Strona 2 z 2

: 27 kwie 2009, 17:03
autor: Jamszoł
Dziś po raz pierwszy klolem na konstruktorów escorta , tych co konstruowali MK7 z klimatyzacją.
Skończyły mi się szczotki na alternatorze i ładowanie wynosiło ok. 13,5 V i to się jeszcze wahało , miedzy 13,1 a 13,7 V.
W moim przypadku - alternator Bosh - 80A mocniejszy ze względu na klimę i ogrzewanie przedniej szyby.
Alternatora nie da się wyciągnąć na wierzch bo nad nim jest pompa wspomagania steru a pod nim pompa klimy .
Na szczęście udało mi się , po odkręceniu alternatora - wysunąć go trochę do przodu obok chłodnicy i tam w dziupli rozkrecić zadek , żeby się dostać do regulatora .

Cena nowego regulatora - 60 zł na szczęście alternator bosh więc regulator tańszy - gorzej jak by był Magneti Marelli lub produkowany w tej samej firmie Motorcraft.

Nie wiedział bym nic o tym , że słabiej ładuje , gdymym nie miał zamontowanego automatu do załączania światel - automat załącza światła gdy napięcie w instalacji jest równe 13,8V a , że nie było takie lub prawie nigdy to światełka przestały się załączać.
Po wymianie rególatora światła załączają się w ułamek sekundy po uruchomieniu silnika :mrgreen:

Warto było zamontować automat - gdyby nie on - roz.....ł bym akumulator :???:

: 02 lip 2009, 09:57
autor: omus
Witam. CO to jest, do czego służy i co ma za zadanie?

: 02 lip 2009, 10:00
autor: cidzej
regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej. odpowiada za utrzymanie prawidlowego cisnienia dla wtryskiwaczy

: 18 wrz 2009, 01:01
autor: WieSiu
ifu1 pisze:ale to chyba nie ten,jak go odlacze to wlwcza sie went.chlodnicy
jesli po chwili wlacza sie wentylator chlodnicy to wlasnie ten czujnik. W nowszych Escortach sterowanie wentylatorem bylo przez komputer silnika i komputer korzysta wlasnie z tego czujnika. Gdy go odpinasz to wlacza sie w tryb awaryjny i na wszelki wypadek odpala wentylator,zeby nie zagotowal sie silnik

: 20 wrz 2009, 23:42
autor: Rocky
Czujnik ciśnienia układu klimatyzacji.

Znajduje się na osuszaczu. Impuls po przekaźniku leci do czujnika, jeśli ten stwierdzi, że ciśnienie w układzie jest odpowiednie odpala sprężarkę + wentylator na 1 biegu, jeśli nie blokuje sprężarkę i klima się nie włączy. Czujnik jest 4 pinowy.

: 21 wrz 2009, 08:58
autor: WieSiu
Decyduje także o tym kiedy włączyć wentylator na 2 bieg.

: 03 maja 2010, 16:50
autor: Illuminati75
Wracając do tematu. Silnik 1,4 CVH i dwa czujniki:

Obrazek
- czujnik wskazujący temperaturę na zegarze.

Obrazek
- czujnik włączający wentylator chłodnicy.

: 06 maja 2010, 21:26
autor: Albercik
Obiecane zdjęcia. Escort 1.3 EFI CL 60PS 1997r.

Czujnik ciśnienia oleju - wkręcony z tyłu bloku silnika koło cewki zapłonowej. W miarę łatwy dostęp przy posiadaniu odpowiednich narzędzi:

Obrazek

Termowłącznik wentylatora będący jednocześnie czujnikiem temperatury do kompa. Dostęp do niego jest totalnie ch**owy :| nie wiem jeszcze jak go wymienię. Ani dostać się do niego ręką, ani ch**em ani niczym :|

Obrazek

A tu poniżej zdjęcia jakiegoś czujnika, który jeszcze dziś pamiętałem do czego służy, ale już zdążyłem zapomnieć. Jak sobie przypomnę, to napiszę. Lokalizacja: za rolką od pompy wody. Wymiana: umiarkowanie skomplikowana.

