immobilejzer-jak działa?

Moderator: Moderatorzy

rar

immobilejzer-jak działa?

Post autor: rar »

może ktoś zna się na immobilajzerze.Kupiłem dwa miesiące temu Escorta 1,6 16v z 1999r. Bolero2.Niedawno dowiedziałem się ,że może mieć immobilajzer.No miga jakaś diodka pod zegarem,gaśnie jak włączę zapłon,kluczyk do stacyjki jest większy i z taką pomarańczową wstawką.Ale jak to sprawdzić czy funkcjonuje na prawdę? :shock:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23312
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

sprawdzoc mozesz odpalajac auto na kluczyku ktory nie ma takiej pomaranczowej wstawki (tylko musi miec ten sam wzor aby dalo sie go przekrecic, albo sama kostka przy stacyjce odpal). Jesli auto zgasnie,to znaczy ze immobilizer dziala. Ale raczej na pewno masz takie cos, bo to zbyt nowe autko, a wlasnie ta pomaranczowa wstawka oznacza,ze jest immobilizer, a dioda ktora gasnie zaraz po przekreceniu zaplonu potwierdza poprawne dzialanie immobilizera. Do tego powinienes miec jeszcze taki czerwony kluczyk, ktorym programujesz kolejne czarne kluczyki, gdybys przez przypadek jakis zgubil lub uszkodzil. Bez czerwonego kluczyka koszt dorobienia nowych to ok 400zl (w tym dostaniesz czerwony)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
misiek

Post autor: misiek »

tak jak napisal wiesiu rozbierz oslone przelacznikow zespolonych[ to te ktore sa przy kierownicy] tylko nie wyciagaj kostki bo tam imobilaizer jest hyba na stacyjce wez ze dwa kabelki i odpal na krotko mostkujac kable i nie zapomnij ze kluczy nie mozesz miec w poblizu autanajlepiej dla pewnosci zostaw je w domu ;)

przypuszczam ze odetnie zaplon albo pompe paliwa
rar

Post autor: rar »

dzięki za podpowiedź.Sprawdzę metodą mostkowania i chyba założę GPS do tych kluczyków bo nie mam niestety tego czerwonego . :D
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3476
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

rar pisze:chyba założę GPS
Hej, koszt dorobienia jest jednak niższy :)
raw

Post autor: raw »

Lepiej nie dlub ! To dziala na zasadzie cewki i pola magnetycznego. Jle masz kluczykow?
rar

Post autor: rar »

kluczyków mam w zasadzie dwa - jeden do prawych drzwi ,drugi do drzwi kierowcy i stacyjki.Ale sprawdziłem mostkami.Bez kluczyka wogóle nie włącza rozrusznika.Lampki palą a reszta nie startuje.Zdaje się,że ustrojstwo funkcjonuje.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23312
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wspolczuje tylko w przypaku zgubienie kluczyka, ja niestety mam podobnie, bo nie posiadam czerwonego kluczyka,ale dobrze wiedziec jak dziala immobilizer :D ja myslalem, ze auto po prostu zgasnie gdy wykryje ze kluczyk jest zly.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Skyman11

Post autor: Skyman11 »

dobrze, że przynajmniej, ż uszkodzony immobilajzer można odłączyć, jest z tym dużo roboty, ale w skrajnej sytuacjii... i jak ktośnie ma czerwono kluczyka to nie polecam trzymać tych czarnych blisko telefonu komórkowego.
Majeczka1988r

Post autor: Majeczka1988r »

