Silnik 1.6 16V - jaki wtrysk ? Co to ZETEC ?
Moderator: Moderatorzy
Silnik 1.6 16V - jaki wtrysk ? Co to ZETEC ?
Mam pytanko, Escort 1.6 16V - jaki ma wtrysk jednopunktowy czy wielopunkt bo tak myślałem nad gazem i czym różni sie ZETEC od "normalnego".
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2006, 19:22 przez Loku, łącznie zmieniany 1 raz.
Post w Twoim poprzednim temacie byl umieszczony nieodpowiednio do calosci..tak wiec stworzylem z niego osobny temat 
Silnik 1.6 16V posiada wtrysk wielopunktowy (EFI - Electronic Fuel Injection).
Co do technologii Zetec to tutaj masz full wytłumczenie
W konstruowaniu rodziny silników Zetec-SE, produkowanych w pobliżu Walencji, uczestniczyła Yamaha. Biura badawcze japońskiej firmy współpracowały wcześniej np. z Cosworthem dla stworzenia niektórych silników do Scorpio, projektowano też jednostki dla amerykańskiego Taurusa SHO. Wielozaworowe silniki dla Escorta mają aluminiową głowicę, o pracy nad ich lekkością świadczy też użycie stopów magnezu na pokrywę zaworów oraz plastikowego kolektora dolotowego. Silniki te stworzono z myślą o ograniczeniu czynności obsługowych - co prawda olej wymienia się nadal co 15 tys. km, ale świece co 45 tys. km, zaś zawory, wyposażone w mechaniczne (tzn. nie hydrauliczne) popychacze wymagają regulacji co 150 tys. km. Dla Escorta oferowana jest jednostka o pojemności skokowej 1597 ccm (1,6).
Pozdrawiam

Silnik 1.6 16V posiada wtrysk wielopunktowy (EFI - Electronic Fuel Injection).
Co do technologii Zetec to tutaj masz full wytłumczenie

W konstruowaniu rodziny silników Zetec-SE, produkowanych w pobliżu Walencji, uczestniczyła Yamaha. Biura badawcze japońskiej firmy współpracowały wcześniej np. z Cosworthem dla stworzenia niektórych silników do Scorpio, projektowano też jednostki dla amerykańskiego Taurusa SHO. Wielozaworowe silniki dla Escorta mają aluminiową głowicę, o pracy nad ich lekkością świadczy też użycie stopów magnezu na pokrywę zaworów oraz plastikowego kolektora dolotowego. Silniki te stworzono z myślą o ograniczeniu czynności obsługowych - co prawda olej wymienia się nadal co 15 tys. km, ale świece co 45 tys. km, zaś zawory, wyposażone w mechaniczne (tzn. nie hydrauliczne) popychacze wymagają regulacji co 150 tys. km. Dla Escorta oferowana jest jednostka o pojemności skokowej 1597 ccm (1,6).
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- ZETEC.jpg (11.16 KiB) Przejrzano 5732 razy
- WieSiu
- Posty: 23578
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
darcun4, nie jest tak zle, bo vieczur pisze juz o ciut nowszych Escortach, przed 1997 Escorty praktycznie wszystkie mialy metalowy kolektor
takze spokojnie mozna tansza instalacje do takich ciut starszych dac.

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
A ja się tutaj podepnę z innym pytaniem, czy ten omawiany przez was silnik to taki sam jak w moim mondeo? Jeśli tak to parę pytań: jak często trzeba wymieniać pasek rozrządu i co wraz z nim, jakie są koszty tej operacji, częstotliwość wymiany świec i oleju tak jak przy escorcie? Jakie są główne wady i zalety, spalanie, na co zwracaś szczególną uwagę w czasie eksploatacji itp. Podsumowując proszę o wszelkie możliwe komentarze dobre i złe na temat tego silnika. Z góry dziękuję 

Adriano, tak to jest ten sam silnik 
co do paska rozrzadu... przy tym samochodzie polski serwis zaleca wymiane co 90.000 km, niemiecki natomiast co 120.000 km... czemu Polacy zalecaja o 30.000 km wczesniej ? Raz ze u Nas jak zawsze szukaja debili... a dwa (no to troszke juz ich usprawiedliwia) ze mamy znacznie gorszy stan drog niz nasi zachodni sasiedzi a co za tym idzie, wiele czynnosci eksploatacyjnych nalezy wykonywac czesciej
Ja majac ten silnik w Essim wymienilem (w sumie nie ja tylko nowy wlasciciel - moj wujek) pasek przy okolo 100.000 km 
swiece ? to zalezy od tego jakie kupisz
w Essim mialem oryginalne platynowe motorcrafty ktora sa do wymiany co 120.000 km
samochod ma juz przejechane ponad 100.000 km a chodzi nadal na oryginalnych swiecach od 95 roku !
olej co 10-15.000 km
a zalety .. wady ? we mnie ani w Escorcie ani w Mondeo silnik ten nie wywolywal/wywoluje zadnych emocji
mocy dostaje dopiero gdy wkreci sie powyzej 3.000 obrotow .. do cichych nie nalezy... w Essim palil mi okolo 10 l w miescie na 100 km... w Mondeo pali mi napewno wiecej bo nie nadazam z tankowaniem 
no ale co, nie ma co narzekac.... tylko jezdzic jezdzic i jeszcze raz jezdzic

