ODPOWIETRZNIK SKRZYNI KORBOWEJ

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

ODPOWIETRZNIK SKRZYNI KORBOWEJ

Post autor: bodzio82 »

Moze mi ktos powiedziec jakie sa objawy zepsutego odpowietrznika tzn głownie chodzi tu o przyspieszanie czy jest mozliwosc w przypadku niesprawnego odpowietrznika ze auto slabo reaguje na pedał gazu .Objaw widoczny np jak wyjezdzam na droge i chce przyspieszyc to auto nie ma tej elastycznosci rozpedza sie w stylu poloneza dopiero jak ma te 80 na blacie zaczyna jechac ,ogolnie wszystko inne sprawne sonda przepływka, czujniki itp.
Najgorsze jest to ze podejrzewalem linke gazu bo mnialem niesprawna wiec wymienilem na originalna .Po wymianie bajka auto pocisk ale to trwalo jakies pare tygodniu ,od paru dni znowu przymula sie ,po wymianie tej linki silnik byl tak elastyczny ze praktycznie 60 na godzine piaty bieg wciskalem gaz i samochod sie rozpedzal teraz od 60 ciezko bujnac z 4 biegu chwile mysli i dopiero startuje nie wiem o co w tym wszystkim chodzi

Dzis wyjalem ten odpowietrznik i na bank jst uszkodzony bo przepuszcza w jedna i druga strone jak sie w niego dmuchnie do tego grzechocze jak sie nim potrzasnie
Nie wiem co dalej robic niby wszystko gra ale jednak ta elastyka by sie przydala bo troche dretwo nim jedzic
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

A na "luzie" dobrze się wkręca na obroty ???
Może to katalizator Ci się już przypycha ?
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Od kolektora wydechowego do końcowego tlumika sama rura idzie ;)
Na wolnych obrotach niby ok ,ale jak sie jedzie to jest jakos nie halo on nie tyle co jest słaby tylko mało elastyczny nie wiem o co w tym wszystkim juz chodzi ,do niedawna chodził pieknie az sie dziwilem ze tak moze 1.8 sie zbierać po wymianie linki gazu,tyle ze co kolwiek zrobie wymienie jakis czas auto zaczyna zyc lecz po jakims czasie jakby ecu sie zaadoptowało do nowych ustawień i zaczyna sie problem wraca do poprzedniego stanu .
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

hehe to rob mu po skoncczonej jezdzie reste kompa :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej pisze:hehe to rob mu po skoncczonej jezdzie reste kompa
wystarczy wyciagnac 3A bezpiecznik odpowiedzialny za pamiec komputera i wtedy zawsze sam sie bedzie resetowac ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

WieSiu pisze:wystarczy wyciagnac 3A bezpiecznik odpowiedzialny za pamiec komputera i wtedy zawsze sam sie bedzie resetowac

warto sprobowac dlaczego nie :razz: zauwazylem ze ciagle w sterowniku bład cylinder pierwszy uboga mieszanka i drugi blad nadmierny przeplyw spalin ale to moze dlatego ze kata nie ma egru brak i tlumikow hehe
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie wiem skad w tym silniku info o ubogiej mieszance na 1 cylindrze - nie ma takiej opcji imho

ty sprawdz lepiej sonde
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

cidzej, blok cylinder pierwszy uboga mieszanka taki własnie lapie bład

co do sondy to sonde wymienialem prawie nowka sztuka z escorta z tym ze sonda nie jest od rkc
i maksymalna wartosc jaka zaobserwowalem to 0.7 a powinno byc 0.8 ale moim zdaniem to nie ma wplywu az tak duzego na osiągi ,dzis jak jechalem zauwazylem ze lekko podtrzymuje mi obroty tak okolo 1100,wystarczy ze wcisne dwa razy pedał sprzegła i obroty spadaja na 900 ale tak było od zawsze ,do tego przy cutoff poszarpuje,i kangur jak sie tocze

Podpowiedzcie mi czy te objawy moga byc spowodowane zaworem skrzyni korbowej bo zawor ma przelot w jedna i druga strone wiec moze lapie lewe powietrze do kolektora?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a jaki problem dla komputera sprawdzic na ktorym cylindrze jest uboga mieszanka ? wystarczy ze zrobi jak przy przy kalibracji sekwencji. Patrzy na zmiane wskazan sondy gdy reguluje tylko jednym wtryskiwaczem. Tak tez moze robic komputer w escorcie, co by wskazywalo na problem z wtryskiwaczem. Ale ja to tylko wymyslam,wiec moja wypowiedz to tylko podpowiedz co moze byc.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie rozumiem co ty mowisz (a rozumiem, ze to tez do mnie odpowiedz) wiec nie bede dyskutowal :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej pisze:nie rozumiem co ty mowisz
cidzej pisze:wiec nie bede dyskutowal
:D
cidzej pisze:nie wiem skad w tym silniku info o ubogiej mieszance na 1 cylindrze - nie ma takiej opcji imho
sugeruje tylko ze istnieje taka mozliwosc i technicznie jest to wykonalne, jesli w sterowniku zawarli odpowiedni sposob diagnostyki. Jak nie rozumiesz to Ci wytlumacze, sterownik zmienia czasy wtryskow tylko dla 1 cylindra i obserwuje czy zmieniaja sie wskazania sondy lambda, na tej podstawie wie na ktorym cylindrze nie moze osiagnac optymalnej mieszanki.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dalej nie rozumiem :D

tzn twoj tok myslenia jest dobry ale troche do dupy ... wylomem w tej teorii moze byc fakt iz komputer steruje czasami wtrysku na 1 cylindrze a np z czwartego leje paliwo ... imho wyjdzie mu, ze wszystkie 4 są zle (testujac jeszcze pozostale) :D poza tym co innego kalibracja gazu a kiedy taka kalibracja mialaby w aucie wystepowac tym bardziej jak jest wtrysk sekwencyjny ?? chyba nikt nie byl na tyle ... zeby w trakcie jak sie toczysz to testowac wtryski ... no ale co ja tam wiem, ja tu tylko zamiatam
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