Strona 1 z 1

[MK7] Jak obejść bezpiecznik dmuchawy?

: 19 sty 2014, 16:14
autor: neo_30
Witam wszystkich.
Chciałbym obejść skrzynkę bezpieczników aby działał.
Skrzynka to model 96AB 14A 075CAW. Nie chcę inwestować w prze lutowanie bo forda mam

tylko do kwietnia. 1 i 2 bieg działa bez problemu, bezpiecznika nigdy nie spaliło.
3 bieg działa jak poruszę wtyczką od spodu skrzynki.Lecz po kilku wstrząsach samochodu
wyłącza się. Bezpiecznik dmuchawy mam na pozycji 20. Obok na pozycji 18 mam wolne
miejsce od szyb elektrycznych do zrobienia obejścia

Chciałbym zrobić coś podobnego jak kolega Jamszoł w poście

pokrętło dmuchawy - zasilanie

ale u mnie jest inna skrzynka i nie bardzo rozumiem jak mam znaleźć przewód 12 V z dmuchawy.
W załączniku oznaczyłem bezpiecznik nr 20 oraz prawdopodobne miejsce przewodu bo jak tam ruszam to 3 bieg ożywa.

: 20 sty 2014, 07:45
autor: WieSiu
Skoro działa jak ruszasz kablami to po co obchodzić skrzynkę? Pewnie tylko złącze od dolu trzeba poprawić.

: 20 sty 2014, 15:45
autor: neo_30
Poprawa wtyku nic nie daje :/ ale mam pytanie. Znalazłem coś takiego w sieci na forum motonews:
Wiem, że o samej dmuchawie było już kilka razy, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem na forum.
Nie działa mi trzeci bieg dmuchawy a 1 i 2 są ok.
Co istotne sama dmuchawa jest ok i przełącznik też działa bez zarzutu. Pozostaje więc ustarka gdzieś między przełącznikiem a kostką dmuchawy (nie ma na niej napięcia a z przełącznika wychodzi).
Teraz pytanie do Kogoś, kto to rozbierał. Czy między przełącznikiem a dmuchawą jest tylko przewód, czy jeszcze jakiś przekaźnik??
I na jakiej zasadzie działa obieg zamknięty? Bo sprawdzając kostkę doszedłem, że przy normalnej pracy na poszczególnych biegach wychodzi z niego po jednym plusie a włączając obieg zamknięty mamy go na wszystkich biegach na dwóch stykach. Jak to działa?

I jeszcze jedno Bo jako, że jest zima i bez 3 biegu lipa, zrobiłem takie patent, że rozebrałem kostkę i przewód zasilający 1 bieg wetknąłem w zasilanie 3 biegu. Mam więc teraz 2 i 3 bieg a 1, którego i tak nie używałem nie ma
Czy tak może to pracować? Przynajmniej tymczasowo. Wg mnie tak, ale jeśli się mylę, to mnie poprawcie

Czy ten sposób z zamiana 1 biegu na 3 zda egzamin? Próbowałem wyjąć te blaszki w które wpina się pokrętło biegów ale mam z tym problem i nie udało mi się to. Wiecie może jak wyjąc te przewody z pinami?

Chodzi mi o ta wtyczkę. ( Oczywiście u mnie nie ma klimy i są 4 piny tylko)

[ Dodano: Pią 24 Sty, 2014 ]
Rozebrałem dzisiaj skrzynkę i trochę w niej popatrzyłem. Więc mam kolejne pytanie.
Od góry na czerwono jest wtyczka i jeden z pinów. Jak mierzę przejście do bezpiecznika nr 20 od nawiewu to:
Pin_wtyczki >> górny_pin_bezpiecznika - przejście prądu jest!
Pin_wtyczki >> dolny_pin_bezpiecznika - przejścia prądu nie ma!

Teraz pytanie:
Czy ten sposób obejścia jaki przedstawiłem na zdjęciu będzie prawidłowy?
Do górnego czy dolnego wejścia bezpiecznika podłączyć obejście?

To akurat zdjęcie mojej skrzynki :/ i ci ciekawe jak ruszałem wtyczką od dołu to 3 bieg
działał a po użyciu miernika okazuje się że kabelki z przełącznika idą górna wtyczką najwyraźniej bo
tylko tu jest przejście które pokazuje miernik.

: 24 sty 2014, 16:34
autor: Jamszoł
neo_30, jak widać na foto ca zapodałem w temacie o którym wspomniałeś - zasilanie do bezpiecznika przychodzi od dołu
Czyli obejście "ciągniesz" od dolnego pinu bezpiecznika

: 02 lut 2014, 15:10
autor: neo_30
Witam. Chciałem się pochwalić że zrobiłem 3 bieg nawiewu i nie musiałem nawet dawać żadnego obejścia bezpieczników.
Problemem była dolna wtyczka wchodzącą do skrzynki:
http://img88.imageshack.us/img88/4839/p080610131801.jpg
Pin od +12 nawiewu nie stykał z tymi blaszkami na zdjęciu. Był tam kiedyś
mały pożar i te blaszki we wtyczce miały spory luz i prawdopodobnie nie stykały się dobrze.
Problem naprawiłem utykając kawałek plastiku miedzy blaszkę a ściankę wtyczki :)

Rezultat = 100% działający 3 bieg.
Dzięki wszystkim za pomoc.