Oświetlenie wnętrza - 20 sekund.
Moderator: Moderatorzy
Oświetlenie wnętrza - 20 sekund.
Witam Jak było to sorry, ale szukałem Chodzi mi o lampkę sufitową, która się mieści mniej więcej na środku podsufitki i jest to ta bardziej zaawansowana z opcją iż po otworzeniu i zamknięciu drzwi [chyba bez włączonego zapłonu] żarówka świeci jeszcze 20 sekund.
Problem w tym, że u mnie nie działa. Albo mogę włączyć, że świeci cały czas, albo wyłączyć w ogóle, lub ustawić tak, jak jest w zwykłej lampce, jak jest przy lusterku, że świeci tylko przy otwartych drzwiach - tylko się zamknie, światło gaśnie.
Pytanie: co jest nie tak? Coś pomieszane z elektryką? Czy coś się może spaliło?
Kto wie niechaj pisze
pozdrawiam
Problem w tym, że u mnie nie działa. Albo mogę włączyć, że świeci cały czas, albo wyłączyć w ogóle, lub ustawić tak, jak jest w zwykłej lampce, jak jest przy lusterku, że świeci tylko przy otwartych drzwiach - tylko się zamknie, światło gaśnie.
Pytanie: co jest nie tak? Coś pomieszane z elektryką? Czy coś się może spaliło?
Kto wie niechaj pisze
pozdrawiam
to seryjne rozwiązanie, a raczej jego brak, zresztą jest już gdzieś o tymDzisiaj zauważyłem, że po otworzeniu tylnych drzwi światło w ogóle się nie zapala. Tak jest fabrycznie czy to ma coś wspólnego z tym przekaźnikiem albo w ogóle coś innego jeszcze?
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
musisz dołożyć wyłączniki krańcoweTDiesel pisze:Dzisiaj zauważyłem, że po otworzeniu tylnych drzwi światło w ogóle się nie zapala. Tak jest fabrycznie czy to ma coś wspólnego z tym przekaźnikiem albo w ogóle coś innego jeszcze?
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Skąd wytrzasnąć wyłączniki krańcowe ? Jak długo trwa zabawa aby światło świeciło po otworzeniu tylnych drzwi ? Czy ktoś to przerabiał i ma ?
Denerwuje mnie to że nie mam... Robię tak że po wysiadaniu z auta zostawiam otwarte drzwi, otwieam tylne i wtedy biorę czegoś z tylnego siedzenia a potem w odwrotnej kolejności zamykam tylne i przednie...
Denerwuje mnie to że nie mam... Robię tak że po wysiadaniu z auta zostawiam otwarte drzwi, otwieam tylne i wtedy biorę czegoś z tylnego siedzenia a potem w odwrotnej kolejności zamykam tylne i przednie...
Oj tak :Jamszol!
Po kolei, czyli od końca:
Wyłączniki krańcowe - mogą być dowolne. Choćby takie:
http://www.sklep.amt-alarmy.pl/index.ph ... 0&rg=0&sg=
Te akurat mają gumową podstawę i uszczelkę. I dostosowuje się je obcinając odpowiednio trzpień. Nie ma najmniejszych problemów z połączeniem prawego - po prostu przewód od niego ciągnie się do przedniego wyłącznika. Natomiast jest mała szopka z podłączeniem lewego. Bo jak się go dołączy bezpośrednio do przedniego, to otwarcie lewych tylnych drzwi też będzie powodowało brzęczenie brzęczyka zapalonych świateł. Obchodzi się to dołączając (najlepiej w wiązce do skrzynki) wyłącznik tylnych lewych drzwi do obwodu prawych (tak jest zresztą w oryginale). Kolor przewodu ten sam, co przy prawym przednim wyłączniku (jakiś cienki z paskiem - tyle teraz pamiętam).
Czasowe oświetlenie wnętrza: żółty wysoki moduł w skrzynce bezpieczników. Jeśli go nie ma, to powinna być zwora. Jak się chce zrobić, to najprościej dołożyć. Już są chętni do sprzedaży. A jak nie, to dołożyć uniwersalny nawet taki z efektem kinowym (dla mnie bzdurny bajer).
Po kolei, czyli od końca:
Wyłączniki krańcowe - mogą być dowolne. Choćby takie:
http://www.sklep.amt-alarmy.pl/index.ph ... 0&rg=0&sg=
Te akurat mają gumową podstawę i uszczelkę. I dostosowuje się je obcinając odpowiednio trzpień. Nie ma najmniejszych problemów z połączeniem prawego - po prostu przewód od niego ciągnie się do przedniego wyłącznika. Natomiast jest mała szopka z podłączeniem lewego. Bo jak się go dołączy bezpośrednio do przedniego, to otwarcie lewych tylnych drzwi też będzie powodowało brzęczenie brzęczyka zapalonych świateł. Obchodzi się to dołączając (najlepiej w wiązce do skrzynki) wyłącznik tylnych lewych drzwi do obwodu prawych (tak jest zresztą w oryginale). Kolor przewodu ten sam, co przy prawym przednim wyłączniku (jakiś cienki z paskiem - tyle teraz pamiętam).
