Schemat elektryczny klimy w Escort 16 16v pilnie potrzebny

Moderator: Moderatorzy

AdamGr

Schemat elektryczny klimy w Escort 16 16v pilnie potrzebny

Post autor: AdamGr »

Witam wszystkich.

Wiem że były podobne szukam na forum lecz ogólnie brak.
Poszukuję jak w temacie + jakieś fotki jak ktoś ma.
Schemat lub opis podłączenia przewodów podciśnieniowych do sterowania obiegiem zamkniętym.
Prosze o przesyłkę na mail'a

Adam
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

xxx

Post autor: darcun4 »

Rys. 12.27. Schemat Instalacji elektrycznej klimatyzacji 1 — elektroniczne urządzenie sterujące systemu wtrySkOWO-zapłonowego EECIV, 2—przekaźnik klimatyzacji, 3—czujnik ciśnienia klimatyzacji, 4—wyłącznik odszraniania, 5—sprzęgło elektromagnetyczna klimatyzacji
Załączniki
image366.jpg
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

AdamGr, to potrzebujesz schemat elektryczny czy co, bo piszesz o przewodach podcisnienowych, ktore jesli chodzi o obieg zamkniety to sa potrzebne do uniesienia klapki w obudowie dmuchawy. Troche wiecej konkretow, a na pewno pomozemy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Sprawa jest następująca.
Do mojego ESCORTA chcę wpakować klimę ( schładzacz ), a że nie mam jednego dawcy więc mam problemiki.
1) Tunel nawiewu wraz ze schładzaczem mam ze scorpio, załączanie obiegu wewnętrznego jest podciśnieniowo ale poprzez elektrozawór i zbiorniczek z zaworem zwrotnym. łopatologicznie jak dasz napięcie na elektrozawór to otwiera dojscie do pompki zamkniecia obiegu wewnętrznego, ale na przewodach jest zbiorniczek z zaworem zwrotnym czyli jak zassa po elektrozaworze to ma nie puścić jak spadną Ci obroty na silniku i spadnie podciśnienie co jest bardzo logicznym rozwiazaniem - stąd prośba jak to dokładnie powpinać.

Na tiunelu jest jeszcze termistor wraz z odszraniaczem - kolejne 4 przewody

2) Osuszacz wraz chłodnicą mam z Renault 19 - czujnik na osuszaczu 4 przewody
3) Przewody klimy - opcja różne wraz z czujnikiem ciśnienia - kolejne 4 kable

4) Sprężarka 2 kable (+ i -)
5) lubię kombinować :)

Stąd prośba o dokładną rozpiskę całości.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

AdamGr pisze:Sprawa jest następująca.
Do mojego ESCORTA chcę wpakować klimę ( schładzacz ), a że nie mam jednego dawcy więc mam problemiki.
1) Tunel nawiewu wraz ze schładzaczem mam ze scorpio, załączanie obiegu wewnętrznego jest podciśnieniowo ale poprzez elektrozawór i zbiorniczek z zaworem zwrotnym. łopatologicznie jak dasz napięcie na elektrozawór to otwiera dojscie do pompki zamkniecia obiegu wewnętrznego, ale na przewodach jest zbiorniczek z zaworem zwrotnym czyli jak zassa po elektrozaworze to ma nie puścić jak spadną Ci obroty na silniku i spadnie podciśnienie co jest bardzo logicznym rozwiazaniem - stąd prośba jak to dokładnie powpinać.

Na tiunelu jest jeszcze termistor wraz z odszraniaczem - kolejne 4 przewody

2) Osuszacz wraz chłodnicą mam z Renault 19 - czujnik na osuszaczu 4 przewody
3) Przewody klimy - opcja różne wraz z czujnikiem ciśnienia - kolejne 4 kable

4) Sprężarka 2 kable (+ i -)
5) lubię kombinować :)

Stąd prośba o dokładną rozpiskę całości.
_________________
łął, to ty nie montujesz klimy tylko robisz swap hybrydowy klimatyzacji :mrgreen: no to życzę powodzenia! może jeden WieSiu ci w tym temacie pomoże bo on ze swoją klimą też nieźle dziargał ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tak,ale wszystko na oryginalnych Escortowskich czesciach, z tego samego silnika (choc z innego tez sie da,ale duzo szukania mocowan by bylo). Na pewno da rade zalozyc z czesci roznych producentow,ale bedzie to bardzo trudne. Zwlaszcza jesli chodzi o mocowania kazdego elementu.

