obroty silnika w Escort 1,4 benzyna GHIA mono..

Moderator: Moderatorzy

paradox

obroty silnika w Escort 1,4 benzyna GHIA mono..

Post autor: paradox »

witam serdecznie. Jeśli już temat był poruszany i wyjaśniony to przepraszam...:(

mam pewien problem. autko (1991r. 1,4 benzyna, monowtrysk....) ma według mnie dziwne obroty..mianowicie...
kiedy odpalam go...to obroty ustawiaja sie w granicach 1100.....kiedy jade...no to w zależności od prędkości i biegu są w miare przyzwoite...ale kiedy..przy np 80km/h wrzucam go na looz....no to obroty wynoszą 1700 lekko....i .im wolniej bede na tym luzie jechał....tym obroty będą spadać......i tu mam pytanie...czemu nie spadają do 1100. natychmiast po wrzuceniu na loozz.....(wiem że niepowinno sie jeździćna loozie...;))..czy jakoś tak.....?

czy to wina może oleju?....leje mobil M.....czy pompa paliwa?...map sensor wymieniłem bo padł....ale te obroty mnie totalnie zastanawiaja...byłem u mechanika i wyknuł teorie..że ten typ tak ma.....

dzięki za pomoć i wyrozumiałość jeśli już to było wałkowane..
peace
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Temat był juz poruszany!!! zrobiłes reset?? i może to być krokowy a oboty powinny wynosił koło 900 a nie 1100
paradox

Post autor: paradox »

tak...robiony był reset kiedy wymieniałem mapsensor...wogóle był pod kompa podłączany i cos tam grzebane...ale te obroty to mam odkąd mam to autko....

silniczek krokowy....myślisz że może to być przyczyną?....kiedy auto jedzie na loozie ma większe obroty niż na postoju...


P>S>....no podejżewam że był już temat poruszany....własnie grzebie za nim....ale każda pomoc sie przyda...

peace
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

za wysokie obroty może odpowiadać również wariujący czujnik temperatury zasysanego powietrza lub najzwyczajniej w swiecie uszkodzony ktorys z wężyków podciśnieniowych - tzw. lewe powietrze
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3483
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

cidzej pisze:czujnik temperatury zasysanego powietrza
cidzej pisze:uszkodzony ktorys z wężyków podciśnieniowych
I do tych opcji jestem najbardziej przekonany
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

od siebie jeszcze dodam, ze chwilowo jezdze z uszkodzonym silniczkiem krokowym (nie widzi go komp) i nie mam takich objawow jak ty. są problemy z odpaleniem jak jest zimnym i gasnieciem dopuki sie nie zagrzeje, ale potem to juz obroty "stoją" i moge sobie dowoli na luz wyrzucac.

ps. nie daj sobie wmowic, ze "ten typ tak ma" - mechanicy zawsze tak mowia jak im sie nie chce lub nie umieja zrobic. TEN TYP TAK NIE MA !!!!
paradox

Post autor: paradox »

no...to miło....wiecie co?...stałem sie uparty i zrobie to sam...gdzie szukać tych przewodów.??
był podłączany do kompa.....i nic nie wykaząło....wymienie jeszcze filtr paliwa....(bo może to też być przyczyną...chyba....)....

czytałem na forum..że ktoś wymieił olej i mu obroty spadły...(nie pamietam nicka...)

spalanie mam w granicach - 6l/100 jak jade z żoną....w cyklu mieszanym....i z 7,3l/100 jak sie denerwuje....
paradox

Post autor: paradox »

aha....odpalanie na zimnym czy ciepłym bez problemów......ale zaobserwowałem za to...że zcasem zgaśnie kiedy zmieniam z jedynki na dwójke...po prostu obroty spadają do zera.....i korek na ulicy....ale szybko odpala....ja mysle że on jest na mnie o cos zły...:)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

z tylu, za wtryskiem przy kolektorze.

jak na kompie nic nie wykazal to nie czujniki, zreszta i spalanie na to nie wskazuje.

