Każdy uturbiniany seryjny silnik trzeba odprężyć inaczej krobowody nie wytrzymają. Dzięki odpowiedniemu odprężeniu silnika możemy cały czas jeździć na paliwie 95 oktanowym (np. w USA i bodajże Włoszech nie ma paliwa powyżej 95 oktanów, a jednak jeżdżą tam konkretne "potworki").Yagr pisze:reasumując:
możesz myśleć o turbo ale tylko w wersji soft z małym ciśnieniem i odprężeniem silnika (w tej gestii dobry jest p. Grzegorz Grabowski, na jego stronie jest dość dobrze opisana przeróbka pod soft turbo- http://www.grabowski.com.pl/ )
możesz modyfikować silnik wolnossący - czyli to wszystko co wcześniej opisano (dolot, wydech głowica, strojenie)
możesz próbować rzeźby z dołem 2,3 i górą z rs'a - spora rzeźba, mało informacji, możliwa konieczność jazdy na 98oktanach (wg niektórych źródeł mocno rośnie stopień sprężania w takich hybrydach i trzeba jakoś sobie radzić ze spalaniem stukowym)
możesz spróbowac dodmuchać kompresorem - zalety to stałe ciśnienie doładowania i brak lagu oraz mniej ingerencji w silnik i mniejsze ryzyko spalania stukowego (niższa temperatura powietrza, niekonieczny intercooler) wady - problemy z zakupem odpowiedniego kompresora i wymyślenie sposobu na wpięcie go w pasek napędu alternatora w silniku. Oczywiście konieczne strojenie
ps. oczywiście mozna z tego motorku zrobić i potwora 500KM ale to wymaga juz daleko idących i b. kosztownych przeróbek z zakuciem całego silnika włącznie...
N7A DOHC 16V 110KW EE93 jak podniesc moc
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mylisz się, wszystko zależy od stopnia sprężania silnika i zamierzanego ciśnienia doładowania. Zresztą wspomniałem o odprężeniu. Po za tym robiąc tuning silnika wolnossącego moc podnosi się często własnie poprzez zwiększenie stopnia sprężania. Co do samego spalania stukowego to powoduje je nie tyle samo ciśnienie co temperatura - in większe ciśnienie tym temperatura mieszanki rośnie, dlatego właśnie silnik doładowany kompresorem jest mniej podatny na spalanie stukowe gdyż powietrze nie ogrzewa sie tak bardzo jak przy turbo i intercooler nie jest konieczny. Niektóre silniki celem zabezpieczenia przed spalaniem stukowym są fabrycznie wyposażane w czujnik spalania stukowego. Co do włoch to niewątpię że jeżdżą tam "potwory" ale nie wykluczam że silniki na ten rynek są odpowiednio zmienione jak to już nie raz różne firmy robiły.deathrider_85 pisze:Każdy uturbiniany seryjny silnik trzeba odprężyć
do do uturbiania to polecam stronę podaną wcześniej (Grabowski)
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
wyremontować silnik żeby nie było jakiejś zwałki
inne wałki, regulowane koła, mocniejsze sprężyny zaworowe, wypolerować kanały które się da
sztywny dolot z nierdzewki coby sobie powieterze spokojnie bez zawirowań wpadało , stożek
wywalić recylkulację spalin (EGR)
obliczyć i wykonać porządny wydech
dól od 2300
jakaś świnka do sterowania
i nie ma bata 170-180 km uzyskasz
tylko że nic nowego nie wymyśliłem więc chyba nie oto Ci chodziło
o kurna ile to kasiory
na You tube są filmiki RS-ów z dołem 2300 więc musi się dać
inne wałki, regulowane koła, mocniejsze sprężyny zaworowe, wypolerować kanały które się da
sztywny dolot z nierdzewki coby sobie powieterze spokojnie bez zawirowań wpadało , stożek
wywalić recylkulację spalin (EGR)
obliczyć i wykonać porządny wydech
dól od 2300
jakaś świnka do sterowania
i nie ma bata 170-180 km uzyskasz
tylko że nic nowego nie wymyśliłem więc chyba nie oto Ci chodziło
o kurna ile to kasiory
na You tube są filmiki RS-ów z dołem 2300 więc musi się dać
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ja bym skontaktował się z tym sprzedającym
http://www.allegro.pl/item295753855_esc ... 3_16v.html
i przeglądał www.streetracing.pl -kopalnia wiedzy o tuningu
http://www.allegro.pl/item295753855_esc ... 3_16v.html
i przeglądał www.streetracing.pl -kopalnia wiedzy o tuningu
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Aby uzyskac 180KM najtaniej bedzie wstawic turbine i to zestroic. Tak male doladowanie nic silnikowi nie zrobi.
Co do dolu to scorpio i galaxy to ten sam silnik a do scorpio latwiej dostac. Na www.ford-escort.de w zakladce ze zdjecami jest pare silnikow 2300 i wiele modyfikacji innych wypisanych nie maja. Jakis opis jest na www.rs2000-16v.com
Kombinuj dziewczyno a jak Ci sie uda to przyjade i zmoim sie pobawimy - daleko nie mam
Co do dolu to scorpio i galaxy to ten sam silnik a do scorpio latwiej dostac. Na www.ford-escort.de w zakladce ze zdjecami jest pare silnikow 2300 i wiele modyfikacji innych wypisanych nie maja. Jakis opis jest na www.rs2000-16v.com
Kombinuj dziewczyno a jak Ci sie uda to przyjade i zmoim sie pobawimy - daleko nie mam
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
To jak już będzie wiadomo jak zaadaptować dół 2.3 do RS, co do tego jeszcze zmieniać i jak to wszystko zestroić to miło by było gdyby ktoś to ładnie opisał, bo też myślę nad takim modem. Póki co to tańsza opcja niż zmiana wałków i całego tego syfu, bo wydanie 8k zł to trochę dużo
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.