W zalacznikach dalej schematy elektryczne do klimatyzacji w escortach od 1995 roku do 1997 (pozniej juz jest sterowanie przez komputer silnika)
Załączniki
schemat1.pdf
(127.68 KiB) Pobrany 702 razy
schemat2.pdf
(6.55 KiB) Pobrany 413 razy
schemat3.pdf
(6.82 KiB) Pobrany 354 razy
schemat4.pdf
(8.56 KiB) Pobrany 334 razy
schemat5.pdf
(5.95 KiB) Pobrany 350 razy
schemat6.pdf
(6.78 KiB) Pobrany 362 razy
schemat7.pdf
(9.9 KiB) Pobrany 354 razy
schemat8.pdf
(14 KiB) Pobrany 355 razy
wetylator1.pdf
(6.65 KiB) Pobrany 359 razy
wetylator2.pdf
(17.63 KiB) Pobrany 343 razy
wetylator3.pdf
(12.06 KiB) Pobrany 430 razy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Dzięki za schematy, mam nadzieję że mi pomogą.
Wiem że ogromna walka przedemną ale napewno się opłaci.

Mam jeszcze prośbę do wszystkich czytających a posiadających klimę w swoich Escortach o fotki komory silnikowej.

Wiesiu jak zakładałeś u siebie to przełącznik klimy i obiegu zamkniętego posiada podłaczenie przewodów ciśnieniowych ( wężyków podciśnienia) ? Tak jak to jest w Mondeo?

Adam
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

AdamGr, przełącznik klimy jest czysto elektryczny.
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2480 - tu masz zdjęcie i opis gdzie co idzie.
Masz tu jeszcze zdjęcia komory plus poszukaj zdjęć czujników - gdzieś znajdziesz mój post gdzie porobiłem zdjęcia różnym czujnikom.
Na jednym z nich jest czujnik odpowiadający za załączenie wentylatora na 2 bieg a po lewej stronie od niego jest pojemnik na czynnik chłodzący.
Załączniki
IMG_2964.jpg
IMG_2966.jpg
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

przelacznik jest elektroniczny, a przy puszce z parownikiem i wentylatorem (w podszybiu) jest taki urzadzonko ktore pod wplywem podanego napiecia przepuszcza podcisnienie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Witam

Dziękuję wszystkim za pomoc oraz za podanie schematów.
Jak tylko dotrą do mnie przewody to biorę się za montaż.

Adam
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

liczymy chociaz na jakies pogladowe fotki, zeby sobie zobaczyc ile z tym miales problemow


Powodzenia w tej trudnej operacji :D (wiem,ze jest trudna,bo tez ja robilem,ale mialem latwiej bo na oryginalnych czesciach :D )
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Witam ponownie.

