male pytanko :)

Moderator: Moderatorzy

nutronnn

male pytanko :)

Post autor: nutronnn »

Witam wszystkich . Mam takie male pytanko mianowicie czy przy wymianie swiec musze odlaczyc akumulator i tym samym zrestartowac komputer? Prosze o odpowiedz
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

1. odłączając aku do prostych prac przy wózku odpinasz tylko" - " i żaden restart nie jest konieczny
2. do wymiany świec nie musisz odpinać aku, no chyba że robisz to na pracującym silniku :mrgreen: ale nie polecam ;)
3. a nawet jeśli sobie dla świętego spokoju odepniesz minus to patrz punkt 1.
pzdr
Ostatnio zmieniony 20 paź 2006, 20:16 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3483
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

nutronnn pisze:czy przy wymianie swiec musze odlaczyc akumulator
:grin: kto pyta nie błądzi
nutronnn

Post autor: nutronnn »

haah dzieki za odpowiedzi :P wiem ze pytanie bylo glupie ale chcialem sie upewnic :)
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jesli odłączyszsz aku to w łaśnie zrobiłeś resecik
do świec nic nie musisz robić po prostu wymieniaj. :lol:
jeśli ingierujesz w jakiś czujnik lub silnik ci wskazuje na nieprawiłową prac3e to robisz reset . opis resetu : opcja szukaj ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Panowie może jestem laikiem ale chyba kolega jednak powinien odłączyć akumulator do wymiany świec .
popatrzcie na to :
61 Utrata mocy cylinder 1, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
62 Utrata mocy cylinder 2, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
63 Utrata mocy cylinder 3, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
64 Utrata mocy cylinder 4, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
To z tabeli kodów błędów - a jeśli komp szczytuje takie dane ? to skąd je bierze ?
Podejżewam , że poprzez świece a jeśli tak to wymiana świec spowoduje inne odczyty.
Jeśli dobrze pamiętam to po załączeniu zapłonu i między impulsem iskry na świecy - jest podawane napięcie ok 4V
Tam nie ma innego czujnika który wywalił by przy teście BَD 61;62;63;64 ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jamszoł pisze:Jeśli dobrze pamiętam to po załączeniu zapłonu i między impulsem iskry na świecy - jest podawane napięcie ok 4V
być może masz racje ale wymiane robi się przy wyłączonym zapłonie a po uruchomieniu zapłonu na kable do świec idzie wysokie napięcie z cewki a nie 4V, a co do tego resetu to sorry ale sam już nie wiem czy odpięcie minusa powoduje utratę pamięci ecu. teoretycznie przerywa to obwód ale nie mam pojęcia jakie "podtrzymywanie" pamięci jest tu zastosowane. u mnie gdy odpinałem minus przy robocie nad rozrusznikiem po podpięciu nie było żadnych objawów resetu.
a, i jeszcze jedno- ta tabele kodów błęów zawiera wszystkie kody podawane przez EEC IV dlatego dalej jest kod 65-utrata mocy cylinder 5, itd - nie wszystkie kody mają zastosowanie w omawianym silniku. dobrze by było żeby ktoś wiedzący rozwiał nasze wątpliwości co do tego odpinania minusa i źródła kodów 61-64. pzdr
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wysokie napięcie idzie tylko w tedy gdy masz przeskok iskry i w tedy kiedy pracuje silnik .A ja mówie o momencie kiedy iskry tam nie ma.Włącz zapłon a nie odpalaj silnika i sprawdź.
Nie wnikam tak do końca czy kod 61 dotyczy pierwszego cylindra czy pietnastego w tej chwili jest to nieważne - ważne jest to , że komp szczytuje te dane a nie przypominam sobie żeby między tłokiem a głowicą był jakiś czujnik - więc co czyta dane ?i skąd komp wie czy ciśnienie nad tłokiem (kompresja) jest prawidłowe lub czy dobra jest świeca ?
A jeśli czyta dane zebrane ze świec to wymiana świecy na nową spowoduje odczyt danych różniących się od tych sprzed wymiany.
Komp ma (pamięć stałą zadaną przez fabrykę) a traci dane które zgromadził podczas pracy. Jeśli go się zresetyje pamięć (miękka ) jest wymazana - pamięć zadana(twarda) przez fabrtkę pozostaje .Po odpaleniu silnika komp uczy się od nowa porównując wszystkie świerze dane kture czyta z tymi od firmy.A więc - nowe świece inne dane.
TAK MI SIĘ WYDAJE ale nie jestem wyrocznią i mogę się mylić.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, a może to jest tak,że ECU podaje te dane na podstawie pomiarów pośrednich? np. nienormalny skok napięcia na lambdzie po przeskoku iskry? czy też coś innego, przecież ECU "wie" kiedy podaje napięcie z cewki i na który cylinder ( chociaż robi to 2 razy na 4 suwy pracy?) w komunikacie błędu jest napisane "utrata mocy". więc gdyby to była kwestia np. złej oporności na świecy to powinien podać " uszkodzona świeca cylinder ..." Nie wiem, dziwny ten komunikat troche... spotkałęś się kiedykolwiek z komunikatem 61-64?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
MARKKO

Post autor: MARKKO »

ten komunikat nie wystepuje w modelach nie wyposażony w pełną szpryce
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

czyli tylko twój? :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Yagr pisze:czyli tylko twój? :mrgreen:
nie rozumiem
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Markko, nie każdy posiadacz essiego ma pod maską 150 kucyków i trochę mnie zazdrość ściska ;)
a pisząc "pełną szprycę" miałeś na myśli coswortha czy inny model z pełnym wyposażeniem?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

Yagr pisze: nie każdy posiadacz essiego ma pod maską 150 kucyków i trochę mnie zazdrość ściska
ja niewim co wy z tymi kucami wasze 80..90..100..KM wam nie starczy???
ale moze ja juz jestem za stary ->cos jak emeryt ;-) -> oczywiscie fajnie by było miec COSWORTH 'A ale dajta spokoj kto ile ma to ma ;-) :mrgreen:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

pisząc "pełną szprycę" miałeś na myśli coswortha czy inny model z pełnym wyposażeniem?
pisząc to miałem na myśli silniki type EFI i inne na pełnym wtrysku :P
ODPOWIEDZ