Gorący bęben

Moderator: Moderatorzy

markos43

Gorący bęben

Post autor: markos43 »

Witam wszystkich .grzeje mi się bęben z prawej strony ,rozebrałem wyczyściłem cylinderki jedna strona była zapieczona.zmieniłem okładziny na nowe no i wszystlo powinno byc ok a tu bęben dalej się grzeje, oczywiście odpowietrzyłem cały układ no i łożysko wyglada na dobre.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

popóść linke ręcznego boci szczękatre o bęben ,lub coś żle złożyłęś :cool:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ARIEL, - a skąd pan takie rzeczy wie ? :mrgreen:
Jestem za poprawieniem ręcznego
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

samoregulator też mógł się przestawić
markos43

Post autor: markos43 »

Ręczny wydaje się być ok ale napewno go sprawdzę .ten samoregulator może rozpierać szczęki?
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

tak, samoregulator rozpiera szczęki
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jamszoł pisze: a skąd pan takie rzeczy wie ?
aco nowe bębny to lina się szpanu je a nie jest tak :evil:
miedzy szczeką a bębnem luz wykasowany jest i dlatego trze a samoregulator terz może być zapieczony
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tak, samoregulator rozpiera szczęki
Samorególator nie rozpiera szczęk - on nie pozwala im za daleko się cofnąć .
Szczęki mają lekko dotykać bębna i po to jest samorególator.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
markos43

Post autor: markos43 »

Jamszol mam kolege mechanika i własnie tez mówił że tak działa samoregulator tak jak piszesz.Poluzowałem linke od recznego pojeżdze zobacze czy coś się zmieni,chyba jeszcze zmienję spreżynki na nowe.
markos43

Post autor: markos43 »

Witam wszystkich ,już nie mam sił ale tak to bywa ze starszymi autami .bebenek dalej się grzeje .Opisze szczegułowo jak to jest, jak jade na wolnych obrotach to słychac takie łop łop łop .poluzowałem ręczny i raczej on nie trzyma bo jak wsiadam rano a autko stoji na małym podieżdzie to na luzie się stacza to samo jest jak trochę pojeżdze.Niezmieniłem jeszcze sprężynek może tu leży prtzyczyna .Proszę o pomoc z góry dzięki.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

zobacz czy ci cylinderek nie łapie ,i samoregulator czy nie jest zatarty
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
markos43

Post autor: markos43 »

Witam ponownie wkońcu doszedłem czemu grzał sie beben ,był walniety gietki przewód, płyn podciśnieniem przechodził a już nie wracał tak jak powinien .pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Witam. Nie chce zakładać nowego tematu bo mam dokładnie taki sam problem. :evil:

Kilka miesięcy temu (i parę tysięcy km temu) mechanik wymienił mi cylinderki i szczęki oraz łożyska w tylnych kołach/bębnach. Bębny zostały ocenione na stan dobry i zostały. Ręczny pracował jak trzeba i został.

Jakiś miesiąc dwa temu zaczał mi trzymać ręczny w lewym kole - grzał się bęben. Pomagało walnięcie go młotkiem porządnie. Diagnoza - skorodowana linka ręcznego, pęknięty pancerz etc. Do wymiany. Między czasie zanim wymienie zluzlowałem ręczny i nie zaciągam.

Ok tydz temu sprawa się pogorszyła bo pukanie już nie pomaga, bęben był zdjęty i okazało się że cylinderek nie odbija z jednej strony - a jest przecież nówka sztuka! Wpadłem na ten post i sobie myślę że pewnie nie odbija bo stało się to co koledze - przewód giętki daje cisnienie ale nie odpuszcza przy puszczeniu pedalu, i cylinderek nie wycofuje sie do konca z jednej strony? Nadmienie ze grzeje sie juz TAK mocno ze jak splune na beben to sie gotuje a felga w srodku jest juz mocno goraca (tak ze dlugo palca nie mozna trzymac). No i smierdzi przegrzanymi okladzinami.

Jak to zrobic i czy moge cos zrobic zeby nie spier*** a cos poradzic zanim oddam auto do mechaniora.??? :roll:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Blazey

Post autor: Blazey »

Odłącz cylinderek na czas dojazdu do mechanika i jedź ostrożnie.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Blazey, zła podpowiedź .
gdybym był laikiem , to po takim poscie , odkręcił bym wężyk od cylinderka i pojechał do mechanika i pewnie bym do niego nie dojechał :mrgreen:

Ven, kolega Blazey, miał na myśli zablokowanie wężyka , żeby nie dochodził płyn do cylinderka.
myślę , że sam sobie poradzisz bez mechanika - kup nowy wężyk i go wymień a do odpowietrzenia poproś kolegę lub kogoś z rodziny.
to nie jest takie trudne.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