Prostownik - zmiana bezpiecznika

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Prostownik - zmiana bezpiecznika

Post autor: Mikosz »

Mam prostownik do ładowania akumulatorów o mocy do 200 Ah. Jest 10 lub 11 amperowy. Bezpiecznik posiada 15 amperów. Czy mogę zmienić bezpiecznik na 5 amperów aby wolniej ładowało tak jak marketowe tańsze prostowniki 4 amperowe ?????????
Może głupie pytanie ale wolę pytać zanim to zrobię :)
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

a co za szybko laduje? :mrgreen:
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Bezpiecznik nie ma wpływu na szybkość ładowania , tylko na szybkość przepalania się .
czyli lekko większe obciążenie i się przepali.
Nie tędy droga.
Jak chcesz zmniejszyć szybkość ładowania to wepnij szeregowo żarówkę reflektorową - ona zabierze trochę Amperów.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Klakier pisze:a co za szybko laduje? :mrgreen:
Niestety tak bardzo szybko ładuje po koło 20 minutach kwasy już sie gotują.
Kiedyś niedawno pożyczyłem 4 amperowy od ojca i nim ładowałem dłużej ale za to bezpiecznie dla aku....
Dzięki jamszoł...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Również dzięki za pomógl.
Możesz podłączyć żarówkę reflektorową - łącząc tak , żeby zaświeciło włókno od mijania i drogowych równocześnie a do tego możesz wstawić następną i następną - a jak możesz skołować amperomierz - czyli nawet jakiś prosty multimetr z pomiarem natężenia prądu to sobie dobierzesz tyle żarówek , żebyś miał takie natężenie jakie Tobie pasuje.
Oczywiście można zaingerować w bebechy prostownika , ale to wyższa jazda.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Jamszoł pisze:to wepnij szeregowo żarówkę reflektorową - ona zabierze trochę Amperów.
zaraz,zaraz Jureczku.... amperomierz podłącza się w szereg-prawda. ale czy jak w szereg podłączy żarowkę to nie zabierze przypadkiem nie amperów tylko Voltów ???
a podłączając w szereg np.dwie żarówki pod 12V nie dzielimy napiecia na nich przez dwa ???
jak dla mnie to żarówkę możemy ewentualnie podłączyć równolegle...chociaż nie sądzę by to zdało egzamin.
chyba że ja coś nie zrozumialem....
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przeczytałem w książce od Fizyki - Połączenie szeregowe polega na połączeniu odbiorników "jeden za drugim" w łańcuch jak lampki choinkowe.
Właśnie o takie połączenie mi chodziło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Jamszoł pisze:Połączenie szeregowe polega na połączeniu odbiorników "jeden za drugim" w łańcuch jak lampki choinkowe.
Właśnie o takie połączenie mi chodziło
no tak, zgadza się. tyle że takim połączeniem zdejmujesz napięcie.
jak połączysz w szereg np:5 żarówek 12-to Voltowych i podłączysz to pod aku to te żarówki ledwo się zażarzą.

aby zmniejszyć amperarz musial byś podłączyć RóWNOLEGLE jakiś odbiornik.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Panowie zgadujecie czy wiecie ? Polecam zapoznać sie z prawami Kirhoffa. Aby zmniejszyć prad łączy sie równolegle aby zmniejszyć napięcie to szeregówo. No chyba ze ktorys z was odkrył cos nowego w fizyce
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak zgadza się piszę na odwrót do tego co myśle.
Żarówki w równolegle.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2009, 23:05 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

cidzej pisze:Panowie zgadujecie czy wiecie ? Polecam zapoznać sie z prawami Kirhoffa. Aby zmniejszyć prad łączy sie równolegle aby zmniejszyć napięcie to szeregówo. No chyba ze ktorys z was odkrył cos nowego w fizyce
chciałem jakoś delikatniej przekonać do tej zasady Jamszoła :D
ale skoro już .....
Jamszoł pisze:Żarówki w szereg.
jaki szereg ????
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Cicho już ! :razz: :oops: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Procurator

Post autor: Procurator »

A ja sobie zrobiłem prostownik ze starego dużego transformatora, mostka prostowniczego za 10 zł i kondensatora. Napięcie wtórnego uzwojenia z transformatora mam tak dobrane (ok 14.7V), że akumulator ładuje mi się prądem ok 5A, zaś ładowanie przerywam gdy napięcie na zasikach ustali się w granicach 15.9 - 16.1 V.
pzdr.
ODPOWIEDZ