Strona 1 z 1
przekrecilem obrotomierz :P
: 24 lis 2008, 17:04
autor: siutek
chlopaki help!!
wczoraj podczas odpalania auta przekrecilem obrotomierz

nie wiem jak to sie stalo, ale gdy krecilem rozrusznikiem wskazowka obrotomierza coraz wyzej skakala az "przykleila" sie do konca skali. no i nie chce sie odkleic
dzisiaj udalo mi sie odpalic auto na swiezonaladowanym akumulatorze, ale wskazowka obrotomierza nadal siedzi na koncu skali
jak ja odkleic??
mam nadzieje ze z obrotomierzem wszystko ok

: 24 lis 2008, 17:10
autor: Jamszoł
Siutek coś Ty znowu wymodził ?
Należało by sprawdzić zkąd masz impuls na obrotek i odpiąć go a następnie sprawdzić co się stało z obrotkiem i i z nadajnikiem impulsów.
: 24 lis 2008, 17:14
autor: siutek
ja?? nic, grzeczny bylem

chcialem tylko odpalic autko

: 24 lis 2008, 17:18
autor: Jamszoł
Sprawdź masę silnik - karoseria bo podejrzewam , że tu może być przyczyna choroby.
Najlepiej poprowadź od razu dodatkową.
: 27 lis 2008, 23:01
autor: WieSiu
a obrotomierz naprawisz rozbierajac licznik i fizycznie go odkrecajac (chyba ze sie sam naprawi)
: 27 lis 2008, 23:28
autor: Jamszoł
Pytałem naszego elektryka samochodowego we firmie - pierwsze jego skojażenie - brak masy między silnikiem a karoserią .
: 28 lis 2008, 07:19
autor: siutek
WieSiu pisze:a obrotomierz naprawisz rozbierajac licznik i fizycznie go odkrecajac (chyba ze sie sam naprawi)
no wlasnie w tym rzecz ze sie sam naprawil

w poniedzialek zamontowalem ponownie aku do auta i obrotomierz nadal byl martwy, ale we wtorek rano, gdy jechalem do pracy zauwazylem ze zaczal pracowac jak nalezy

zatem nie mam pojecia co z nim bylo nie tak

ale dziala, to najwazniejsze

: 28 lis 2008, 19:02
autor: Jamszoł
Esio włączył samo uzdrowienie - jak to Esio.
Poprowadź dodatkową masę od silnika do karoserii - nie zaszkodzi a może pomuc .
: 07 gru 2008, 12:46
autor: Paul
Wybacz siutek, że podepnę sie do tematu ale są bardzo podobne. Problem u znajomego w escorcie powstał po przełożeniu zegarów z XR3i MK5 do RS2000 MK5. Wolne obroty pokazywał ok 2500 chociaż słychać było że są normalne. Przełożyliśmy wskazówke żeby pokazywał 1000. Po odpaleniu pokazuje 1000 i wszystko jest ok dopóki nie doda gazu. Ruszając normalnie i na jedynce tak do 2500 na słuch, obrotomierz pokazuje 5000 - 5500 !!! Na dwójce na słuch do 4K obr obrotomierz pokazuje już prawie pion w dół czyli ok 10tys obrotów. Moje pytanie jest czy jest różnica w sterowaniu obrotomierza miedzy ww modelami czy po prostu szlag go trafił ?
: 07 gru 2008, 13:50
autor: deathrider_85
Ja też to miałem u mnie prawdopodobnie było jakieś zwarcie, albo właśnie brak masy (ogólnie mi elektryka ześwirowała przednie światła mijania się nie świeciły, zaświeciła się kontrolka ładowania, a obrotek zaczął szaleć. Przeszło po 3km jazdy po nierównej drodze.
: 15 gru 2008, 20:44
autor: Obi_van_ZenObi
U mnie wystarczyło palcem przełożyć go na powrót w pozycję wyjściową. Czasem jak kręci się rozrusznikiem, to obrotomierz skacze jak popaprany, potrafi przeskoczyć poza punkt ciężkości, i polecieć w dół z drugiej strony. Wskazówka jest zawieszona luźno, więc bez problemu można cofnąć.
: 15 gru 2008, 21:31
autor: WieSiu
Paul, po prostu wziales zegary od innej wersji silnikowej, musisz w elektronice obrotomierza pogrzebac,przekladanie wskazowki nie bylo konieczne, musisz zmienic rezystancje rezystora tego ktory jest obok potencjometru na plytce obrotomierza na taki jak miales w starych zegarach. Albo jeszcze prosciej, przelutuj cala plytke ze swoich zegarow do tych nowych zegarow, ja juz tak 2 razy robilem i zawsze to dziala

Tylko szkoda ze ta wskazowke ruszales, teraz bedziesz musial na nowo ustawiac