ODPOWIETRZANIE FILTRU PALIWA ?
Moderator: Moderatorzy
-
madmac87
ODPOWIETRZANIE FILTRU PALIWA ?
witam dzisiaj wymienil mi mechanik filtr paliwa bo auto czasem lubialo mi szarpac i przerywac. No i dzisiaj po wymianie zanim sie mechanik nameczyl zeby zapelnic ropa filtr paliwa bo pompka reczna nie chciala zaciagac to przez bak puszczal powietrze i wkoncu sie udlao go odpalic po czym zgasl. A jak juz za ktoryms razem zapalil to tak strasznie dymil i chodzil jak kaczka ze szok.Mechanik dokrecil nakretke od filtra paliwa i niby juz wszystko gra.A mam głownie takie pytanie jak odpowietzyc ten filtr paliwa albo jakos caly uklad ?
- Yagr
- Posty: 14691
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
madmac87, z góry mówię że od diesli to są na forum inni, ale jesli piszesz że brał powietrze przez bak to takie pytanie... ile w baku było ropy że chwytał już powietrza...?
W benzynie to, jak jamszoł pisał, może blokować powietrze na wtryskiwaczach (o ile te są szczelne) i ich poluzowanie pozwala odpowietrzyć układ. Może w dieslu jest podobnie... Ale nawet jeśli jest podobnie to to odpowietrzanie tylko przyspiesza sprawę (tym samym oszczędza pompę) bo układ powinien się sam odpowietrzyć - pompa w końcu przepcha to powietrze przez wtryskiwacze...
W benzynie to, jak jamszoł pisał, może blokować powietrze na wtryskiwaczach (o ile te są szczelne) i ich poluzowanie pozwala odpowietrzyć układ. Może w dieslu jest podobnie... Ale nawet jeśli jest podobnie to to odpowietrzanie tylko przyspiesza sprawę (tym samym oszczędza pompę) bo układ powinien się sam odpowietrzyć - pompa w końcu przepcha to powietrze przez wtryskiwacze...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- kupiec
- Posty: 13002
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ja to robiłem tak - wymiana filtra który zalałem ropą i odłączyłem przewód z pompy i pompowałem pompka ręczną aż paliwo poszło z przewodu i założyłem przewód. to co powietrze zostało a było tego niewiele to pompa zjadła i po problemie. tak ja zrobiłem i chodziło. ale ja mam diesla od sierpnia to mało wiem a są tu wyjadacze to może oni mają jakieś lepszejsze pomysły.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
-
MARKKO
- Jamszoł
- Posty: 22193
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
to jest podstawa do odpowietrzenia ropniaka - zawsze tak sie powinno robić.zalej filtr paliwa ropa i pokręć trochę rozrusznikiem powinno byc ok. bynajmniej u mnie tak jest
On wdmuchiwał powietrze z kompresora do zbiornika paliwa , żeby wypchło paliwo poprzez rurki w kierunku filtra.Yagr pisze:ale jesli piszesz że brał powietrze przez bak to takie pytanie... ile w baku było ropy że chwytał już powietrza...?
Moim zdaniem mechanik zaczoł odpowietrzanie nie po kolei i masz zapowietrzony filter paliwa oraz pompę paliwa.
Odkręć ponownie filtr - zalej go paliwem na ful - potem go przykręć - i w tedy spróbuj go odpowietrzyć ręczną pompką - ale rurkę przy pompie miej popuszczoną , żeby miało gdzie wyjść powietrze bo wtłoczysz powietrze do pompy.
Następnie popuść rurki wysokiego ciśnienia przy wtryskach - pokręć rozrusznikiem aż do momentu pojawienia się paliwa - przykręć rurki i odpal .
Powinno być dobrze.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
madmac87
ale nie da rady zalac filtra paliwa bo wsadza go sie od dolu taki wklad to jest i nie ma mozliwosci zalac go ropa i potem zalozyc. To teraz odciagne ta rurke co biegnie ropa z pompki i bede pompowac reczna pompka az ropa poleci i zaloze , niby to powinno pomoc ? a i z tego weza co sie tak zaklada z pompu tam jest taki plastikowy zacisk i widze ze czasem jakby puszczal bo jest zawilgocony.
-
MARKKO
-
deathrider_85
- kupiec
- Posty: 13002
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
madmac wszystko się da. den dyngiel zakładasz od dołu filtra trzymasz ręką zalewasz ropą zakładasz filtr i dokęcasz od góry. wiadomo że zawsze troche powietza zostanie to pompujesz pompką ręczną aż paliwo siknie i zakładasz przewód na pompe i tak jak koledzy piszą - odpalasz i reszte powietrza pompa pochłonie.
ja pierwszy raz filtr paliwa w dieslu zmieniałem i udał się za pierwszym razem.
ja pierwszy raz filtr paliwa w dieslu zmieniałem i udał się za pierwszym razem.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
-
Dola
-
Dola
[top]pompka
a ta reczna pompka jest potrzebna ? bo ja mam taki przelotowy filtr paliwa tez do escorta jakiegos tam, tylko ze wlasnie widac na rurce jak prosto z filtra leca banki powietrza, czy on ma jakies inne parametry czy cos ???
-
Marcus
Ręczna pompka jest potrzebna do odpowietrzania układu np. po wymianie filtra. Beż niej też da radę ale trzeba pokombinować np. strzykawką 20 ml.
Tydzień temu taką pompkę naprawiałem - są zestawy naprawcze, podstawowy (membrana + obudowa membrany + 2x gumki zaworków) kosztuje 14 zł na Allegro.
Problem w tym, że powietrze nadal ciągnie jeżeli się bobrze nie wyczyści krawędzi pod uszczelki wkładu filtra. Zastanawiam się nawet czy go na silikonie nie założyć, bo jak załamał się wężyk między podgrzewaczem a filtrem i wytworzyło się w nim trochę podciśnienie to zaczął zasysam małe ilości powietrza.
Swoją drogą wywaliłem stare przewody paliwowe pod maską - te z szybkozłączkami bo to również źródło nieszczelności po kilku latach pracy. Dałem zwykłe wężyki PCV i cybandy
, w końcu jak często się to ściąga żeby musiały być szybkozłączki.
Jak będę mil chwilkę to porobię fotki.
Tydzień temu taką pompkę naprawiałem - są zestawy naprawcze, podstawowy (membrana + obudowa membrany + 2x gumki zaworków) kosztuje 14 zł na Allegro.
Problem w tym, że powietrze nadal ciągnie jeżeli się bobrze nie wyczyści krawędzi pod uszczelki wkładu filtra. Zastanawiam się nawet czy go na silikonie nie założyć, bo jak załamał się wężyk między podgrzewaczem a filtrem i wytworzyło się w nim trochę podciśnienie to zaczął zasysam małe ilości powietrza.
Swoją drogą wywaliłem stare przewody paliwowe pod maską - te z szybkozłączkami bo to również źródło nieszczelności po kilku latach pracy. Dałem zwykłe wężyki PCV i cybandy
Jak będę mil chwilkę to porobię fotki.
-
Dola
tez myslalem nad silikonem, i jutro cos pokminie z tym , a zestaw naprawczy kupilem ale i tak nic , ciezko to troche zacisnac zeby bylo dobrze, rurki tez mam zmienione na pcv , a jak nie to widzialem za 130 bodajze cala pompke to sie kupi i bedzie gitara
, a tak wogole to ja podgrzewacz ominołem , nie wiem czy dobrze czy zle ale wiekszych problemow nie ma z odpalaniem itd...