Maniurka78 by 57i KIT - stożek
Moderator: Moderatorzy
Maniurka78 by 57i KIT - stożek
Jestem już po montażu magicznego stożka(juz od jakiegoś czasu). Nie miałem płaskowanika ,a zależało mi na zamontowaniu w atku i wpadłem na taki nowatorski (tymczasoway) pomysł zamontowania go na .....? Zgadnijcie sami ;-) Póki co może być, do wiosny musi jakoś przejździc.
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
i co przybylo troszke mocy, silnik rowniej ciagnie? jak wrazenia? czy gaz dziala dobrze u Ciebie na stożku?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
uuu, goraco,ale swoja droga nie dziwie sie opini Tomika,bo duzo sie slyszy,ze stozek nic nie daje przy insalacjach gazowych i moze tylko pogorszyc kulture pracy na gazie, ta zweżka od gazu rzeczywiscie tez troche zabiera mocy (byl o tym nawet gdzies test w internecie),wiec pewnie jak montuje sie stożek,to troszke tej mocy jest odzyskiwanej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
no jak ktoś ma sekwencje to oczywiście nie musi się przejmować tym czy stożek coś da czy nie. w tym wypadku jak najbardziej można go założyć i cieszyć się większą mocą.
u maniurki, jak widać na zdjęciu, jest to zwykła instalacja. jeśli jest dobrze zestrojona to filtr nie powinien mieć wpływu na pracę silnika (i tutaj moim zdaniem wielką rolę odgrywa zwężka - powinna swoją średnicą być odpowiednio dobrana do silnika - przecież różne silniki potrzebują różnej ilości powietrza). a zatem jeśli tak jest to można pokusić się o stożek i kręcić silnik wysoko (przecież 16v to lubią). przy dużych obrotach silnik zasysa więcej powietrza, a i wtedy filtr nie stawia oporu.
a czy zastanawiał się ktoś nad skróconą żywotnością silnika przy jeździe na stożku? są stożki przypomonające moskitierę. mucha albo komar to może przez niego nie przleci ale co z kurzem? a silnik tego nie lubi! pozdrawiam.
a co ja się tak mądrzę - nigdy nie jeździłem ani na stożku ani na gazie...
u maniurki, jak widać na zdjęciu, jest to zwykła instalacja. jeśli jest dobrze zestrojona to filtr nie powinien mieć wpływu na pracę silnika (i tutaj moim zdaniem wielką rolę odgrywa zwężka - powinna swoją średnicą być odpowiednio dobrana do silnika - przecież różne silniki potrzebują różnej ilości powietrza). a zatem jeśli tak jest to można pokusić się o stożek i kręcić silnik wysoko (przecież 16v to lubią). przy dużych obrotach silnik zasysa więcej powietrza, a i wtedy filtr nie stawia oporu.
a czy zastanawiał się ktoś nad skróconą żywotnością silnika przy jeździe na stożku? są stożki przypomonające moskitierę. mucha albo komar to może przez niego nie przleci ale co z kurzem? a silnik tego nie lubi! pozdrawiam.
a co ja się tak mądrzę - nigdy nie jeździłem ani na stożku ani na gazie...
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
mnie najbardziej ciekawi sprawa tych zwerzek gazowych (a dokladnie chodzi o miksery), skad czlowiek ma wiedziec, czy ma dobry mikser zamontowany??? ja sie glowie juz od dawna nad tym (sam,bo nie szukalem nigdzie pomocy narazie), tak sie zastanawiam czy u mnie jest poprawie dobrany ten element.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Ja też wywaliłem stożek . Żadnej mocy to essikowi nie dodało, a wręcz przeciwnie, obcięło dół. Założyłem serię i auto od razu zaczęło się lepiej zbierać. Generalnie natomiast jedni montują stożek dla mocy, inni tylko dla dźwięku. Biorąc pod uwagę te dwa założenia, mam kilka spostrzeżeń.