wiesz ja tez rozne cuda czytalem ... można i powietrze w kołach wymienić, nie tylko olej i może obroty spadną :P

a tak serio to nie widze zwiazku oleju z obrotami, no chyba, ze samochod 15-letni a to jego pierwsza wymiana oleju no to może i coś tam takiego zaobserwował ktoś

to nie są objawy filtra paliwa - wtedy bys mial problemy z dostarczaniem paliwa, za niskie obroty, przerywanie, szarpanie itd.

co nie oznacza, ze nie mozesz wymienic filtra paliwa, w koncu co jakis czas zalecaja go wymieniac

powodznia

ps. jeszcze jedno sprawdz - potencjometr przepustnicy, bo moze masz zwarcie na przewodach.

ps.2. ten samochod sie na Ciebie nie obrazil, te silniki sprawiaja wiele problemow. chyba najbardziej wkurwiajacy silnik w escorcie to 1.4. silnik sam z siebie nie do zajezdzenia, szkoda tylko, ze ma kupe drobnych wkurzajacyhc przypadlosci, a to szarpie a to gasnie a to pali 15litrow na setke ... taki jego urok
paradox

Post autor: paradox »

no auto miało przejechane kiedy je nabyłem podobno 125tys.km..... teraz ma 141tys ...i mam je półtora roku...cały czas obroty przy prędkości i na loozie powyżej 1600....kiedy zwalniam maleją.....kiedy stoi 1100 lekko......


wymieniione płyny...olej...filtr oleju....powietrza...amortyzatory tył...opony ok....powietrze ok....map sensor ok....paliwo leje 98 verwa....bez instalacji gazowej.....


auto nabylem zadbane....no rewelacja....

ale cos mu doskwiera....wszyscy mechanicy wokoło rozkładają ręce albo wymyslają teorie.....
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sluchaj twoj problem to jeszcze żaden problem więć podwiń rękawy i do roboty! :) jak zaczniesz miec klopoty z odpalaniem lub zacznie ci palic (tak jak moj) 12L/100km to wtedy bedzie mozna sie zaczac powaznie martwic.

powodzenia
paradox

Post autor: paradox »

ha...mistrzu...w wakacje przed wymianą map sensora palił prawie 20!!!

i zero mocy...czy to trasa czy miasto zasysał jak...(brakuje mi określenia...)

musze znależć chyba jakiegoś magika który w końcu postawi jakąś diagnozę...
paradox

Post autor: paradox »

a wiesz...nie lubie jak coś nie chula....albo coś jest sprawne albo nie...wyśrodkowanie mnie dołuje...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

źle mnie zrozumiałeś (albo ja się niewyraźnie wyraziłem).

chodziło mi o to, że jeszcze to nie jest super poważny problem i spokojnie możesz sobie grzebać i eksperymentować samemu.

jak dojdą dodatkowe problemy to wtedy mozesz sie zaczac martwic do ktorego "magika" go oddac.
Elvis80

Post autor: Elvis80 »

No, słuchaj cidzeja. Chłopak jest niezdarty;)
Ja miałem trochę kłopotów z autkiem, pomimo tego że komp pokazuje że wszystko jest cacy;)

Robiłeś test komputera z diodą? To naprawdę fajna rzecz, chociaż nie przetestuje się tak jak nowe samochody..
Zrób test i potem dopiero się denerwuj..;)
Na logikę biorąc to mogą to być czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy albo masz problem z czujnikiem prędkości wału korbowego -ale nie znam jego umiejscowienia.

Podczas testu po kodzie 10 należy ruszać przewodami, jak coś nie tak to mignie dioda (ja dla testu wyjmowałem wtyczki i migała pojedynczo). Przy następnym teście dane będą zapisane w
kodach twardych (po kodzie 20).
A wymiana żarówki czy nowe wycieraczki nie pomagają na bolączki silnika, tak jak nowy olej;)

Cidzej, jak tam Twoje autko, co pokazuje komputer? Podobno wszystko wymieniłeś łącznie z kompem i ciągle to samo? ;)
Pozdro
ODPOWIEDZ