Cewka zapłonowa

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Cewka zapłonowa

Post autor: morgon »

Panowie!!!
Od dłuższego czasu zastanawiałem się czemu mój Fordzik nierówno pracuje na wolnych obrotach a jak dam mu po gazie to przerywa jakby mu odcięcie zapłonu się włączało (czego nie mam). I zauważyłem dziś ciekawą rzecz. Mianowicie, jak dziś się wsłuchałem w pracę silnika, to w momencie gdy silnik tracił płynność swej pracy, z cewki zapłonowej dochodziły różne stuki. Idąc za tropem, odłączałem po kolei od cewki przewody WN i zauważyłem, że z jednego z tych wejść z cewce po wyjęciu kabla "wyskakuje" na zewnątrz iskra, a przy pozostałych tak się nie dzieje. I nie wiem czy cewka jest do wymiany czy co? Help! Hilfe! Pomocy!
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

nie jestem pewien ale chyba sam już znalazłeś przyczynę. A czy jak zdejmowałeś przewód z tego styku to prąd Cię popieścił? Czy robiłeś to przy wyłączonym silniku?
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Wszystko na włączonym silniku. Widać prąd mnie nie tyka. :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: A to ta cewka jest do wymiany?
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

generalnie elektrykiem nie jestem, nie chciałbym ci naopowaidać jakiś dziwnych moich teorii. A jak wyglądał styk w środku? taj jak pozostałe czy był jakiś wypalony czy coś w ten deseń?
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Za bardzo nie patrzyłem bo już się ściemniało ale wydaje mi się że jest do wymiany bo takie rzeczy chyba są nie naprawialne, ale też elektrykiem nie jestem i wolę się skonsultować nim coś zrobię. Jutro rano cewkę wykręcę, popatrzę co tam w środku i napiszę
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

poczyść no styki w cewce - sprawdź też przewody WN ( może przewód masz walnięty a nie cewke ?) Proponuję abyś od kogoś na moment pożyczył przewody WN i sprawdził - jeśli na innych przewodach będzie to samo a przeczyszczenie wewnętrznych styków na cewce też nie pomoże - to cewke masz do wymiany.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

jeśli będziesz musiał kupić nową kliknuj na ten link sklep.pl/cgi-bin/shop.pl
będziesz miał chociaż orientacje ile taka zabawka kosztuje
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

jamszoł pisze:Proponuję abyś od kogoś na moment pożyczył przewody WN i sprawdził
To by było najlepsze, tylko nie mam nikogo kto też ma Escorta (wszyscy uparli się na VW itp :evil: )
lordpablo pisze:sklep.pl/cgi-bin/shop.pl
lordpablo, link nie działa, ale tak myślę że nowa to ze 250 zł ???
lucjan

Post autor: lucjan »

cewka nowa ,335 zł w inter carsie włoska EPS
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

lucjan pisze:cewka nowa ,335 zł w inter carsie włoska EPS
:shock: :shock: :shock: To ja chyba poszukam na Inter Szrotach. W Bielsku ich pełno
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

morgon, umów się z najbliższą osobą z forum gdzieś w połowie drogi , albo może w najbliższym czasie gdzieś pojedziesz ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

No to też niezła myśl tym bardziej że w przyszłą niedzielę wyjeżdżam do Barlinka więc mam do przemierzenia całą południową i zachodnią Polskę :mrgreen:

A tak poza tym to przeczyściłem cewkę (była cała ujebana w tych gniazdach olejem) i już nie ma przebicia a i silniczek równiej pracuje, więc mam nadzieję że to pomogło
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Oryginalnie jak kupujesz nowe przewody WN masz z nimi specjalny sylikon - którym smarujesz gniazda.
Przespaceruj się do sklepu z częściami do autek i kup taki - wysmarój środek gniazd i po wierzchu gumy od przewodów WN i nic tam Ci już się nie będzie gromadziło.
Będzie dobrze.
Jednak mam nadzieję , że moja diagnoza była trafna a Ty nie będziesz do tyłu z kasą.:)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

O tym silikonie nie wiedziałem więc dzięki za info Przespaceruję się w poniedziałek do sklepu i to kupię
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Niestety objawy dalej te same. Za wcześnie się cieszyłem Silnik nierówno pracuje a pow. 3000 obr. przerywa. Może jest ktoś z okolic Bielska kto by mi pomógł Chodzi o przełożenie cewki żeby sprawdzić co będzie?
ODPOWIEDZ