Moim zdaniem stożek ma sens tylko wtedy, gdy :
1. W przypadku montażu DLA MOCY - Gdy auto jest po zmianach mechanicznych, typu zmiana wałków, obróbka głowicy itd. Wtedy rzeczywiście trzeba zweryfikować dopływ powietrza innym dolotem (stożek). Ale to wszystko trzeba jeszcze zestroić - elektronika. W większości seryjnych konstrukcji, bez zmian mechanicznych, ten stożek absolutnie nic nie daje, w 90% przypadków pogorsza osiągi.
2. W przypadku montażu DLA DŹWIĘKU - ma to sens gdy furak jest na tzw podwójnym dolocie - czyli, gdy kolektor dolotowy ma zmienną długość kanałów dolotowych, np RS 2000, Golf 2 GTI 16v, Honda Civic VTI, GOLF VR6, Tigra 1.6 16v itd, itp. Taki kolektor powoduje, że słychać wyraźnie DWA DŹWIĘKI, niższy i wyższy, a nie jeden dźwięk typu "buuuuuuu". Wtedy jest przepiękny WARKOT a nie buczenie i dla tego warkotu warto stożek założyć, nawet kosztem gorszego dołu. Ale w zwykłym essim 1.6 16v, 1.8 16v ZETEC, 1.3, 1.4 nie ma to absolutnie sensu, bo auto wtedy ani nie brzmi (bo tego pierdzenia komara brzemienim nazwać nie można), ani jeździ.
W moim 1.6 16v ZETEC stożek się nie sprawdził ani mocowo, ani dźwiękowo.
Wrzucam linki do filmików, jak brzmi stożek w przypadku fury, która ma podwójny dolot - czyli kozacki kolektor, o zmiennych długościach kanałów, czasem zwany Twin Port. (kliknąć prawym myszy i "zapisz element jako").
STOŻEK 1
STOŻEK 2
STOŻEK 3
STOŻEK 4
STOŻEK 5
STOŻEK 6
STOŻEK 7
STOŻEK 8
STOŻEK 9
Moim zdaniem stożek ma sens tylko wtedy, gdy :
1. W przypadku montażu DLA MOCY - Gdy auto jest po zmianach mechanicznych, typu zmiana wałków, obróbka głowicy itd. Wtedy rzeczywiście trzeba zweryfikować dopływ powietrza innym dolotem (stożek). Ale to wszystko trzeba jeszcze zestroić - elektronika. W większości seryjnych konstrukcji, bez zmian mechanicznych, ten stożek absolutnie nic nie daje, w 90% przypadków pogorsza osiągi.
2. W przypadku montażu DLA DŹWIĘKU - ma to sens gdy furak jest na tzw podwójnym dolocie - czyli, gdy kolektor dolotowy ma zmienną długość kanałów dolotowych, np RS 2000, Golf 2 GTI 16v, Honda Civic VTI, GOLF VR6, Tigra 1.6 16v itd, itp. Taki kolektor powoduje, że słychać wyraźnie DWA DŹWIĘKI, niższy i wyższy, a nie jeden dźwięk typu "buuuuuuu". Wtedy jest przepiękny WARKOT a nie buczenie i dla tego warkotu warto stożek założyć, nawet kosztem gorszego dołu. Ale w zwykłym essim 1.6 16v, 1.8 16v ZETEC, 1.3, 1.4 nie ma to absolutnie sensu, bo auto wtedy ani nie brzmi (bo tego pierdzenia komara brzemienim nazwać nie można), ani jeździ.
W moim 1.6 16v ZETEC stożek się nie sprawdził ani mocowo, ani dźwiękowo.
Wrzucam linki do filmików, jak brzmi stożek w przypadku fury, która ma podwójny dolot - czyli kozacki kolektor, o zmiennych długościach kanałów, czasem zwany Twin Port. (kliknąć prawym myszy i "zapisz element jako").
STOŻEK 1
STOŻEK 2
STOŻEK 3
STOŻEK 4
STOŻEK 5
STOŻEK 6
STOŻEK 7
STOŻEK 8
STOŻEK 9