Tuning silnika
Moderator: Moderatorzy
Tuning silnika
Mam pytanko: co koledzy proponują dla podniesienia osiągów i parametrów w Essim MkVI 1,6 16V 90 KM. Dodam, że silnik mam 2000 km po remoncie kapitalnym.
No właśnie, interesowałem się tym bo chciałem też coś poprawić i, jeśli chcesz mieć realnie kilkanaście lub więce koników to:
- Zmienić silnik, u mnie bez ingerencyjnie mogę dać 1,8 16v a mam 1,6 16v auto z 96r. więc wiele nie zyskam przekładka silnika około 400 zł. plus koszt innego silnika.
inne silniki można założyć ale pojawiają się problemy typu: komputer, i osprzęt oraz skrzynia biegów a co zatym idzie półosie więc pasztet.
- kupić inne auto z mocniejszym silnikiem (i to wcale nie jest żart)
oczywiście całkowicie wykluczyłem zdobycze techniki typu strumienica czy chip za 15zł.
poważny chiptuning kosztuje sporo.
reasumując nie ma sensu wywalanie pieniędzy napierdoły, chcesz mieć potwora o opyl swoje auto i kup coś innego np. Mitsubishi 3000 GT Biturbo, i wygląd sportowy i osiągi fajne o ile się nie mylę to Biturbo ma jakieś 280KM, takie z 93roku można już dostać za dwadzieścia kilka tysiaków.
PZDR
- Zmienić silnik, u mnie bez ingerencyjnie mogę dać 1,8 16v a mam 1,6 16v auto z 96r. więc wiele nie zyskam przekładka silnika około 400 zł. plus koszt innego silnika.
inne silniki można założyć ale pojawiają się problemy typu: komputer, i osprzęt oraz skrzynia biegów a co zatym idzie półosie więc pasztet.
- kupić inne auto z mocniejszym silnikiem (i to wcale nie jest żart)
oczywiście całkowicie wykluczyłem zdobycze techniki typu strumienica czy chip za 15zł.
poważny chiptuning kosztuje sporo.
reasumując nie ma sensu wywalanie pieniędzy napierdoły, chcesz mieć potwora o opyl swoje auto i kup coś innego np. Mitsubishi 3000 GT Biturbo, i wygląd sportowy i osiągi fajne o ile się nie mylę to Biturbo ma jakieś 280KM, takie z 93roku można już dostać za dwadzieścia kilka tysiaków.
PZDR
Słyszałem o skróceniu skoku tłoka, planowanie głowicy ,płukanie kolektorów dolotu i wydechu,zmiany w doprowadzeniu powietrza do cylindrów,zmiana oprogramowania elektroniki,zmiana układu wydechowego na bardziej przelotowy i jest pewnie jeszcze wiele coby można było zrobić lecz koszty zaczynają rosnąc i rosnąć
Mój Essi ma 90km i mnie osobiście zadowala
I CHYBA NIE MA TAK zwanego złotego środka czyli za niewiele osiągnąć niesamowite osiągi
Ale próbować zawsze można i w niektórych przypadkach trzeba bo to też może być czyjaś Pasja i hobby
Mój Essi ma 90km i mnie osobiście zadowala
I CHYBA NIE MA TAK zwanego złotego środka czyli za niewiele osiągnąć niesamowite osiągi
Ale próbować zawsze można i w niektórych przypadkach trzeba bo to też może być czyjaś Pasja i hobby
- Załączniki
-
- Dxiałka 2004 548.jpg (107.58 KiB) Przejrzano 7595 razy
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
najlepsze polepszenie osiagow samochodu i najtansze to zmiana samochodu,jak ktos juz wspomnial, ja tam zrobilem i nie zaluje, przesiadlem sie z 1.3 na TD i jest super. W koncu nie narzekam na brak mocy, no i najwazniejsze ze moment obrotowy troche wiekszy niz w benzynach Szkoda tylko,ze dopiero mniejwiecej przy 2200 obrotow zaczyna mocno ciagnac,ale za to mozna do tych obrotow oszedzac paliwo majac troszke lepsze przyspieszenie jak w 1.3.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982