Coś pękło i spadł pedał sprzęgła.
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
elnino, Wyreguluj sprzęgło tak aby :
Jak wdepniesz pedał przy ruszaniu to , żeby brał Ci w połowie wysokości
Czyli jak popuszczasz pedał przy ruszaniu to masz go w połowie wysokości i samochód zaczyna ruszać
Połowa odległości między podłogą a całkowitym puszczeniem pedału
Teraz luz masz za duży - podciągnij ( skróć linkę )
Jak wdepniesz pedał przy ruszaniu to , żeby brał Ci w połowie wysokości
Czyli jak popuszczasz pedał przy ruszaniu to masz go w połowie wysokości i samochód zaczyna ruszać
Połowa odległości między podłogą a całkowitym puszczeniem pedału
Teraz luz masz za duży - podciągnij ( skróć linkę )
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mówisz o regulacji imbusem czy czymś innym? w favoritce miałem np linkę zakończoną przy łapie gwintem więc podkładałem podkładki i dokręcalem a tu jest na końcu grzybek i takiej możliwości nie mam.Jamszoł pisze:podciągnij ( skróć linkę )
CZYLI AUTO MA JECHAĆ DOPIERO KIEDY PEDAŁ JEST W TAKIEJ WYSOKOŚCI JAK NA OBRAZKU?
- Załączniki
-
- bez tytułu.JPG (10.71 KiB) Przejrzano 8999 razy
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Ok czyli do poprawki chociaż już wiem, że pedał bedzie nieco wyżej w stosunku do hamulca
A mi się zawsze wydawało że samochód powinien ruszać od pierwszego momentu popuszczania od podłogi sprzęgła.
A mi się zawsze wydawało że samochód powinien ruszać od pierwszego momentu popuszczania od podłogi sprzęgła.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Będzie za nisko - biegi źle mogą wchodzić a , że linka ma to do siebie , że lekko się wyciąga to po czasie nie mógł byś w ogóle wkleszczać biegów
Za wysoko - sprzęgło by się ślizgało
Za wysoko - sprzęgło by się ślizgało
Zgadza się - tak ma byćelnino pisze:pedał bedzie nieco wyżej w stosunku do hamulca
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Wyregulowane. :)sprzęgło jest na oko jakąś jedną grubość nakładki na pedały wyżej od hamulca. Wszystko działa jak należy i oby wytrzymało jak najdłużej, bo to najmniej przyjemna robota jaką do tej pory przyszło mi robić w tym aucie.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Mówisz o gumach z przodu tzw silentblocki?kris pisze:albo gumy staba bez opuszczania sanek
Jak tak to pikuś.
Najzabawniejsze u mnie jest to w tej całej naprawie, że została mi sprężyna która nie wiem gdzie ma być zalożona i działa bez niej w sumie.
Ja robię wszystko na podwórku gdzie mam wysoki krawężnik + lewarek + palety i sam sobie ciułam "kanał". Dzięki temu od wydechu przez spawanie podłogi wymiany pompy wsp i innych pierdół od spodu robię sam, czasem zahacza to o akty desperacji no ale jak mam wydać na mechanika to wolę za to nalać ropy a zrobić sam mimo wszystko.WieSiu pisze:nie korzystajac z kanalu.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Silentblocki to inaczej tuleje tylnej belki,ja mówie o gumach stabilizatora.elnino pisze:Jak tak to pikuś.
To musisz mieć nerwy ze stali,być bardzo spokojnym,opanowanym i cierpliwym człowiekiem,inżynierów forda za takie rozwiązania powinno się powiesić na drzewie za jajca
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2012, 14:10 przez kris, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nieelnino pisze:Mówisz o gumach z przodu tzw silentblocki?
Na stabilizatorze masz 2 gumy przykrecane objemka - przednia śruba się odkręca całkowicie - tylna tylko na 1 cm i opiera się o wzdłużnicę
Alternator w wersji z klimą nie wylezie albo musisz odkręcić pompę wspomagania - albo pompę od klimy albo chłodnicę - do wyboru
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Eee tam, bez przesady Kris. Bez koła na lewarku pod domem zajęło mi to z 30 minut na stronę za pierwszym razem. A z samoregulatorem tyle dupcenia się było bo generalnie mam klaustrofobię i musiałem znaleźć wygodną pozycję do pracy żeby nie być skrępowanym tym wszystkim dookoła. Bo już na samo wślizgnięcie się pod pedały z głową i rękami po łokcie żeby zdiagnozować problem przysparzało mnie o szybsze bicie serca.
A tu zdjęcia pamiątkowe
No to fakt kapa jest z tym rozwiązaniem ale porządny śrubokręt i zaufanie do obejmy że nie pęknie i się pięknie odgięłoJamszoł pisze:Na stabilizatorze masz 2 gumy przykrecane objemka - przednia śruba się odkręca całkowicie - tylna tylko na 1 cm i opiera się o wzdłużnicę
A tu zdjęcia pamiątkowe
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak i nie mamy na to wpływuelnino pisze:linka sie rozciąga
Tak i tu mamy jakiś tam wpływelnino pisze: tarcza zużywa sprzęgła
Czyli - jeśli jeździmy z lewą nogą położoną na pedale sprzęgła - tarcza się zużywa 2 x szybciej
Wydaje się nam , że nie przyciskamy pedału - ale to złudzenie
Tarcza non stop pomalutku ślizga się po docisku
Noga z boku na podłodze !
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23404
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ta suba sama sie odkreca i dlatego zawsze sie rozregulowuje w dosc niedlugim czasie i mimo ze pedal lapal po ustawieniu w polowie za jakis czas juz zaczyna lapac przy podlodze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982