Strona 1 z 2

Wymiana miski olejowej

: 27 kwie 2016, 08:09
autor: leon167
Moja miska ma w okolicy korka spustowego ślad po uderzeniu i poci się w tym miejscu
(Silnik 1.8 td Endura DE 90 km)
Czas więc na naprawę a na Allegro w dobrych pieniążkach są miski od mondka 1.8 TD
i na wygląd takie same jak te do mojego silnika , więc pytanko czy można ryzykować zakup
czy też szukać dedykowanej ,wyjętej z escorta . Gdzieś mi się o uszy obiło że mondek a essi nie mają idealnie takich samych silników ale może to nie tyczy się miski ??
W ostateczności miskę można spawać ... choć cy za używkę czy za spawanie koszt będzie zbliżony

: 27 kwie 2016, 09:16
autor: WieSiu
mam uzywana calkowicie sprawna z Escorta :D 65zl z wysylka

: 27 kwie 2016, 11:29
autor: leon167
Oryginał do mojego jest w Będzinie za 80 dych więc to na bank masz taniej . Jako, że latam co tydzień od Zgorzelca przez Wrock i Dalej na Wieluń to mam po drodze za 34 złocisze ale w opisie jest właśnie mondeo choć na wygląd jest taka sama

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/miska-olejowa-ford-mondeo-mk2-1-8-td-i5105991380.html

: 27 kwie 2016, 12:49
autor: Jaszczur
leon167 pisze:Gdzieś mi się o uszy obiło że mondek a essi nie mają idealnie takich samych silników
Silniki są takie same - różnią się naprawdę bardzo małymi szczegółami, które nie mają absolutnie żadnego wpływu na to czy można dany silnik zainstalować w mdo/fieście/escorcie czy nie.

Sama miska olejowa dzieli się na dwa główne rodzaje = stalowa oraz aluminiowa. Miski z mondeo bez problemu będą pasować.
Z mojego skromnego doświadczenia praktycznego - nie ma większego znaczenia jaką miskę zastosujesz. Wraz z miskami stalowymi i aluminiowymi były inne uszczelki miski, ale jak osobiście je oglądałem, to wydawały się być niemalże identyczne, i prawdę mówiąc nie wiem czy się jakkolwiek praktycznie i w stopniu znaczącym różnią.

Oczywiście żeby wymienić miskę trzeba zdjąć skrzynię biegów, ale to już chyba wiesz.

Polecam użyć kleju do szyb lub DOBREGO silikonu w miejscu "korytka" uszczelki gdzie wychodzi wał od strony rozrządu. Podobnie od strony skrzyni - te miejsca się ciężko uszczelnia.
Do samych śrub misy warto zastosować klej do gwintów.

: 27 kwie 2016, 19:09
autor: leon167
Słyszałem że skrzynię trza odkręcić ale że zdjąć to nie .... :grin: . Pewnikiem zajrzę przy okazji na sprzęgło
Wszelkie uwagi zawsze są cenne . Dodatkowo polecają silikon wysokotemperaturowy aby szczelność była na bank ....
Myślę ten temat ogarnąć już pod koniec przyszłego tyg i przy okazji wymiana oleju itp
Czy można zalać go 15 W 40 ..... ????

: 27 kwie 2016, 19:30
autor: WieSiu
Nie zwlewaj go tym swinstwem :p jakiś dobry 10w40 i będzie ok

: 27 kwie 2016, 19:46
autor: Jaszczur
leon167 pisze:Słyszałem że skrzynię trza odkręcić ale że zdjąć to nie ....
Samo odkręcenie skrzyni nic Ci nie da, musisz ją zdjąć, razem ze sprzęgłem i kołem zamachowym. Niestety ford w przejawie swojego festiwalu rozwiązań dupiatych wymyślił, że misa przykręcona jest do obudowy uszczelniacza wału, który to znajduje się pod kołem zamachowym.
leon167 pisze:Czy można zalać go 15 W 40 ..... ????
Możesz go zalać czym chcesz, nawet kujawskim albo tawotem. ;) Ale jak Wiesiu napisał, lepiej 10w40 albo fordowskim, zalecanym między innymi do tego silnika - formuła f 5w30. Jest w miarę tani.

: 29 kwie 2016, 16:05
autor: leon167
WieSiu,
No cóż ...na tym świństwie latam 4-ty rok od wymiany do wymiany robię 70 tys
Ale kupię dedykowany 10 W 40
Jaszczur,
Każde info jest na wagę złota i jednak przygotuję się i ze sprzęgłem w razie ewentualności

: 29 kwie 2016, 16:44
autor: WieSiu
70 tys km i dopiero zmiana oleju???

: 29 kwie 2016, 17:28
autor: Jamszoł
leon167 pisze:od wymiany do wymiany robię 70 tys
10 tysięcy - nooo góra 15 tysięcy to rozumiem ale nie 70 ?
Nie pomyliło Ci sie coś ?

: 29 kwie 2016, 19:27
autor: Kleszczak
w silniku 1.6 tdci zaleca się co 20 tysięcy.

: 29 kwie 2016, 19:33
autor: leon167
Jamszoł,
Spoko nie ma pomyłki.. Pisałem o ciężarówce . poprzednio jeździłem gwiazdą i tam wymiana była średnio co 110 tys

: 29 kwie 2016, 19:34
autor: nonam
Kleszczak, a potem się dziwić że się "nowe" silniki sypią :P Jak te wszystkie Long Life'y co sobie można niby 30kkm pojeździć :P

: 29 kwie 2016, 20:21
autor: leon167
Szczerze powiedziawszy to nie wyobrażam sobie co miesiąc wymianę oleju
Moja Renata będzie miała latem 4 latka a już mam ponad 607 tys . Ale nie ma co porównywać warunków pracy silnika bo większość przebiegu jest na stałych obrotach przy optymalnej temperaturze ,ciśnieniu itp.
A olej to właśnie 15 W 40 i widocznie fabryka taki przewiduje . Inaczej się ma sprawa z osobówkami i tym bardziej jazda na małych dystansach przy niedogrzanych silnikach ,często ze zmiennym obciążeniem . Więc jednak zastosuję się do porad kolegów i będzie 10 W 40

: 29 kwie 2016, 21:37
autor: Yagr
leon167, jak renia euro5 to już jakiś nisko popielny raczej... 10w40 :) co to za maszyna? Premium, midlum, magnum?