15' w Essim
Moderator: Moderatorzy
-
adrianolkusz
15' w Essim
Witam... nadchodzi sezon zimowy więc będą na pewno wyprzedarze opon letnich... mam felgi 15 od Pumy, no i chciałbym dokupić do nich opony i założyć w mojej "białej strzale". Tylko cały czas się zastanawiam czy nie będzie jakiegoś oporu przy maksymalnym skręcie kierownicą... myślę o oponach 185/65/15 lub 195/60/15... Czy ktoś już dokonywał takiej modyfikacji lub jeździ na podobnych oponach

-
ELpYndoL
jezdzac na takim profilu zmniejsza sie komfort jazdy ale poprawiaja sie trzymanie w zakretach, jeszcze jeden plus to esi fajnie wyglada na 15,tez mam 195/50/15 a powiew ci jeszcze ze wzroslo spalanie o okolo 0,5 litra na 100 km
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
-
adrianolkusz
no na pewno wzrośnie spalanie bo opona szersza... jeśli chodzi o przekłamanie to nawet 195/60/15 nie bedzie przekraczało kilku procent... chce założyc oponki o większej średnicy od tych co mam teraz 175/70/13... własnie zastanwaiam się nad zwiększeniem o ok. 1' na średnicy lub więcej... tylko to tarcie przy zakrętach mnie zastanawia
ale nie wiem czy opona o profilu 195/60/15 nie bedzie ci obcierac przy dobiciach i przy jazdzie z obciazonym autem
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
-
adrianolkusz
-
phyzy
- WieSiu
- Posty: 23670
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
adrianolkusz, to i tak zalezy od ET felgi,wiec to nie do konca zalezy od szerokosci opony
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
-
phyzy
Ja mam dokladnie taka felge:
Felga Alu DAYTONA 7x15 4/100, 5-szprychowa felga w stylizacji Cup, lakierowana na srebrno. Rozstaw otworow 4/100 ET35. Wymienny pierscien centrujacy umozliwia montaz w wielu samochodach o rozstawie otworow 4/100
To info jest ze strony Zendera, a tak wyglada w rzeczywistosci:

Mi nic nie obciera, nawet przy skreconych na maksa kolach, ale moje auto stoi dosc wysoko.
Felga Alu DAYTONA 7x15 4/100, 5-szprychowa felga w stylizacji Cup, lakierowana na srebrno. Rozstaw otworow 4/100 ET35. Wymienny pierscien centrujacy umozliwia montaz w wielu samochodach o rozstawie otworow 4/100
To info jest ze strony Zendera, a tak wyglada w rzeczywistosci:

Mi nic nie obciera, nawet przy skreconych na maksa kolach, ale moje auto stoi dosc wysoko.
-
BaNaN
po pierwsze FORD ma 4x108 chyba więc o tych felgach raczej zapomnij:)
po drugie takie szerokie oponki to masakra....ja miałem u siebie 215/40/16 cali i bylo masakrycznie kierownicy nie szło utrzymać na koleinach-czasami strach było jechać powyżej 60km/h bo nagle wyzucało na drugi pas.......no chyba ze jezdzimy po autostradach to tego zjawiska nie ma, teraz mam 205/50 16 cali efekt ten sie troche zmniejszył ale dalej da sie go odczuć , jesli chodzi o skręcanie ani na wczesniejszych ani na teraźnijszych oponach nigdy nic mi z przodu nie tarło i to na wiązance dziór i skręcie do oporu, gożej z tyłem- 205/55/16 i przy 4.....5 osobach trze- ale przy minimalnie mniejszej oponie (takiej jak u Ciebie) efekt napewno zaniknie bo mi trze dopiero napisami na oponie (5mm i juz by nie tarło). jesli chodzi o trudnosc skręcania na żwirze,piasku itp jest leciutko gozej na czystym asfalcie- na postoju- ale jak nabijemy więcej powietrza to jest lepiej zas bardziej czuc dziury, prędkość max. zmalała i to o dużo bo w moim przypadku prawie o 40km/h:) więc spalanie napewno też wzrosło. ja osobiście odradzam takie opony (chyba ze ktos zamierza się ścigać w jakiś wyścigach ulicznych na gładkim asfalcie) no i też zależy wszystko od ET
po drugie takie szerokie oponki to masakra....ja miałem u siebie 215/40/16 cali i bylo masakrycznie kierownicy nie szło utrzymać na koleinach-czasami strach było jechać powyżej 60km/h bo nagle wyzucało na drugi pas.......no chyba ze jezdzimy po autostradach to tego zjawiska nie ma, teraz mam 205/50 16 cali efekt ten sie troche zmniejszył ale dalej da sie go odczuć , jesli chodzi o skręcanie ani na wczesniejszych ani na teraźnijszych oponach nigdy nic mi z przodu nie tarło i to na wiązance dziór i skręcie do oporu, gożej z tyłem- 205/55/16 i przy 4.....5 osobach trze- ale przy minimalnie mniejszej oponie (takiej jak u Ciebie) efekt napewno zaniknie bo mi trze dopiero napisami na oponie (5mm i juz by nie tarło). jesli chodzi o trudnosc skręcania na żwirze,piasku itp jest leciutko gozej na czystym asfalcie- na postoju- ale jak nabijemy więcej powietrza to jest lepiej zas bardziej czuc dziury, prędkość max. zmalała i to o dużo bo w moim przypadku prawie o 40km/h:) więc spalanie napewno też wzrosło. ja osobiście odradzam takie opony (chyba ze ktos zamierza się ścigać w jakiś wyścigach ulicznych na gładkim asfalcie) no i też zależy wszystko od ET
-
emceha
adrianolkusz, 195/60/15 to troche za dużo. Optimum to 195/50/15 a jak chcesz mieć troche większą średnicę koła to ja proponuje 185/55/15
Srednica jest większa ale i guma węższa co:
po pierwsze primo - powoduje lepsze wgryzanie w śnieg niż 195-tki
po drugie primo
- znika problem zastanawiania się czy bęzie obcierać czy nie ale 195/50/15 też nie obciera. Wybór należy do Ciebie 
po pierwsze primo - powoduje lepsze wgryzanie w śnieg niż 195-tki
po drugie primo