Wiele problemów z Lpg w 1,6 EFi

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Mecu

Wiele problemów z Lpg w 1,6 EFi

Post autor: Mecu » 18 wrz 2013, 00:13

Witam mam swojego Escorta od około miesiąca i ogólnie z samochodu jestem zadowolony, jednak aby nie było kolorowo irytuje mnie jego instalacja LPG ma ona następujące wady
- Brak mocy - auto sie toczy a nie jedzie im wyższe obroty tym słabiej. (na Bp ten problem nie istnieje auto rwie jak dzikie)
-Jeśli samochód zgaszę na gazie no potem trzeba się zdrowo nakręcić aby odpalił
- Spalanie w tej chwili wynosi coś około 11 trasa i 13 l w mieście, Wydaje mi się że jak na 2 gen i ten silnik to trochę sporo( mam mondeo 1,8 2 gen landi w mieście taki sam styl jazdy 12,5)
i na koniec rodzynek . Czasem jak ruszam samochodem i dodam za mało gazu albo puszczę za szybko sprzęgło auto traci moc w prawie 100% nie reaguje na gaz zupełnie. Dopiero muszę wcisnąc sprzęgło przegazować dodać sporo gazu i wolno wysprzęglać aby samochód ruszył.
Byłem u gazownika i powiedział że to 90 % sonda i zamiast sterownika chce mi dać jakąś śrubę i to sprawę załatwi.
Jak myślicie co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 » 18 wrz 2013, 00:54

za bogato przykrec srube na reduktorze az obroty zaczna spadac potem odkrec minimalnie tyle zeby silnik zlapal rowne obroty na biegu jalowym dodaj gazu na 3 tys i pusc i zobacz czy nie gasnie silnik, jesli gasnie odkrec troche powinno byc ok

druga sprawa moze niedomykac elektrozawor na reduktorze i po zgaszeniu silnika gaz idzie z ukladu w kolektor i sie przylewa

trzeci temat to uszkodzony reduktor ,aktuator (silniczek krokowy )na wezu mikser- reduktor no i moze byc sonda padnieta wtedy tez auto nie jedzie

sonde mozesz sprawdzic pod kompem lpg jesli jest aktuator zamiast sruby na wezu

daj wiecej danych co to za instalacja moze cos poradzimy jeszcze :cool:

Jak masz miernik sonde tez mozesz zdiagnozowac jeden kabel pod czarny przewod sondy za kostka sie wepnij bedzie inny kolor wazne ze ten sam pin ,drugi kabel do masy np akumulator klema - potem odpalasz auto na benzynie i patrzysz czy parametry sie zmieniaja maja sie zmienic od mniejszych wartosci i odwrotnie zakres 0-1V w praktyce maks 0.8 jak oscyluje to raczej sonda sprawna ,po przelaczniu na gaz tez mozesz lukac ale na bank bedzie bogato skoro auto nie odpala

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20614
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 18 wrz 2013, 06:33

Nie wywalaj kompa, gazownik jest jakiś niedorobiony, jemu nie chce się myśleć i chce za swój głupi pomysł jeszcze kasę skasować.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13033
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 18 wrz 2013, 10:40

Mecu, a ja ci radzę, jeśli nie masz pojęcia o instalacjach gazowych, nie mozesz sobie podpiąć interfejsu i sprawdzić ustawienia albo chociaż zmierzyć sondy woltomierzem to wybierz się do warsztatu specjalizującego się w tym konkretnym typie instalacji na poprawna regulację wraz z wymianą filtra gazowego. Powinni zrobić tak, żeby w miarę jeździło... a z biegiem czasu zrozumiesz że żeby jeździło tak jak naprawdę należy to musisz się sam nauczyć serwisowania ;) Ale na początek dobry gazownik. W Sosnowcu znośnie na instalkach znali się na Dobrzańskiego-Hubala (moto-kompleks) na Zaagórzu ale to było lata temu i nie wiem czy nadal są tam ci sami mechanicy....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Mecu

Post autor: Mecu » 18 wrz 2013, 11:05

Yagr pisze: W Sosnowcu znośnie na instalkach znali się na Dobrzańskiego-Hubala (moto-kompleks) na Zaagórzu ale to było lata temu i nie wiem czy nadal są tam ci sami mechanicy....
Na Hubala Dobrzańskiego i to jest już klimontów ;p nadal coś takiego chyba istnieje.
Co do mojej instalki ona jest sterowana sterownikiem a gazownik powiedział że sonda lub sterownik pada i trzeba wstawić srubę bo to będzie najlepszy pomysł.
Co do mojej instalacji to jest to ,,tomasetto"
Reduktor Tomasetto na 100kucy
Zawór gazowy Tomasetto
Wielozawór Tomasetto
Układ elektryczny Razmus
Centralka Razmus
Ogólnie każdy gazownik mi ciśnienie podnosi. Jak jadę do jakiegoś to zawsze słyszę ,,E panie to trzeba u mnie minimum na 3 dni zostawić .... albo To może być to albo tamto ewentualnie to ale ja bym wszystko wymienił. A jeden agent powiedział to będzie centralka albo reduktor i wymienimy to jednocześnie jak chcesz pan u mnie to robić to 700 zł

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13033
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 18 wrz 2013, 11:55

Mecu, trzeba było z nami na zlot przyjechac to by WieSiu podpiął kompa i byś wiedział czy reduktor wydala, czy sonda pracuje czy ustawienia do dupa Zawsze możesz zainwestować w interfejs i samemu podpiąć się do instalacji.
Interfejs - pierwszy z brzegu http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 56398.html Soft też można znaleźć o ile sprzedawca interfejsu nie zapewnia - rozważ bo cena taka jak najtańszy koszt regulacji u "pana Miecia w stodole".
Usuwanie silniczka krokowego i wstawianie zamiast niego registrato powszechna praktyka w warsztatach w których nie maja odpowiedniego oprogramowania lub nie potrafią z niego korzystać. W ten sposób robią ci z II generacji I generację, w której nie muszą się certolić z ustawieniami krokowego.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Mecu

Post autor: Mecu » 18 wrz 2013, 19:07

Nawet o spociku nie wiedziałem a chętnie bym sobie zawitał. Teraz mówi się trudno. Poszukam jakiegoś speca dobrego i oddam auto w jego łapki

davciol

Post autor: davciol » 22 paź 2013, 18:09

moze to byc tez czujnik temp. na reduktorze, najlepiej udaj sie do dobrego gaziora i niech konkretnie przejrzy

Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 » 23 paź 2013, 19:05

davciol pisze:moze to byc tez czujnik temp. na reduktorze
co sie ma czujnik temperatury reduktora do tych objawów co kolega przedstawił on tylko daje sygnal ze zostala osiagnieta zadana temperatura(warunek) do przelaczenia z benzyny na gaz

ODPOWIEDZ