Strona 1 z 3

Samoregulator szczęk tylnego hamulca

: 03 sty 2015, 19:15
autor: kris
Założyłem ten temat z jednego prostego powodu,jest tu kilkanaście tematów dotyczących tylnych hamulców i z tego co zaobserwowałem jest totalny burdel,co post to inna odpowiedź i nie wiadomo ,czego się trzymac.

Moje pytanie brzmi,po złożeniu tylnych hamulców i założeniu bębnów czym ustalamy naciągnięcie samoregulatorów?
czy poprzez klikakrotne wciśnięcie hamulca zasadniczego(nożnego) czy klikakrotne zaciągnięcie ręcznego?
Czy przed tą czynnością popuszczamy linke hamulca ręcznego do końca odkręcając nakrętke 10 przy dźwigni?,bo takie kwiatki znalazłem na forum?
Z góry dzięki za odpowiedź.

: 03 sty 2015, 22:38
autor: Jamszoł
Ja Ci już podpowiedziałem :d
Ale napiszę jeszcze raz - chyba już pisałem o tym w temacie wymiany wszystkiego z tyłu oprócz bębnów
Popuszczamy samoregulatory - linki nie
Zakładamy bęben - podciągamy kilka razy dźwignię od hamulca pomocniczego i spuszczamy
Samoregulator wtedy się naciągnie i szczęki idealnie będą ułożone przy bębnie
Dopiero wtedy pompujemy hebel zasadniczy
Gdy zrobimy odwrotnie - wypchniemy tłoczki w cylinderku (szczęki przy bębnie) i wtdey zaciągając "ręczny" - samoregulator nam się nie ustawi bo szczęki są już przy bębnie

Najpierw ręczny - potem nożny

: 04 sty 2015, 09:20
autor: kris
I właśnie o to mi chodziło Jurek,czyli czeka mnie ponowne zwalanie bębnów psia mać :-|

: 05 sty 2015, 00:45
autor: cidzej
gorzej jak w cylinderkach wypchniesz tloczki - plyn wyleci, tloczki wypchnie i w teorii cylinderki na smietnik :/

: 05 sty 2015, 00:49
autor: Jamszoł
Nie - no wiadomo , że sie wypycha po założeniu bębna a nie przed :mrgreen:
Kriso zrobił prawidłowo

: 05 sty 2015, 22:49
autor: mateusz_175
A co Wy Panowie sądzicie co dolega mojemu ?
Szczęki, spręzynki i ta drobnica wymieniona była na nowe w czerwcu 2014 ( nie było to TRW czy inna dobra firma, ale nie brałem najgorszego szitu ).
We wrześniu chyba zamontowane nowe linki ( Ad firma ) żeby przeszedł przegląd a ręczny był gorszy, tragedia.
Ręczny używam tylko jak wyjeżdżam z podwórka żeby zamknąć bramę bo mam wjazd pod górkę ale i tak musze zgasić auto i oczywiście wrzucić bieg bo na samym ręcznym nie będzie stał i zjedzie na ulicę.
Cylinderki wymieniane były coś ze 4 lata temu, stare zostały na obecną chwilę bębny i samoregulatory. Escort ma prawie 500tyś przebiegu wiec bębny ?

Generalnie nie przejmuję się tym, że ręczny jest nędzny bo nie jestem niedzielnym kierowcą, że na każdym wzniesieniu używa ręcznego bo inaczej mu auto zgaśnie :shock: , tylko ciekawi mnie co jest przyczyną tego słabego hamulca.

Po tej wymianie linek przy zaciąganiu ręcznego czuję, że nie ma luzu na dźwigni tak jak na starych linkach. Co ciekawe, tylne prawe koło ma zarąbisty hamulec, że potrafi zablokować koło na mokrej nawierzchni, na starych linkach tego nie było, ale ręczny gorszy niż na STARYCH SZCZĘKACH I LINKACH ( na starych gratach łapało mi na prawe tylne koło i trzymało lepiej niż na nowych częsciach :shock:
)

: 05 sty 2015, 23:37
autor: Jamszoł

: 05 sty 2015, 23:37
autor: S3ci0r
no kolego, przy takim przebiegu wypadało by wymienić zarówno bębny jak i samoregulatory

: 13 lut 2015, 20:45
autor: Picekkniaz
Witam ja ostatnio miałem taki przypadek ze, gwoźdź szczęki się urwał ( ze zużycia ) i szczeka stanęła prawie w poprzek i zjadła cały bęben ,rozbierając to wszystko bylem zmuszony kupić dwa bębny, komplet szczęk, zestaw montażowy i łożyska, wczorajszy cały dzień się z tyn bawiłem ale teraz ess ma heble jak rakieta staje dęba przy hamowaniu , tylko problem mam mały z pierścieniem od ABS-u bo w poprzednim bębnie oryginalnym, (nie było tego wgłębienia co uniemożliwia prawidłowego działania ABS-u) no i za wszystko jestem lżejszy o 350 zeta

: 13 lut 2015, 21:01
autor: ArGo94
A co powiecie panowie na to ze jak założyłem nowe szczęki i po krótkiej jeździe 30-40km po prostu koło mi się tak nagrzało że nie mogłem odkręcić nakrętek od koła bo były zapieczone. Szczęki zmieniły kolor z złotego na brązowy. Z początku obstawiałem ręczny ale gdy go zaciągnąłem i od razu spuściłem bęben normalnie bez żadnych większych oporów się kręcił. Co mogło być że przy jeździe grzało mi się koło? łożysko w idealnym stanie. Chodzi oczywiście o bęben.

: 14 lut 2015, 17:20
autor: Yagr
ArGo94, źle ustawiony samoregulator przy montażu bębna.

: 14 lut 2015, 17:30
autor: Jamszoł
Yagr pisze:ArGo94, źle ustawiony samoregulator przy montażu bębna.
przy montażu cofasz go na max a po zmontowaniu wszystkiego - najpierw podciągasz kilka razy "ręczny" a potem dopiero wciskasz hamulec zasadniczy
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=7203

: 17 lut 2015, 15:55
autor: ArGo94
Wszystko znowu rozebrałem i poskładałem od podstaw starannie i teraz wszystko gra :) Nic się nie grzeje nic nie blokuje koła :D Dzięki chłopaki i pozdrawiam :D

: 14 mar 2015, 08:43
autor: kris
Jamszoł pisze:najpierw podciągasz kilka razy "ręczny" a potem dopiero wciskasz hamulec zasadniczy
no to ja już zgupiałem,na innym forum forda podają odwrotnie,sprawdziłem w WKŁ i faktycznie pisze,że najpierw zasadniczy,później ręczny.

: 15 mar 2015, 20:01
autor: Jamszoł
kris, najpierw ręczny bo inaczej źle się poukłada samoregulator