ObrazekObrazek

: 07 maja 2010, 21:30
autor: Albercik
Oto, jak wyglądają dwa czujniki z esa - po lewej jest czujnik temperatury (termowłącznik wentylatora), a po prawej czujnik ciśnienia oleju:

Obrazek

A tak wygląda stary czujnik temperatury:

Obrazek

: 01 cze 2010, 21:20
autor: Jamszoł
Przypominam , że jest to temat do wstawiania fotek czujników w Escorcie wraz z opisem .

Opornica wentylatora foto z bliska - odpowiada za drugi bieg - wyższe obroty wentylatora .

Zamiennik opornicy - od Renaulta - opornica wentylatora nawiewu - pasuje do wentylatora chłodnicy .

: 25 maja 2011, 23:57
autor: oeriel
Escort 1995 HB5D MK7 benzyna 1.4

Czujnik temperatury płynu chłodzącego - termowłączik wentylatora. Zaznaczał nie bede bo na tych zdjeciach wyróżnia się w postaci zielono-czerwonej kompozycji. Wymieniałem go 2 razy, problem był nie z czujnikiem (tzn z pierwszym tak), ale z kostką i zwarciem na niej. A tak wygląda jego położenie:


Tutaj małoostre zbliżenie, czerwone to taśma izolująca, zielone - kostka czujnika.
Obrazek
pogląd na położenie w silniku:

Obrazek

i jeszcze od przodu
Obrazek

Re: Wygląd czujników / wtyczek w Escorcie .

: 14 lis 2017, 22:51
autor: Yagr
Mk5 1,6 EFI LJF (77kW/105KM)
TPS 91XF9B989- tak wygląda w środku czujnik położenia przepustnicy.
Wpadł mi w ręce uszkodzony TPS to go rozebrałem. Pojedyncza strzałka wskazuje uszkodzona ściezkę, na drugim foto podwójny ślizgacz jeżdżący po tych ścieżkach. Na wierzchu jeszcze jest sprężynka przyciśnięta deklem na stałe spojonym z obudową. W tym przypadku ślizgacze miały bardzo dużo zanieczyszczeń na końcach. Regenerację takich czujników można wykonać preparatem do regeneracji potencjometrów (np, "kontakt pr") ale trzeba wiedziec gdzie go zapodać. Z budowy wynika że można próbować psiknąć tym preparatem od spodu tam, gdzie wchodzi ośka od przepustnicy, szczelina jest mała ale preparat powinien dotrzeć do ścieżek. Inna możliwość to wywiercenie małego otworu i zaklejenie go po naprawie. Trzeba tylko wiedziec gdzie wiercić ;) W tym celu własnie rozbierałem tego TPS'a. Nie ma w nim dobrego miejsca do takiego wiercenia - z boku można trafić na ścieżkę, w deklu na sprężynę... W grę wchodzi tylko malutki 0,5-1,0mm otwór gdzieś na obwodzie dekla.

Re: Wygląd czujników / wtyczek w Escorcie .

: 14 lis 2017, 23:19
autor: S3ci0r
wystarczy taki czujnik zanurzyć w jakimś naczynku wypełnionym alkoholem izopropylowym i wymerdać go w nim, wtedy mamy pewność że ciecz dotrze tam gdzie powinna ;)

Re: Wygląd czujników / wtyczek w Escorcie .

: 15 lis 2017, 06:28
autor: Yagr
Alkohol nie nadsztukuje zerwanej ścieźki ale powinien ładnie wypłukać. Tyle ze trzeba by po takim zabiegu psiknąć do śtodka jakiejś wazeliny w sprayu bo to nie moze chodzic zupełnie na sucho. Wytrą się szybko ścieżki.