Maniurka78 by 57i KIT - stożek

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Maniurka78

Maniurka78 by 57i KIT - stożek

Post autor: Maniurka78 »

Jestem już po montażu magicznego stożka(juz od jakiegoś czasu). Nie miałem płaskowanika ,a zależało mi na zamontowaniu w atku i wpadłem na taki nowatorski (tymczasoway) pomysł zamontowania go na .....? Zgadnijcie sami ;-) Póki co może być, do wiosny musi jakoś przejździc. :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

i co przybylo troszke mocy, silnik rowniej ciagnie? jak wrazenia? czy gaz dziala dobrze u Ciebie na stożku?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tonik

Post autor: tonik »

gaz i stożek? bez urazy ale to chyba nieporozumienie, a na pewno zbędny wydatek.
ale jeśli wywalisz zwężkę od gazu to może i ten stożek coś da (coś oprócz efektu wizualnego - ale chyba nikt nie jeździ z podniesioną maską więc po co?). i żegnaj gazie.
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

A zdziwiłbyś się kolego że gaz i stożek to porażka. Pewnie jak ktoś rozkręca Essiego tylko do max3000 obrotków to mu nic z tego nie da. Ale jakktoś lubi go trochę podkrecać wyżej to uwież mi daje.
tomi

Post autor: tomi »

Tonik a jaką zwężkę od gazu masz na myśli?
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Bez komentarza.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Robert ,a może jednak coś???? :wink:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

uuu, goraco,ale swoja droga nie dziwie sie opini Tomika,bo duzo sie slyszy,ze stozek nic nie daje przy insalacjach gazowych i moze tylko pogorszyc kulture pracy na gazie, ta zweżka od gazu rzeczywiscie tez troche zabiera mocy (byl o tym nawet gdzies test w internecie),wiec pewnie jak montuje sie stożek,to troszke tej mocy jest odzyskiwanej :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Ja niec nie kombinowałem oprócz stożka i póki co jest ok, teraz jeszcze tylko szukam takiego małego na odmę :wink:
tonik

Post autor: tonik »

no jak ktoś ma sekwencje to oczywiście nie musi się przejmować tym czy stożek coś da czy nie. w tym wypadku jak najbardziej można go założyć i cieszyć się większą mocą.
u maniurki, jak widać na zdjęciu, jest to zwykła instalacja. jeśli jest dobrze zestrojona to filtr nie powinien mieć wpływu na pracę silnika (i tutaj moim zdaniem wielką rolę odgrywa zwężka - powinna swoją średnicą być odpowiednio dobrana do silnika - przecież różne silniki potrzebują różnej ilości powietrza). a zatem jeśli tak jest to można pokusić się o stożek i kręcić silnik wysoko (przecież 16v to lubią). przy dużych obrotach silnik zasysa więcej powietrza, a i wtedy filtr nie stawia oporu.
a czy zastanawiał się ktoś nad skróconą żywotnością silnika przy jeździe na stożku? są stożki przypomonające moskitierę. mucha albo komar to może przez niego nie przleci ale co z kurzem? a silnik tego nie lubi! pozdrawiam.
a co ja się tak mądrzę - nigdy nie jeździłem ani na stożku ani na gazie...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mnie najbardziej ciekawi sprawa tych zwerzek gazowych (a dokladnie chodzi o miksery), skad czlowiek ma wiedziec, czy ma dobry mikser zamontowany??? ja sie glowie juz od dawna nad tym (sam,bo nie szukalem nigdzie pomocy narazie), tak sie zastanawiam czy u mnie jest poprawie dobrany ten element.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

też się nigdy nad tym nie zastanawiałem, wudawało mi sie że montują takie jakie powinno być do tego autka :?
mucha albo komar to może przez niego nie przleci ale co z kurzem?
zawsze jest coś kosztem czegoś. Cięzko iśc na jakiś kompromis :wink:
luka113

Post autor: luka113 »

popieram Tonika
facet wie co pisze.

ja też miałem extra filterek (walec KingDragon),extra zamontowany,ale po montażu LPG
pożegnałem sie z tym rozwiązaniem .








EX ESSI
FAN 4EVER
KriSSo

Post autor: KriSSo »

Ja też wywaliłem stożek :). Żadnej mocy to essikowi nie dodało, a wręcz przeciwnie, obcięło dół. Założyłem serię i auto od razu zaczęło się lepiej zbierać. Generalnie natomiast jedni montują stożek dla mocy, inni tylko dla dźwięku. Biorąc pod uwagę te dwa założenia, mam kilka spostrzeżeń.

Moim zdaniem stożek ma sens tylko wtedy, gdy :

1. W przypadku montażu DLA MOCY - Gdy auto jest po zmianach mechanicznych, typu zmiana wałków, obróbka głowicy itd. Wtedy rzeczywiście trzeba zweryfikować dopływ powietrza innym dolotem (stożek). Ale to wszystko trzeba jeszcze zestroić - elektronika. W większości seryjnych konstrukcji, bez zmian mechanicznych, ten stożek absolutnie nic nie daje, w 90% przypadków pogorsza osiągi.

2. W przypadku montażu DLA DŹWIĘKU - ma to sens gdy furak jest na tzw podwójnym dolocie - czyli, gdy kolektor dolotowy ma zmienną długość kanałów dolotowych, np RS 2000, Golf 2 GTI 16v, Honda Civic VTI, GOLF VR6, Tigra 1.6 16v itd, itp. Taki kolektor powoduje, że słychać wyraźnie DWA DŹWIĘKI, niższy i wyższy, a nie jeden dźwięk typu "buuuuuuu". Wtedy jest przepiękny WARKOT a nie buczenie i dla tego warkotu warto stożek założyć, nawet kosztem gorszego dołu. Ale w zwykłym essim 1.6 16v, 1.8 16v ZETEC, 1.3, 1.4 nie ma to absolutnie sensu, bo auto wtedy ani nie brzmi (bo tego pierdzenia komara brzemienim nazwać nie można), ani jeździ.

W moim 1.6 16v ZETEC stożek się nie sprawdził ani mocowo, ani dźwiękowo.

Wrzucam linki do filmików, jak brzmi stożek w przypadku fury, która ma podwójny dolot - czyli kozacki kolektor, o zmiennych długościach kanałów, czasem zwany Twin Port. (kliknąć prawym myszy i "zapisz element jako").

STOŻEK 1
STOŻEK 2
STOŻEK 3
STOŻEK 4
STOŻEK 5
STOŻEK 6
STOŻEK 7
STOŻEK 8
STOŻEK 9
ODPOWIEDZ