jak podłączy alternator

Moderator: Moderatorzy

Herodot

jak podłączy alternator

Post autor: Herodot »

Witam

Mając poważne wątpliwości co do swego starego alternatora zdecydowałem się kupic nowy. Podałem firmie Bendiks wszystkie dane jakie spisałem z tabliczki starego i przysłali mi nowy. Problem w tym że ten nowy ma zupełnie inaczej wyprowdzone wtyki. Na starym był tylko jedno główne łącze i wtyk bodaj masy. A tu mam B+ , D+ , wtyk z "plusem" i jeszcze jakąś "śrubę" z podkładką izolacyjną. Zaznaczam w moim escorcie są dwa przewody wyprowadzone do podłączenia alternatora - jeden gruby ( z oczkiem na śrubę 6 ) i jeden cienki z wtykiem. Niewiele się zastanawiając ów gruby przewód wpiąłem pod B+ a wtyk wcisnąłem tam gdzie... dało się go wcisnąc tj. w to miejsce oznaczone "plusem"
Nic z tego w ogóle nie zapalała się kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki sygnalizując że alternator jest źle podłączony
Mając wątpliwości czy aby na pewno przysłali mi dobry alternator sprawdziłem w innej firmie. ów model CA 325 faktycznie jest zamiennikiem do mego starego oryginalnego alternatora.
Czy ktoś wie może jak to podpiąc?

Pozdrawiam !
Załączniki
a to i fotka tego alternatora...
a to i fotka tego alternatora...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

B+ to wyjście z którego idzie plus na akumulator (po drodze jest jeszcze rozrusznik), D+ to wyjście na kontrolkę ładowania. U mnie nie ma żadnych wtyków więc może ten wtyk u ciebie trzeba przerobić na oczko i dokręcić do D+? Bo ten gruby kabel to masz raczej dobrze (sprawdź czy idzie do rozrusznika)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Herodot

Post autor: Herodot »

Z tym podłączaniem alternatora to były niezłe przygody.... ale koniec końców wyszło na Twoje Yagr - trzeba było zrobić "oczko" :-)
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2788
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

Odgrzewam kotleta ale i ja mam małe wątpliwości co do mojego altka.
Wczoraj Zająłem się wymianą kabli ładowania alt-aku. Po odpięciu okazało się że od altka szedł kabel do rozrusznika, jednak ten kabel był pro forma gdyż końcówka nie była przytwierdzona do altka tylko obcięta i tak sobie wisiało. Z altka szedł jeszcze jeden kabelek cieniutki w okolice rozrusznika i tam złączka( podejrzewam że odpowiada za kontrolkę ładowania). Moje pytanie po co był ten kabel od altka do rozrusznika skoro do rozrusznika idą mi kable plusowy i masowy z aku(z tego co zauważyłem).
Samochód pali normalnie bo ten kabel odkręciłem i zmieniłem też alt-aku na nowy. Wszystko jest ok. Tylko po co ten kabel gruby od alternatora do rozrusznika. W alternatorze jest jeszcze jedno wolne oczko. Dodam że przy rozruszniki też wygląda to na śrubę do mocowania kabla ale po co jak wszytsko chodzi ok.
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Arcadio, prawdopodobnie ktoś już w twoim przypadku zrobił nowy przewód bezpośrednio z aku do altka. W oryginale ten gruby, odcięty kabel daje prąd przez rozrusznik do akumulatora. Gdybyś nie miał dołożonego kabla alternator-akumulator to byś nie miał ładowania.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2788
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

czyli nie muszę ciągnąć kabla do rozrusznika z altka? powiem szczerze że zgłupiałem wczoraj jak to zobaczyłem. Ładowanie okrężną drogą. ja zrobiłem bezpośrednio :)
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kabel orginalnie idzie zawsze z alternatora do rozrusznika i dopiero potem do aku .
Tak jak pisze Yagroski - ktoś już to przerobił - ale nie chciało mu się zdemontować starego kabla , tylko go odciął .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