czym sie sugerowac w zakupie skrzynki bezpiecznikow

Moderator: Moderatorzy

fido

czym sie sugerowac w zakupie skrzynki bezpiecznikow

Post autor: fido »

chcialbym sobie kupic szkrzynke bezpiecznikow czym ma sie kierowac w wyborze czy musi byc jakis nr zgodny
skrzynka ma byc do escorta '92 1.8i 16V 105KM
Vieczur

Post autor: Vieczur »

nie jestem pewien tak na 100% ale wydaje mi sie ze wszystkie skrzynki sa standardowe... ale lepiej poczekajmy na kogos kto bedzie na 100% tego pewny ;)
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Temat przeniesiony ( jest to pytanie a nie kupię sprzedam).
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
dantg

Re: czym sie sugerowac w zakupie skrzynki bezpiecznikow

Post autor: dantg »

fido pisze:chcialbym sobie kupic szkrzynke bezpiecznikow czym ma sie kierowac w wyborze czy musi byc jakis nr zgodny
skrzynka ma byc do escorta '92 1.8i 16V 105KM
Witaj!

A elektryką w essim jestem za pan brat :)

Kupiłem w zeszłym roku 2 Eskorciki mk5 1.8d 1991 i 1.4 EFI mk5 też 1991 w Niemczech
Ja zostawiłem sobie dizelka a siorze dałem tego czarnego: http://www.pozycje.sky.pl/escort/

Mój miał spaloną elektryke pod maską, dziadziuś nim jezdzil przez 13 lat i padł mu elektroniczny moduł zapłonu w pompie, chechłał go tak długo że popalił wszystkie kable od świec żarowych pod maską łącznie z automatem do rozłanczania świec. Kupiłem na szrocie całą wiązke od dizla i miałem dzień zabawy z lutownicą :) i taśmą izolacyjną :)

Skrzynki są takie same we wszystkich modelach, ja w ostatni weekend przekładałem swoją bo przestała mi działać nagrzewnica (dmuchawa) - po wykręceniu okazało sie że puściły zimne luty - ale nie chciało mi sie lutować bo miałem zapasową ze starego essiego, przełożyłem wiec całą i wązne jest to by zwórócić uwagę na mostkowania (takie blaszki wtykane w przekaźniki) bo po przełożeniu: dramat :) przekręcam stacyjkę a tam działa mi tylna wycieraczka non stop i świecą światła mijania (nie włączone).
Szybko popatrzyłem jak jest pomostkowane na puszcze bezpieczników u siory - powtykałem blaszki gdzie trzeba i wszystko gra i buczy.
Najlepiej przed przekładką zrób sobie zdjęcie i popisz co jest gdzie pomostkowane - to sie nie zgubisz.
Zresztą jak kupisz inną puszke z bezpiecznikami to ze starej po kolei możesz poprzekładać wszystko krok po kroku i nie ma siły - musi zadziałać :) chyba że stara będzie wlalnięta.
Najlepiej żebyś dorwał gdzieś Essiego ktróry jest przeznaczony na części i jeszcze działa - wtedy powłanczaj sobie wszystko i sprawdz czy puszka jest OK.

Puszka bezpieczników składa się z dwóch płytek scalonych, jeśli puści jakiś lut na górze lub od spodu - to spokojnie to polutujesz, ale jeśli puści lut gdzieś wewnątrz (pomiędzy płytkami) to nic nie zrobisz... rozlutowanie i zlutowanie tego graniczyłoby chyba z cudem :)

Powodzenia w przekładce...