Czasowe oświetlenie wnętrza: żółty wysoki moduł w skrzynce bezpieczników. Jeśli go nie ma, to powinna być zwora. Jak się chce zrobić, to najprościej dołożyć. Już są chętni do sprzedaży. A jak nie, to dołożyć uniwersalny nawet taki z efektem kinowym (dla mnie bzdurny bajer).
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
U mnie jest orginalnie tak , że obojetnie ktore drzwi otworzysz lub bagażnik , to brzęczyk brzęczy , nawet przy zapalonym silniku.Blazey pisze:to otwarcie lewych tylnych drzwi też będzie powodowało brzęczenie brzęczyka zapalonych świateł.
Jest to u mnie fabrycznie zrobione.
więc jak ktoś zrobi lewy tył do lewego przodu , to tez nie będzie afery.
Przypomnę , że włączniki załączają i odcinają -sterują masą
Bo dla ciebie Blazey czy dla mnie to oczywite , ale dla innych to może już nie.
A tak w ogóle , to ten brzęczyk mnie wkurza - muszę załatwić od Mondka gong
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Ja za te gongi, to bym auta podpalał! Zamiast z mondeo możesz sobie wydłubać z daewoo. Też "gągały".
Oryginalnie "we fordach" do wyłącznika kierowcy idzie cieniutki przewód, a do reszty drugi. nie chcę strzelać ale chyba brązowe z czerwonym i zielonym ale to podaje z głowy, czyli z niczego
Separacja ta służy tylko do informacji o światłach. Przewody te wchodzą do skrzynki bezpieczników w jednej kostce, koło siebie.
A jeśli masz alarm, to pewnie instalatorowi się nie chciało kombinować i zwarł te przewody razem. Ja sobie odseparowałem diodami.
Z tym zapalaniem lampki, to tez jest po fordowemu. Jak nie mam modułu i jest zwora, to zapalanie lampki jest na załączonej masie i stałym plusie. jak jest czasówka, to ona już załącza już plusem. Do lampki i tak jest doprowadzona stała masa, stały plus i czy to załączana masa, czy plus w zależności od wersji.
Jak nie ma oryginalnego modułu, to można zostawić zworę i założyć sobie czasówkę uniwersalną lub z poloneza (tak, tak, poldki też były tak wypasione ).
PS. Osobiście poszukuję wszelkiej dokumentacji na temat modeli skrzynek bezpieczników i różnic między nimi oraz na temat elementów występujących w tych skrzynkach. Opis funkcji przekaźników i bezpieczników oczywiście mam, interesuje mnie funkcja zwor (oznaczane jako B1 - B3) i diod.
Szukam też informacji na temat przekaźników: czym się różnią przekaźniki o różnych kolorach obudów (nie moduły z elektroniką). Rozebrałem te małe przekaźniki biały i brązowy, pomierzyłem, przebadałem i poza kolorem nie zauważyłem innych różnic. Może ktoś dysponuje materiałami na ten temat?
Oryginalnie "we fordach" do wyłącznika kierowcy idzie cieniutki przewód, a do reszty drugi. nie chcę strzelać ale chyba brązowe z czerwonym i zielonym ale to podaje z głowy, czyli z niczego
Separacja ta służy tylko do informacji o światłach. Przewody te wchodzą do skrzynki bezpieczników w jednej kostce, koło siebie.
A jeśli masz alarm, to pewnie instalatorowi się nie chciało kombinować i zwarł te przewody razem. Ja sobie odseparowałem diodami.
Z tym zapalaniem lampki, to tez jest po fordowemu. Jak nie mam modułu i jest zwora, to zapalanie lampki jest na załączonej masie i stałym plusie. jak jest czasówka, to ona już załącza już plusem. Do lampki i tak jest doprowadzona stała masa, stały plus i czy to załączana masa, czy plus w zależności od wersji.
Jak nie ma oryginalnego modułu, to można zostawić zworę i założyć sobie czasówkę uniwersalną lub z poloneza (tak, tak, poldki też były tak wypasione ).
PS. Osobiście poszukuję wszelkiej dokumentacji na temat modeli skrzynek bezpieczników i różnic między nimi oraz na temat elementów występujących w tych skrzynkach. Opis funkcji przekaźników i bezpieczników oczywiście mam, interesuje mnie funkcja zwor (oznaczane jako B1 - B3) i diod.
Szukam też informacji na temat przekaźników: czym się różnią przekaźniki o różnych kolorach obudów (nie moduły z elektroniką). Rozebrałem te małe przekaźniki biały i brązowy, pomierzyłem, przebadałem i poza kolorem nie zauważyłem innych różnic. Może ktoś dysponuje materiałami na ten temat?
