Strona 1 z 1

przekrecilem obrotomierz :P

: 24 lis 2008, 17:04
autor: siutek
chlopaki help!!

wczoraj podczas odpalania auta przekrecilem obrotomierz :P
nie wiem jak to sie stalo, ale gdy krecilem rozrusznikiem wskazowka obrotomierza coraz wyzej skakala az "przykleila" sie do konca skali. no i nie chce sie odkleic :P

dzisiaj udalo mi sie odpalic auto na swiezonaladowanym akumulatorze, ale wskazowka obrotomierza nadal siedzi na koncu skali :P

jak ja odkleic??

mam nadzieje ze z obrotomierzem wszystko ok :P

: 24 lis 2008, 17:10
autor: Jamszoł
Siutek coś Ty znowu wymodził ? :mrgreen:
Należało by sprawdzić zkąd masz impuls na obrotek i odpiąć go a następnie sprawdzić co się stało z obrotkiem i i z nadajnikiem impulsów.

: 24 lis 2008, 17:14
autor: siutek
ja?? nic, grzeczny bylem :P chcialem tylko odpalic autko :P

: 24 lis 2008, 17:18
autor: Jamszoł
Sprawdź masę silnik - karoseria bo podejrzewam , że tu może być przyczyna choroby.
Najlepiej poprowadź od razu dodatkową.

: 27 lis 2008, 23:01
autor: WieSiu
a obrotomierz naprawisz rozbierajac licznik i fizycznie go odkrecajac (chyba ze sie sam naprawi)

: 27 lis 2008, 23:28
autor: Jamszoł
Pytałem naszego elektryka samochodowego we firmie - pierwsze jego skojażenie - brak masy między silnikiem a karoserią .

: 28 lis 2008, 07:19
autor: siutek
WieSiu pisze:a obrotomierz naprawisz rozbierajac licznik i fizycznie go odkrecajac (chyba ze sie sam naprawi)
no wlasnie w tym rzecz ze sie sam naprawil :P w poniedzialek zamontowalem ponownie aku do auta i obrotomierz nadal byl martwy, ale we wtorek rano, gdy jechalem do pracy zauwazylem ze zaczal pracowac jak nalezy :P zatem nie mam pojecia co z nim bylo nie tak :) ale dziala, to najwazniejsze :)

: 28 lis 2008, 19:02
autor: Jamszoł
Esio włączył samo uzdrowienie - jak to Esio.
Poprowadź dodatkową masę od silnika do karoserii - nie zaszkodzi a może pomuc .

: 07 gru 2008, 12:46
autor: Paul
Wybacz siutek, że podepnę sie do tematu ale są bardzo podobne. Problem u znajomego w escorcie powstał po przełożeniu zegarów z XR3i MK5 do RS2000 MK5. Wolne obroty pokazywał ok 2500 chociaż słychać było że są normalne. Przełożyliśmy wskazówke żeby pokazywał 1000. Po odpaleniu pokazuje 1000 i wszystko jest ok dopóki nie doda gazu. Ruszając normalnie i na jedynce tak do 2500 na słuch, obrotomierz pokazuje 5000 - 5500 !!! Na dwójce na słuch do 4K obr obrotomierz pokazuje już prawie pion w dół czyli ok 10tys obrotów. Moje pytanie jest czy jest różnica w sterowaniu obrotomierza miedzy ww modelami czy po prostu szlag go trafił ?

: 07 gru 2008, 13:50
autor: deathrider_85
Ja też to miałem u mnie prawdopodobnie było jakieś zwarcie, albo właśnie brak masy (ogólnie mi elektryka ześwirowała przednie światła mijania się nie świeciły, zaświeciła się kontrolka ładowania, a obrotek zaczął szaleć. Przeszło po 3km jazdy po nierównej drodze.

: 15 gru 2008, 20:44
autor: Obi_van_ZenObi
U mnie wystarczyło palcem przełożyć go na powrót w pozycję wyjściową. Czasem jak kręci się rozrusznikiem, to obrotomierz skacze jak popaprany, potrafi przeskoczyć poza punkt ciężkości, i polecieć w dół z drugiej strony. Wskazówka jest zawieszona luźno, więc bez problemu można cofnąć.

: 15 gru 2008, 21:31
autor: WieSiu
Paul, po prostu wziales zegary od innej wersji silnikowej, musisz w elektronice obrotomierza pogrzebac,przekladanie wskazowki nie bylo konieczne, musisz zmienic rezystancje rezystora tego ktory jest obok potencjometru na plytce obrotomierza na taki jak miales w starych zegarach. Albo jeszcze prosciej, przelutuj cala plytke ze swoich zegarow do tych nowych zegarow, ja juz tak 2 razy robilem i zawsze to dziala :D Tylko szkoda ze ta wskazowke ruszales, teraz bedziesz musial na nowo ustawiac