Czy trzeba coś czyścić w instalacji gazowej?
Moderator: Moderatorzy
Czy trzeba coś czyścić w instalacji gazowej?
Mam pytanie, czytałem gdzieś kiedyś, że trzeba coś czyścić w instalacji gazowej. Podobno podczas użytkowania odsadza sie jakiś olej czy coś takiego, czy to prawda i czy trzeba to jakoś czyścić. Może ktoś sie spotkał z czymś takim, jeśli tak to co trzeba czyścić i jak?
U mnie z tym filtrem jest pewien problem, chciałem wymienic, ale okazało sie, ze mam jakąś instalacje starego typu, gdzie są tylko jakieś wkładki filcowe, których wymiany sie nie przewiduje i nie można ich dostac. Nie wiem czy przerabiac instalacje czy pozostawic ten filtr. Moze ktoś ma podobna instalacje i wie co w niej trzeba robic?
Witam Panowie w parowniku zbieraja sie tzw. gazoliny i proponuje je spuścić z parownika przy każdej zmianie filterka czyli około 10 tyś. coć i to nie jest regułą miałem taki przypadek że po przegladzie instalacji po 5 tyś silnik się zamulił na gazie i co sie okazało zalałem na stacji taki gaz że filterek był dosłownie czarny. Takze polecam tankować na stałych i sprawdzonych stacjach gazu a odnośnie tych gazolin to podobno jak membrana troszke dłuzej popracuje w takiej oleistej cieczy to traci swoją elastyczność. Także spuszczać i nie oszczędzać
Witam serdecznie.Może wy mi pomożecie,bo mam problem z gazem.Ostatnio zalałem za 50zł(gaz po 1,96 jak chce przeliczyć) i przejechałem na tym może ze 120km.To jednak troche dużo,bo jednak 25 litów na 100km to mała przesada Niewiem w jakim stanie jest parownik mam autko od niedawna,a gaz był założony przez porzedniego właściciela jakieś 1,5 roku tem.Czy parownik jest od przeczyszcznia czy do wymiany.na gazie silnik chodzi dobrze ,ale pali jak smok.Silnik jest znacznie bardziej mułowaty niż na benzynie.Nieszczelności chyba żadnej niema.Nic takiego nie wyczułem i kabinie,ale troche dużo mi pali.
Pomocy
Pomocy
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
najpierw napisz jaką masz instalacje, a wtedy może coś pomożemy. W II generacji można sobie samemu wszystko poustawiać tylko trzeba mieć interfejs, soft i pojęcie. Ja u siebie ze względu na "michałkową" instalacje do której nie znalazłem softu ustawiałem parownik pod sygnał z lambdy ( volty na mierniku) i niestety musiałem attuator zastąpić registerem bo nijak nie mogłem zresetować krokowca. ale teraz spalinki są w normie, śmiga aż miło a spala w mieście 13 l gazu co u mnie nie jest już katastrofąuki84 pisze:ale pali jak smok.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
u mnie też 13 byłoby do zniesienia,ale to jest 25 litrów.instalacje nietety niewiem jaka mam,ale już na rozgrzanym silniku jak odpalam na gazie to najpierw chodzi na benzynie,jak wkrece go na wysokie obroty to przełącza na gaz.Niestety niewiem jaka to jest instalacja,była założona półtora roku temu i niewiem czy było coś w niej wymieniane.[/i]
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Prawdopodobnie masz właśnie II generacje. zajrzyj na swój komputerek od gacu i napisz jaki tam masz oznaczenia. No i jest jeszcze możliwość że masz nieszczelną instalkę i twój Essi nie spala gazu tylko go gubi...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
uki84 to mam dodatkowych kilka informacji i to nienajlepszych
1,5 roku to prawie nówkauki84 pisze:Niewiem w jakim stanie jest parownik mam autko od niedawna,a gaz był założony przez porzedniego właściciela jakieś 1,5 roku tem
na jego spodzie, najczęściej z lewej strony jest taka śruba albo mosiężna albo plastikowa, można ją wykręcić to zawsze trochę syfu zleci.uki84 pisze:Czy parownik jest od przeczyszcznia
to może być nawet winą brudnego filtra od gazuuki84 pisze:Silnik jest znacznie bardziej mułowaty niż na benzynie
tak typ instalacji jest podstawą aby cokolwiek kombinować.Ja mam nawet I generacji na wielowtrysku!!najpierw napisz jaką masz instalacje, a wtedy może coś pomożemy. W II generacji można sobie samemu wszystko poustawiać tylko trzeba mieć interfejs, soft i pojęcie.
i tutaj może być największy problem, a co zrobisz jak gość na diagnostyce poprosi o "papiery" instalacji??Jeżeli ich nie masz, to ścignij poprzedniego właściciela, albo "stwórz"uki84 pisze:.Niestety niewiem jaka to jest instalacja,była założona półtora roku temu i niewiem czy było coś w niej wymieniane
To napisz co tam pisze i może dojdziemy co to za instalacja.uki84 pisze:i wszyskie papiery i fakture mam na niego
Filtr do gazu możesz kupić nawet tam gdzie zakładają instalacje, ja osobiście kupuję w sklepie motoryzacyjnym.Musisz znać rodzaj elektrozaworu (jest kilka typów) i do niego dobierasz filtr. Dasz radę sam, chociaż za pierwszym razem proponuję podjechać właśnie do jakiegoś zakładu i patrzeć na ręce, to każdy następny zrobisz już sam.uki84 pisze:Gdzie można kupić filtr do gazu?i czy można go samemu wymienić?
Aha jeżeli masz wszystkie papiery od gazu, to masz również schemat swojego parownika,tam jest pokazany ten spust syfu.