Coś w tym stylu. Górny rysunek, to stary model, ja mam puchę na 34 bezpieczniki, czyli tą z dolnego obrazka. Opis do przekaźników mam, chodzi mi o te mostki, które widać w dół od przekaźnika R22. Są też tam jeszcze diody (małe czarne obudowy). Zastanawia mnie też funkcja bezpiecznika 35. Gdzieś wyczytałem, ze to od zamka centralnego. Ja taki posiadam w oryginale ale gniazdo bezpiecznika jest puste. Instalacja nie przerabiana.
PS. Te obrazki mam statyczne, nie mogę ich przerolować i mogę przeczytać tylko, to, co widzę, czyli część opisu.
PS. Te obrazki mam statyczne, nie mogę ich przerolować i mogę przeczytać tylko, to, co widzę, czyli część opisu.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Bo to jest Print Scrin czy jak to tam się pisze.Blazey pisze:Te obrazki mam statyczne, nie mogę ich przerolować i mogę przeczytać tylko, to, co widzę, czyli część opisu.
Ale masz tu inny opis - może Ci się przyda ?
To dane z WKŁ
Wykaz przekaźników (wersja pełna)
Numer
Przeznaczenie
Kolor
R 1
Ogrzewanie szyby przedniej
Zielony
R2
Wycieraczka szyby przedniej
Czerwony
R3
Ogrzewanie szyby tylnej
Zielony
R4
Układ przeciwblokujący ABS
Ciemnozielony
R5
Pompa hydrauliczna układu prze-ciwblokującego ABS
Fioletowy
R6
Światła drogowe
Żółty
R7
Wycieraczka szyby tylnej
Pomarańczowy
R8
System wtryskowo-zapłonowy lub sterowanie silnika gaźnikowego
Zielony czerwony lub żółty
R9
Elektryczna pompa paliwa
Brązowy
R 10
Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki klimatyzacji
Brązowy
R11
Klimatyzacja (pełne obciążenie)
Brązowy
R 12
Układ podgrzewania wstępnego silnika wysokoprężnego
Brązowy
R 13
Światła do jazdy dziennej l (dla krajów skandynawskich)
Zielony
R 14
Wolny
R 15
Rezerwowy
R 16
Pompa paliwa wersji 4x4
Fioletowy
R 17
Wyłącznik czasowy oświetlenia wnętrza
Żółty
R 18
Elektryczne sterowanie szyb
Zielony
R 19
Tylne światło przeciwmgłowe
Zielony lub brązowy
R 20
Światła do jazdy dziennej II (dla krajów skandynawskich)
Niebieski
R 21
Światła przeciwmgłowe przednie
Biały lub zielony
R 22
Spryskiwacze reflektorów
Niebieski
R 23
Światła mijania
Biały
R 24
Blokada rozruchu silnika (przy automatycznej skrzynce przekładniowej lub autoalarm
Czerwony lub żółty
R 25
Światła przeciwmgłowe przednie — moduł
Biały
R 26
Wyłącznik zapłonu (stacyjka)
Czarny
R 27
Wolny
Wykaz zwor (zmostkowań) zamiast przekaźników
Numer
Przeznaczenie
R 1
Autoalarm
R2
Mechaniczna skrzynka przekładniowa i autoalarm
R7
Wszystkie wersje oprócz Van (Ekspress)
R11
Wszystkie wersje oprócz przeznaczonych do Szwecji
R 15
Dla wersji Pop
R 16
Moduł świateł przeciwmgłowych przednich
R 24
Mechaniczna skrzynka przekładniowa lub autoalarm
R 27
Wersje gaźnikowe silników benzynowych CVH 1 ,4 oraz 1 ,6, a także silnik wysokoprężny
Przekaźniki w wersji od 95r
Numer
Przeznaczenie
Kolor
R 1
Wyłącznik zapłonu z blokadą kierownicy
Szary
R2
Wtrysk paliwa, regulacja zapłonu, turbodiesel
Brązowy
R3
Pompa paliwa
Brązowy
R4
Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki klimatyzacji, rozruch silnika
Brązowy
R5
Czasowy wyłącznik ogrzewania szyby tylnej
Szary
R6
Przerywacz wycieraczek szyby przedniej
Czerwony
R7
Przerywacz wycieraczki szyby tylnej
Pomarańczowy
R8
Światła mijania
Brązowy
R9
Światła drogowe
Brązowy
R 10
Światła drogowe (tylko w samochodach z kierownicąz prawej strony)
Brązowy
R 11
Wyłącznik czasowy oświetlenia wnętrza
Żótty
R 12
Tylne światła przeciwmgłowe
Mostek
R 13
Blokada rozruchu
Żółty
R 14
Przednie światła przeciwmgłowe (moduł)
Biały
R 15
Przednie światła przeciwmgłowe
Brązowy
R 16
Spryskiwacze reflektorów
Niebieski
R 17
Przełącznik klimatyzacji
Niebieski
R 18
Światła do jazdy dziennej l (niektóre kraje)
Zielony
R 19
Pompa paliwa (wersje 4x4)
Fioletowy
R 20
Światła do jazdy dziennej II (niektóre kraje)
Niebieski
R 21
Układ przeciwblokujący ABS
Fioletowy
R 22
Układ przeciwblokujący ABS
Ciemnozielony
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]