szorowanie opony o nadkole

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

a na stalowych felgach było ok?
ale sprężynki i tak polecał bym zmienić
gradobr

Post autor: gradobr »

na stalowych nie bylo tego problemu ale na alusach tez nie zauwazylam po zalozeniu takiego tarcia
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

gradobr, ale trze ci o wewnętrzną część nadkoli czy o krawędź błotnika? Bo jeśli o krawędź błotnika to znaczy że masz za bardzo wystające na zewnątrz koła, czyli tak jak w tym temacie pisano - złe ET felgi. Jeśli natomiast pod obciążeniem trze ci o wewnętrzne nadkole to jest to częsta przypadłość escortów - za miękkie lub wyrobione sprężyny. Środkiem doraźnym jest wkręcenie gum w sprężyny a rozwiązaniem problemu wymiana sprężyn na twardsze.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
gradobr

Post autor: gradobr »

przy blotniku zauwazylam ze nadkole jest ciensze wyraznie wytarte ale mam felgi od escorta titany... a co mam w tej sytuacji zrobic?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Czyli krawędź błotnika ociera o oponę? Wiem że ciężko to opisać ale chodzi o to czy opona pod obciążeniem chowa się w nadkolu czy opiera o krawędź błotnika. Titany były też do innych modeli i z innym ET, możesz to odczytać z felgi, powinno być gdzieś na niej napisane ;) Możesz mieć też tak że felga i opona jest ok. ale wchodzi prawie na styk a dorzucenie plastikowego nadkola zmniejszyło odstęp opony od ścianek wewnętrznych i przy obciążeniu trochę przyciera. Rozwiązanie jest podane w moim poprzednim poście. Można oczywiście wstawić, tak jak ja, sprężyny z tavrii ale ze względu na kontrowersyjny wygląd to już do indywidualnego wyboru pozostawiam ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Sprężyny od RS2000 ale na prawdę do RS2000 oryginalne rozwiązują problem, gdyż są dużo twardsze od zwykłych , do tego autko ładnie siada i nic nie obciera.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
gradobr

Post autor: gradobr »

przod samochodu jest wyraznie wyzej niz tyl czyli wskazuje na te sprezyny...
ODPOWIEDZ