-----------------------
Teraz Escort MK5 1991 1.8D
Wcześniej:
Scorpio 2.5TD
Scorpio 2.5D
Sierra 2.3D
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: czym sie sugerowac w zakupie skrzynki bezpiecznikow

Post autor: cidzej »

dantg pisze: Puszka bezpieczników składa się z dwóch płytek scalonych, jeśli puści jakiś lut na górze lub od spodu - to spokojnie to polutujesz, ale jeśli puści lut gdzieś wewnątrz (pomiędzy płytkami) to nic nie zrobisz... rozlutowanie i zlutowanie tego graniczyłoby chyba z cudem :)
no to jestem cudotwórca, bo przelutowałem całą :)

poszukaj dobrze na forum - znajdziesz opisy jak przelutować CAŁˇ skrzynkę (wszystkie strony) - w skrócie: rozcinasz te "pręciki" z boku łączące płytki, rozkłądasz, przelutopwujesz, a potem skłądasz z powrotem zlutowując te pręciki ze sobą :)

u mnie wszystko po tej operacji działa i nic się nie spaliło :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
dantg

Re: czym sie sugerowac w zakupie skrzynki bezpiecznikow

Post autor: dantg »

cidzej pisze:u mnie wszystko po tej operacji działa i nic się nie spaliło :)
Bije pokłony :)
fido

Post autor: fido »

czy od 1.6i 16v 105KM bedzie pasowac do 1.8i 16v 105KM jesli tak to moze mialbym okazje sobie kupic za nieiwelkie pienadze
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

same skrzynki bez żadnych przekaźników będą pasować i 1,6 8v 105 km :)
fido

Post autor: fido »

Yanek pisze:same skrzynki bez żadnych przekaźników będą pasować i 1,6 8v 105 km :)
tzn ze moge sobie taka kupic ze spokojem przelutowac wlozycz przekazniki i zworty tak jak na mojej i bedzie chodzilo
dantg

Post autor: dantg »

Ale tam nie ma co lutować :)

Przekładasz kostki z wiązkami kabli, 4 albo 5 (nie pamietam) pod spodem i dwie u góry, odkręcasz 2 śrubki i podpinasz zasilanie i to wszystko.

Tak jak Ci pisałem - zwróć uwage na dokładne pomostkowanie slotów na przekaźniki - przełóż wszystkie przekaźniki i będzie OK

Pozdrawiam
Daniel
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Z tego co piszą tu i w innych postach - wszystkie skrzynki są takie same - różnią się tylko wyposażeniem. Przynajmniej ja tak zrozumiałem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
fido

Post autor: fido »

dantg pisze:Ale tam nie ma co lutować :)

Przekładasz kostki z wiązkami kabli, 4 albo 5 (nie pamietam) pod spodem i dwie u góry, odkręcasz 2 śrubki i podpinasz zasilanie i to wszystko.

Tak jak Ci pisałem - zwróć uwage na dokładne pomostkowanie slotów na przekaźniki - przełóż wszystkie przekaźniki i będzie OK

Pozdrawiam
Daniel
od spodu ma bodajze 5 wtyczki ale mam doodkrecenia 3 sruby a nie 2 dochodza trzy przewody
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

skrzynki są takie same. i nie przejmujcie się że np przed `93 miały jedno wyprowadzenie więcej- ten dodatkowy pin to tylko obejście które kabelkiem wraca na tablice innym pinem! wyobraźcie sobie że geniuszowi króry to projektował chyba brakło miejsca na płytce i pomógó sobie kabelkiem!! :mrgreen: ! w tablicach np.`94 już to poprawili. ja już po przelutowaniu , ale jest z tym zabawa! :shock:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
fido

Post autor: fido »

witam
panowie co do skrzynek bezpiecznikow slyszalem ze musza sie zgadzac nr czy to prawda bo na allegro widzialem pare skrzynek od innych silnikow ale wizualnie sa takie same wiec czy moge zalozycz inna skrzynke z innym nr zamiast mojej np:
http://www.allegro.pl/item150362904_for ... _91r_.html
http://www.allegro.pl/item149522787_for ... nikow.html
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

fido, pewnie podejda bez problemu, ja dopiero w rocznikach miedzy 1995-99 widzialem roznice, w roku 1997 zmienili ciutenke skrzynke, przynajmniej dwa gniazda przekaznikow sa inne,ale to malo istotne elementy (jedno to od halogenow, drugie od brzeczka, w starej cos innego mialo byc zamiast brzeczka) i pewnie latwo te zmiany obejsc.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