Ale do rzeczy:
1. Wymianę zaczynamy od zaopatrzenia się w niewielki płaski śrubokręt.
2. Siłowniczki zamocowane są na wcisk na bolec zakończony kulką przymocowany do karoserii i do klapy, tą kulkę trzyma taka blaszka blaszka na siłowniczku.
3. Aby zdemontować stary siłownik wystarczy podważyć śrubokrętem blaszkę na obydwu końcach siłownika i odciągnąć siłownik, pamiętając o trzymaniu klapy.
4. Nowy siłownik wciskamy na kulki w miejsce starego i gotowe.
5. Operację powtarzamy analogicznie z drugiej strony.
6. Zdecydowanie nie polecam demontowania obydwu siłowników równocześnie - klapa jest naprawde ciężka.
Od tej pory klapa nie spada juz na głowe, teraz przy otwieraniu chce mi wybić zęby

Z góry przepraszam, że nie zamieszczam zdjęć z montażu w samochodzie ale wymiana poszła tak szybko że nie zdążyłem ich zrobić


I jeszcze infromacja techniczna:
do mojej klapy z rocznika 97, hatchback 5D bez spoilera potrzebne są siłowniki 440 Newtonów każdy.
Pozdrawiam i mam nadzieje, że komuś przyda się mój opis.