Heh.... Ciekawe rzeczy:D Wiecie co ja mam autko w sumie od wczoraj. Jak na razie jeździłam nim i sprawował sie dobrze ale co można stwierdzić po jednym dniu:P A propo immobilajzera:/ Mam taki mankament Nie dostałam kluczykw zapasowych ani czerwonego kluczykaL;/ Niestety boje sie żeby nie wyszło przekretu za miesiąc ze wstaje i nie ma auta:/ Więc pomyślałam, że wymienie wszystkie zamki :mrgreen: Autko nie ma centralnych ale ma własnie alarm który działa i immobilajzer który peweni tez działa ale nie bede tego sprawdzac na razie:D... Możecie mi poradzic jak czy cos takiego da sie zrobic i ile to wyniesie?? Z tego co sie domyslam wymiana zamków wiąże sie ze zmina kluczyków ale nie wiem jak bedzie to z immobilajzerem:/ :mad: Ma ktoś jakiś pomysł?? :lol:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

po pierwsze kontaktuj się z poprzednim właścicielem żeby dosłał ci brakujące klucze :) A jak nie ma to kontakt do poprzedniego właściciela itd. jak się nie uda to wtedy możesz kombinować dalej ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23312
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Majeczka1988r, to że nie masz wszystkich kluczy to jeszcze nie trzeba się tak mocno bać. Ja też nie mam od 2 aut i nikt mi nie ukradł od paru lat.

Ale jeśli będziesz chciała porządnie to zrobić,to najtaniej wyjdzie Ci kupienie całości od innego auta,wszystkich wkładek (włącznie z korkiem i stacyjka),kluczyków,modułu immobilizera (lub cały komputer w zależności od wersji jaką masz),także nie wiem czy za poniżej niż 200zł taki zestaw znajdziesz do swojego silnika. Inna metoda,to zrobienie 2 kluczyka który będzie tylko drzwi i klapę otwierał,będzie taniej,ale będziesz musiała nosić 2 klucze,albo zmienić jeszcze stacyjke i aktualny Twój klucz na stale umieścić w aucie schowany,co pozwoli ma ominięcie immobilizera.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a to escorty jeszcze kradna ?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nie wiem czy wymiana wkladek na inne cos da - jak to wielokrotnie sprawdzalismy, miedzy innymi na zlotach, wiekszosc zamkow w escortach jest w takim stanie ze dowolnym albo przynajmniej co ktoryms kluczykiem z innego escorta da sie auto otworzyc. jak sie martwisz o kradziez auta to mozesz do niego (i to chyba najtansza opcja) dokupic i zalozyc dodatkowy immobiliser na pastylke czy karte zbliżeniową/radiową [np. slynne KD2006 http://moto.allegro.pl/kd-2006-bsi-immo ... 51589.html ] lub po prostu wymienic centralke alarmowa na taka do ktorej pilota nie bedzie mogl miec poprzedni wlasciciel i tyle
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Majeczka1988r

Post autor: Majeczka1988r »

No to już coś wiem:D chociaż ja te zamki wolała bym wymienic wszystkie:D ale immobilajzer troche stoi mi na przeszkodzie:D hmm... mówisz jeszcze jeden na pastylke albo karte.... To jest dobty pomysł. Wydaje mi sie ze dołożenie do tego tej centralki bedzie najtańszym najszybszym i w miare wygodnym rozwiazaniem :grin: a ten na pastylke to jest taki dotykowy?? ze musze przytrzymac np palec zeby odpalił??

[ Dodano: Sro 15 Wrz, 2010 ]
a... i zapomniał dopisac ze auto było kupione w auto skupie salonie...:P Nie wiem kzdy nazywa to jak chce:D Spotkałam sie ostatnio z sytuacjiami znajomych ze kupowali auta i po mc juz nie mieli ich pod blokiem:D w sumie za auto duzo nie dałam ale na czesci na bamk im sie sprzyda:D
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Majeczka1988r pisze:a ten na pastylke to jest taki dotykowy??
tak, np bardzo popularka pastylka Dallas - wyglada jak przerosnieta bateria od zegarka z reguly z platikowym uchwytem - przykladasz i odpalasz

najprosciej, najtaniej to jest centralke od alarmu wymienic bo wtedy i zawyje jak ci otworza auto "zaginionymi" kluczykami i zaplon i/lub paliwo odetnie zeby daleko nie pojechali. a jak chcesz na tzq oryginal zrobic to wymieniaj zamki
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