Wskaźnik temperatury
Moderator: Moderatorzy
Wskaźnik temperatury
Witam. Moje auto mam od miesiaca i zauwazylem iz wskaznik temteratury jest caly czas opadniety, nie wchodzi wogole na skale norm. co moze byc przyczyna?? czy to czujnik?? jesli tak gdzie on jest i jak go wymienic??
aligator, napisz jaki masz model escorta i jaki silnik bo w różnych jest róznie zamontowany. Demontaż??? Prosta sprawa: odpowiedni klucz, odkręcić stary i wkręćić nowyco moze byc przyczyna?? czy to czujnik?? jesli tak gdzie on jest i jak go wymienic??

No to czujnik odpowiadający za wskazania temperatury na desce rozdzielczej jest umieszczony w obudowie termostatu od spodu pod kątem. Termostat znajduje się: jak stoisz przed autem termostat masz z prawej stronie silnika przykręcony do bloku, taka plastikowa czarna obudowa z wężami wodnymi wychodzącymi z niej. Pod tym najgrubszym wężem z lewej jego strony jest wkręcony pod kątem czujnik. Możesz go wymienić nie spuszczając płynu z układu chłodniczego. Najlepiej na zimnym silniku żeby sie nie oparzyć. Odepnij wtyczkę, wykręć stary czujnik i szybciutko wkręć nowy. Trochę płynu wycieknie ale nie przejmuj się tym. Dolej do zbiorniczka wyrównawczego mniej więcej tyle płynu ile wyciekło, podłącz wtyczkę do czujnika i ciesz się wskazaniami wskaźnika na desce rozdzielczej
Powodzenia.
PS. Koszt czujnika w zalezności od sklepu i producenta wacha się od dwudzietu paru do trzydziestu paru złotych. Wystarczy że podasz w sklepie rocznik i pojemność silnika zaznaczając że to 16 zaworówka i dobiorą Ci odpowiedni.

Powodzenia.
PS. Koszt czujnika w zalezności od sklepu i producenta wacha się od dwudzietu paru do trzydziestu paru złotych. Wystarczy że podasz w sklepie rocznik i pojemność silnika zaznaczając że to 16 zaworówka i dobiorą Ci odpowiedni.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ale najpierw - przed wymianą proponuję odpiąć wtyczkę od czujnika i przewód we wtyczce połączyć z masą - jeśli to pojedynczy przewód jeśli są dwa przewody to połączyć je razem następnie przekręcić kluczyk w stacyjce - jeśli czujnik jest walnięty a przewody OK to wskaźnik wychyli się na max.Jeśli nie ruszy się to czujnik będzie sprawny a niesprawne połączenie lub wskaźnik.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Dzięki za uzupełnieniejamszoł pisze:Ale najpierw - przed wymianą proponuję odpiąć wtyczkę od czujnika i przewód we wtyczce połączyć z masą - jeśli to pojedynczy przewód jeśli są dwa przewody to połączyć je razem następnie przekręcić kluczyk w stacyjce - jeśli czujnik jest walnięty a przewody OK to wskaźnik wychyli się na max.Jeśli nie ruszy się to czujnik będzie sprawny a niesprawne połączenie lub wskaźnik.


Uzupełnienie
Ponieważ i mnie dotknął problem czujnika temeratury pozwolę sobie wzbogacić temat stosowną fotką. Czyli gdzie czujnik jest w Zetecu.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2007, 23:38 przez Koyot, łącznie zmieniany 1 raz.
- Yagr
- Posty: 14644
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Koyot, EDYTUJ!!
i jest taki fajny temat załżony przez jamszoła : http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3378

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"