Na wstępie pragnę przeprośić za ilość i wielkość zamieszczonych fotek.
Przedstawiam moje boje z klimatyzacją w moim Escorcie.
Po analizie za i przeciw stwierdziłem że zakupię klimatyzację ( elementy klimatyzacji ) jednak z Escorta.
Niniejszym jednak będę miał prośbę o odpowiedź o ewentualne moje zapytania co do niektórych foto zamieszczonych przeze mnie.
Na dzień dzisiejszy uporałem się z montażem mechanicznym i częścią elektryki.
Załączniki
Co w to podpiąć?
Co w to podpiąć?
Kolejne wtyczki z okolic skraplacza klimatyzacji - co podpiąć?
Kolejne wtyczki z okolic skraplacza klimatyzacji - co podpiąć?
Jak myślę wtyczka do wentylatora i wtyczka d czujnika powietrza przepływającego - ale proszę o potwierdzenie gdyą elektryka z wersji z '96 a ja mam '94
Jak myślę wtyczka do wentylatora i wtyczka d czujnika powietrza przepływającego - ale proszę o potwierdzenie gdyą elektryka z wersji z '96 a ja mam '94
Czy tu nie powinno być jakiejś osłony termicznej pomiędzy przewodami a wydechem? Przewody strasznie się grzeją.
Czy tu nie powinno być jakiejś osłony termicznej pomiędzy przewodami a wydechem? Przewody strasznie się grzeją.
Skraplacz.
Skraplacz.
Podpięta sprężarka już na swoim miejscu.
Podpięta sprężarka już na swoim miejscu.
Tutaj umieściłem przekaźnik klimatyzacji, tak jakoś pasował.
Tutaj umieściłem przekaźnik klimatyzacji, tak jakoś pasował.
Chłodnica klimatyzacji już na swoim miejscu.
Chłodnica klimatyzacji już na swoim miejscu.
Schładzacz wraz z zampontowanym obiegiem zamkniętym w miejscu swojego ostatecznego spoczynku ;). Niestety do obiegu wewnętrznego należało wyciąć częćś przegrody przedniej ( ściany grodziowej) konieczny demontaż deski roździelczej.
Schładzacz wraz z zampontowanym obiegiem zamkniętym w miejscu swojego ostatecznego spoczynku ;). Niestety do obiegu wewnętrznego należało wyciąć częćś przegrody przedniej ( ściany grodziowej) konieczny demontaż deski roździelczej.
Tu będzie nowa łapa pod sprężarkę.
Tu będzie nowa łapa pod sprężarkę.
Róznice w łapach sprężarki przed i po '95 roku czyli MKVI i MKVII.
<br />Przed inny rozstaw otworów pod samą sprężarkę oraz głębokość otworów mocujących do bloku, a także inne podfrezowanie pod osadzenie sprężarki.
Róznice w łapach sprężarki przed i po '95 roku czyli MKVI i MKVII.
Przed inny rozstaw otworów pod samą sprężarkę oraz głębokość otworów mocujących do bloku, a także inne podfrezowanie pod osadzenie sprężarki.
Stara łapa sprężarki.
Stara łapa sprężarki.
Tu będzie kolejne kółko do napędu ;).
Tu będzie kolejne kółko do napędu ;).
Elementy klimatyzacji do wstępnego montgażu bo moja droga do pełnego szczęścia jeszcze daleka.
Elementy klimatyzacji do wstępnego montgażu bo moja droga do pełnego szczęścia jeszcze daleka.
Mój Escort. Nowy silnik, nowe opony, ciągle modyfikowany i miejmy nadzieję że i klima zadziała.
Mój Escort. Nowy silnik, nowe opony, ciągle modyfikowany i miejmy nadzieję że i klima zadziała.
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Przepraszam ale fotki mis ię pomieszały za nr 16 powinna być następująca 017 którą to w załaczniku podsyłam
Załączniki
Obraz 017.JPG
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Obraz 019.JPG - powinienes miec w podszybiu taka pasujaca do tej dolozonej. A jak nie masz,to nie masz instalacji wewnatrz auata :(

Obraz 018.JPG i 16- od wlacznika wentylatora chlodnicy (steruje wentylatorem, Ty pewnie masz taka okragla wtyczke z dwoma przewodami,a przy wersji z klima jest wlasnie taka wtyczka jak na fotce, z dwoma biegami wentylatora)

Obraz 017.JPG - tej po lewej nie kojarze :( nie mam pojecia co to jest, ta po prawej to pewnie od wentylatora, ale moge sie mylic, z tym, ze w wesji z klima powinna byc 4 przewodowa od wentylatora (wentylator wziales od dawcy ? bo tamten ma dodatkowo jeszcze rezystor)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Jak dla mnie to te na foto 17 są od wentylatora bo obie wychodzą z takiej wtyczki 6 pinowej ale wykożystane są 4 piny i kable są o dośc grubym przekroju takim na dość duże obciążenie prądowe.
Natomiast nie wiem co do 16 i 18 to jedna wtyczka okrągła jakby do jakiegoś czójnika (wody? - niebieska) i druga 5 pinowa wykożystane 4 piny i dosyć cienkie kable.
Co do foto 19 to wiem że do sterowania tyle że nie posiadam okablowania od strony deski
We wtyczce 5 pin wykożystane - i jak dla mnie to sterowanie obiegiem wewnętrznym i załączenie sprężarki tyle że od strony wyłącznika klimy i obiegu wewnętrznego mam tylko dodatkowo 2 kable do wykożystania reszta jest standardowa jak i w wersji bez klimy bo wyłącznik z wersji z klimą podpięty pod instalkę bez klimy uruchamia wentylator nawiewu zarówno na obiegu zamknietym jak i z zewnątrz na wszystkich trzech zakresach.
ODPOWIEDZ