co do paska rozrzadu... przy tym samochodzie polski serwis zaleca wymiane co 90.000 km, niemiecki natomiast co 120.000 km... czemu Polacy zalecaja o 30.000 km wczesniej ? Raz ze u Nas jak zawsze szukaja debili... a dwa (no to troszke juz ich usprawiedliwia) ze mamy znacznie gorszy stan drog niz nasi zachodni sasiedzi a co za tym idzie, wiele czynnosci eksploatacyjnych nalezy wykonywac czesciej


swiece ? to zalezy od tego jakie kupisz


olej co 10-15.000 km

a zalety .. wady ? we mnie ani w Escorcie ani w Mondeo silnik ten nie wywolywal/wywoluje zadnych emocji


no ale co, nie ma co narzekac.... tylko jezdzic jezdzic i jeszcze raz jezdzic

- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
robertford, ja ich nie kupowalem bo mialem w oryginale... ale mysle ze w dobrej hurtowni motoryzacyjnej powinienes dostac
czy chociazby na allegro... a salon Forda troszke sobie za nie wola 
co do przebiegu jaki mozna wykonac na tych swiecach... znajomy pracujacy od dawna jako mechanik w Niemczech, powiedzial mi ze szwabki zakladaja te swiece podczas wymian nawet do Mercedesow
i ze wlasnie spokojnie mozna na nich przejechac te 120.000 km
prawde mowiac... ja wymienilbym je wczesniej... ale sam fakt ile mozna na nich narąbac 


co do przebiegu jaki mozna wykonac na tych swiecach... znajomy pracujacy od dawna jako mechanik w Niemczech, powiedzial mi ze szwabki zakladaja te swiece podczas wymian nawet do Mercedesow



- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Panowie co do świec - Motorcraft to świece dedykowane a więc produkowane przez zupełnie inną firmę niż by się myślało.
To tak jak towar zakupiony w Liderze a na nim pisze (wyprodukowany dla Leader Polska)
Popytajcie się w sklepach o świece NGK są naprawdę bardzo dobre i typowo firmowe - no i tańsze - nie ustępują w niczym od Motorcrafta.
Co do paska rozrządu zgodzę się na wymianę co 100000 km ale pod warunkiem wymiany napinacza i kółek pośrednich.oraz kół zębatych.
Jeśli wymienicie sam pasek to trzeba ująć od tych stu jakieś 20000 km.
A jeśli wymienicie pasek + napinacz + koła pośrednie to należy ująć 10000 km - bo koła zębate jednak się też ścierają i szybciej niszczą pasek.
To tak jak towar zakupiony w Liderze a na nim pisze (wyprodukowany dla Leader Polska)
Popytajcie się w sklepach o świece NGK są naprawdę bardzo dobre i typowo firmowe - no i tańsze - nie ustępują w niczym od Motorcrafta.
Co do paska rozrządu zgodzę się na wymianę co 100000 km ale pod warunkiem wymiany napinacza i kółek pośrednich.oraz kół zębatych.
Jeśli wymienicie sam pasek to trzeba ująć od tych stu jakieś 20000 km.
A jeśli wymienicie pasek + napinacz + koła pośrednie to należy ująć 10000 km - bo koła zębate jednak się też ścierają i szybciej niszczą pasek.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
przepraszam ... zapomnialem wspomniec ze ten przebieg 120.000 km podawany przez Niemcow dotyczy wymiany CALEGO kompletujamszoł pisze:Co do paska rozrządu zgodzę się na wymianę co 100000 km ale pod warunkiem wymiany napinacza i kółek pośrednich.oraz kół zębatych.

na moje swiece NGK sa chyba najlepszymi swiecami jakie sa produkowane... jak wiadomo Japonczycy maja niesamowicie rozwinieta technike motoryzacyjna i nie bez powodu zaopatrzaja w te swiece takie marki jak chociazby Suzuki czy Hondajamszoł pisze:Popytajcie się w sklepach o świece NGK są naprawdę bardzo dobre i typowo firmowe

jamszoł patrzyles na allegro ile kosztuje ngk a motorcraft?? jak ja kupowalem to ngk byly o 10 zl drozsze niz motorcraft, wiec nie czy tak bardzo cena sie zmienila
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III