N7A DOHC 16V 110KW EE93 jak podniesc moc

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Yagr pisze:reasumując:
możesz myśleć o turbo ale tylko w wersji soft z małym ciśnieniem i odprężeniem silnika (w tej gestii dobry jest p. Grzegorz Grabowski, na jego stronie jest dość dobrze opisana przeróbka pod soft turbo- http://www.grabowski.com.pl/ )
możesz modyfikować silnik wolnossący - czyli to wszystko co wcześniej opisano (dolot, wydech głowica, strojenie)
możesz próbować rzeźby z dołem 2,3 i górą z rs'a - spora rzeźba, mało informacji, możliwa konieczność jazdy na 98oktanach (wg niektórych źródeł mocno rośnie stopień sprężania w takich hybrydach i trzeba jakoś sobie radzić ze spalaniem stukowym)
możesz spróbowac dodmuchać kompresorem - zalety to stałe ciśnienie doładowania i brak lagu oraz mniej ingerencji w silnik i mniejsze ryzyko spalania stukowego (niższa temperatura powietrza, niekonieczny intercooler) wady - problemy z zakupem odpowiedniego kompresora i wymyślenie sposobu na wpięcie go w pasek napędu alternatora w silniku. Oczywiście konieczne strojenie

ps. oczywiście mozna z tego motorku zrobić i potwora 500KM ale to wymaga juz daleko idących i b. kosztownych przeróbek z zakuciem całego silnika włącznie...
Każdy uturbiniany seryjny silnik trzeba odprężyć :smile: inaczej krobowody nie wytrzymają. Dzięki odpowiedniemu odprężeniu silnika możemy cały czas jeździć na paliwie 95 oktanowym (np. w USA i bodajże Włoszech nie ma paliwa powyżej 95 oktanów, a jednak jeżdżą tam konkretne "potworki").
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

deathrider_85 pisze:Każdy uturbiniany seryjny silnik trzeba odprężyć
mylisz się, wszystko zależy od stopnia sprężania silnika i zamierzanego ciśnienia doładowania. Zresztą wspomniałem o odprężeniu. Po za tym robiąc tuning silnika wolnossącego moc podnosi się często własnie poprzez zwiększenie stopnia sprężania. Co do samego spalania stukowego to powoduje je nie tyle samo ciśnienie co temperatura - in większe ciśnienie tym temperatura mieszanki rośnie, dlatego właśnie silnik doładowany kompresorem jest mniej podatny na spalanie stukowe gdyż powietrze nie ogrzewa sie tak bardzo jak przy turbo i intercooler nie jest konieczny. Niektóre silniki celem zabezpieczenia przed spalaniem stukowym są fabrycznie wyposażane w czujnik spalania stukowego. Co do włoch to niewątpię że jeżdżą tam "potwory" ale nie wykluczam że silniki na ten rynek są odpowiednio zmienione jak to już nie raz różne firmy robiły.
do do uturbiania to polecam stronę podaną wcześniej (Grabowski)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
MARKKO

Post autor: MARKKO »

a ja dalej bede polecał zmiane bloku na 2.3 mniejszy koszt a mocy się zyskuje
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

wyremontować silnik żeby nie było jakiejś zwałki
inne wałki, regulowane koła, mocniejsze sprężyny zaworowe, wypolerować kanały które się da
sztywny dolot z nierdzewki coby sobie powieterze spokojnie bez zawirowań wpadało , stożek
wywalić recylkulację spalin (EGR)
obliczyć i wykonać porządny wydech
dól od 2300
jakaś świnka do sterowania

i nie ma bata 170-180 km uzyskasz
tylko że nic nowego nie wymyśliłem więc chyba nie oto Ci chodziło

o kurna ile to kasiory :shock:

na You tube są filmiki RS-ów z dołem 2300 więc musi się dać
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
emceha

Post autor: emceha »

Zamiast SHRICK-a proponuję PIPERCAMS-a ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

emceha pisze:Zamiast SHRICK-a proponuję PIPERCAMS-a
albo KENT
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emceha

Post autor: emceha »

o widzisz Yagr o KENT CAMS zapomniałem :P
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

ja bym skontaktował się z tym sprzedającym
http://www.allegro.pl/item295753855_esc ... 3_16v.html

i przeglądał www.streetracing.pl -kopalnia wiedzy o tuningu
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Aby uzyskac 180KM najtaniej bedzie wstawic turbine i to zestroic. Tak male doladowanie nic silnikowi nie zrobi.
Co do dolu to scorpio i galaxy to ten sam silnik a do scorpio latwiej dostac. Na www.ford-escort.de w zakladce ze zdjecami jest pare silnikow 2300 i wiele modyfikacji innych wypisanych nie maja. Jakis opis jest na www.rs2000-16v.com
Kombinuj dziewczyno a jak Ci sie uda to przyjade i zmoim sie pobawimy - daleko nie mam :)
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

nowicka pisze:ze scorpio nie wypali
Helmuty twierdzą, że wypali :razz:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Rob

Post autor: Rob »

zapożyczono z Ford Escort FanKlub Polska
Załączniki
1largeux2.jpg
2largexl9.jpg
3largeit7.jpg
4largesr2.jpg
bielu

Post autor: bielu »

no myśle za ładny kawałek wiedzy tutaj został przedstawiony i pewnie wielu osobom sie przyda...
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

panowie to już było u nas nawet wcześniej niż na fefku a tamet dotyczy N7A-RS200 nie zeteców
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
MARKKO

Post autor: MARKKO »

dokładnie N7A to nie jest zetec
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4618
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

To jak już będzie wiadomo jak zaadaptować dół 2.3 do RS, co do tego jeszcze zmieniać i jak to wszystko zestroić to miło by było gdyby ktoś to ładnie opisał, bo też myślę nad takim modem. Póki co to tańsza opcja niż zmiana wałków i całego tego syfu, bo wydanie 8k zł to trochę dużo :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