a jeśli nawet , to kladąc lakier podkład ci się zwarzy.
Masz wszystko przygotowane - więc pryśnij cały zderzak podkładem - odczekaj te 24 h , zmatóuj podkład drobnym papierem (może być 360) i pryśnij baza , odczekaj 2-3 min i pryśnij bazą drugi raz - jeśli chcesz więcej warstw bazy , to znów odczekaj 2-3 min i następna warstwa.
Teraz bezbarwny - odczekujesz tak długo aż gdy przytkniesz wierzchnią warstwę dłoni do świeżo pomalowanego zderzaka to się nie ubrudzisz ale będziesz czół , że dłoń się przylepia do lakieru - wtedy pryskasz bezbarwnym - następne warstwy dokładnie w ten sam sposób - ręką gdzieś na boku - jak się lepi ale nie brudzi - następna warstwa.
Tutaj specjalnie nie operuje czasami w minutach , bo w zależności od tego jak jest ciepło i wilgotno tak długo schnie lakier.
Oczywiście pomijam dobór utwardzacza i rozpuszczalnika , bo do tego są specjalne kubki w których się miesza odpowiednio farbe z całą resztą.
Jak byś jeszcze coś chciał się dowiedzieć - to dawaj pytanie na PW , żeby nie zaśmiecać foruma :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jakie mam zaśmiecanie forum.myślę że wszystkim ta wiedza się przyda.pytaj tutaj !
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze:Jakie mam zaśmiecanie forum.
tak napisałem - bo już raz czy dwa razy o tym pisalem :mrgreen: ale oczywiście jeśli tak - to mogę pisać o tym tutaj - i tak nie dorównamy tematowi oleju w samochodzie :mrgreen: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

No to zapytam tu :)

Podkład położony i jutro będę malował pod kolor, ale zastanawiam się czy lepiej zmatowić podkład papierem 320, czy 800 ??

I jeszcze jedno pytanie, jak na bazie wyjdzie zaciek, to co wtedy robić:
szybko ścierać zanim wyschnie?
zaczekać aż wyschnie i zeszlifować papierem?
Zeszlifować już po położeniu lakieru bezbarwnego?
Jakaś inna opcja ??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wystarczy Ci papier 320 do zmatowania podkładu.
Gelo-LBN pisze:szybko ścierać zanim wyschnie?
Tak najlepiej
Gelo-LBN pisze:zaczekać aż wyschnie i zeszlifować papierem?
raczej nie , bo będziesz musiał wtedy jeszcze raz prysnąć całość bazą a przed tym zmatować całość
Gelo-LBN pisze:Zeszlifować już po położeniu lakieru bezbarwnego?
Nigdy w ten sposób - jeśli być wtedy zaczoł szlifować , to bedziesz musiał zeszlifować całkowicie w tym miejscu bezbarwny aby dostać się do zacieku bazy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mikruss

Post autor: mikruss »

no ja bym Jamszoł zaczekał przed nakładaniem klaru az baza wyschnie i zmatowił papierem 800 i pozniej klar, bo jak chlopak nie ma wyczcia i obłady w malowaniu to będą same zacieki ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zrobić zaciek bazą , to trzeba się postarać - on schnie od reki - już w locie
Proponuje pomalować 3-4 razy cienko a nie 2 razy grubo.
Za pierwszym - drugim razem na siłe nie maluj , żeby wszystko pokryło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mikruss

Post autor: mikruss »

Jamszoł nie raz tez malowałem i duuużooooo zacieków zeszlifowałem zanim doszedłem do wprawy :D
Także jak ktos nie miła pistoletu w ręku to lepiej na kilka razy malować aby było got ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dlatego napisałem - kilka cieńszych warstw a nie dwie grube.
Przy bazie nie przewiduje kłopotów - gorzej przy bezbarwnym - tu prędzej pocieknie :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

No i pomalowane
i tak jak Jamszoł pisal podkad wyszed z 1 maym zaciekiem ale zeszlifowalem, baza ok (tylko miejsca szpachlowania lekko chropowate
ale z bezbarwnym to juz troche zacieków jest
więc teraz pytanie jak je usunąć??

z tego co czytalem odczekać kilka dni a potem woda i papier 2000-2500
zgadza sie??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a jaki w końcu ten lakier masz?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