Strona 1 z 2
					
				Dziwny dymek
				: 23 mar 2009, 22:07
				autor: dziku
				Mam taki problem. Dziś jak sobie jechałem spokojnie nagle z kolumny kierownicy - z okolic przycisku świateł awaryjnych zaczął wydostawać się siwy dymek. Czuć było jakąś spaleniznę. Ktoś wie jaki może być powód i co mogło się stać? Nadmienię przy tym - nie wiem czy to ma coś wspólnego ale padło w tym samym momencie co pojawił się dymek - przestały działać wycieraczki. Tzn. działa impuls i najszybszy bieg. Reszta umarła... Co z tym robić? 

 
			 
			
					
				
				: 23 mar 2009, 22:14
				autor: kupiec
				w moim Mk4 to samo było i sfajczył się zespolony  

 
			 
			
					
				
				: 23 mar 2009, 22:17
				autor: ELpYndoL
				dziku, czympredzej zdejmij obudowe kolumny kierownicy i tam zajzyj bo jak byłdymek to było jakies zwarcie 

 nie dopusc do tego by ci sie Essi spalił 

 
			 
			
					
				
				: 23 mar 2009, 22:19
				autor: kupiec
				widzisz Yanku jak to jest. przychodzi ktoś zadaje pytanie i odchodzi a jutro sprawdzi co kto napisał a furka może fruuuu z dymkiem iść. jak pisałem posta to dziku już wylogował się.
			 
			
					
				
				: 23 mar 2009, 22:32
				autor: Jamszoł
				wielu takich jest co nie czeka na odpowiedź - niektórym na PW pisałem , żeby zaczekali trochę po zadaniu pytania - ale wciąż tacy są na forum 
dziku, zespolony do regeneracji lub do wymiany
 
			 
			
					
				
				: 23 mar 2009, 22:55
				autor: dziku
				Spokojnie, spokojnie. Wszystko przeczytałem. Sytuacja miała miejsce około godziny 13 dzisiaj. Po fakcie odczekałem kilkanaście minut w aucie - wszystko było w porządku. Po kilku godzinach = po pracy wsiadłem i wszystko również było ok. Wygląda wiec na to że coś się spaliło i tyle. Pytanie tylko co to jest na 100% i ile to będzie kosztować?
EDIT: Jak rozmontować kolumnę kierownicy?  
  
 
			 
			
					
				
				: 24 mar 2009, 00:33
				autor: kupiec
				
			 
			
					
				
				: 24 mar 2009, 01:08
				autor: Blazey
				Jeśli to przydymił się wyłącznik awaryjnych, to niedobrze, bo tam jest napięcie cały czas - pozostawienie grozi pożarem.
Na reszcie wyłączników w zespolonym napięcie występuje tylko po stacyjce. Po wyłączeniu zapłonu problemu w zasadzie nie ma. 
Czy jak się zaczęło dymić, to wycieraczki pracowały? Bo wypalenie wyłącznika wycieraczek może mieć przyczynę gdzie indziej: zatarty mechanizm wycieraczek i zwiększony pobór prądu lub uszkodzenie silnika. Radził bym sprawdzić jakie tam płyną prądy.
Jeśli przypaliły się styki to można wyczyścić i powinno chodzić przez jakiś czas. Ale jeśli przytopił się plastik i nastąpiły jakieś niekształcenia, to wyłącznik do wymiany.
			 
			
					
				
				: 24 mar 2009, 01:15
				autor: Adaś
				dziku, jak dostać się do zespolonego to chyba było na forum a jak nie to napiszę jeszcze raz dla pewności 

 Odkręcasz obudowe od góry i od dołu torxem (nie pamietam dokladnie jakim), zdejmujesz plastiki, odkrecasz zespolony i masz go w reku 
Przykładowy przełącznik zespolony 
http://moto.allegro.pl/item578131268_pr ... erwal.html 
			 
			
					
				
				: 24 mar 2009, 11:37
				autor: dziku
				Byłem dziś u elektryka. Powiedział że na 100% to przełącznik zespolony. Powiedział też że nie ma sensu go regenerować tylko trzeba kupić nowy. A nowy 280 zł  
 
Jako że z tym można jeździć to dopóki nie zdobędę funduszy wycieraczek nie będzie 

 
			 
			
					
				
				: 24 mar 2009, 11:54
				autor: kupiec
				
			 
			
					
				
				: 24 mar 2009, 12:04
				autor: Rob
				dziku pisze:A nowy 280 zł 
ja kupowałem firmy Febi i .... działa .  
 
a tu masz taniej 
http://moto.allegro.pl/item575653826_wl ... orion.html 
			 
			
					
				
				: 24 mar 2009, 12:20
				autor: cidzej
				Rob pisze:ja kupowałem firmy Febi i .... działa .
 bo prawdopodobnie, podobnie jak i wiele innych podzespolow w escorcie (np. pompka spryskiwacza), producentem oryginalnego przelacznika jest Febi, tylko są na nich tłoczone oznakowania Forda/Motorcrafta
 
			 
			
					
				
				: 24 mar 2009, 20:16
				autor: WieSiu
				Dziku,jak nic sie nie potopilo plastikowego to moge Ci ktoregos dnia naprawic.akurat nie mam za duzo do roboty i chetnie Ci pomoge.zapewne da sie naprawic,w swoim starym escorcie tez robilem reanimacje ale od strony swiatel.poza tym mam drugi przelacznik w domu i jak cos to z jego czesci skorzystam
			 
			
					
				
				: 24 mar 2009, 22:21
				autor: dziku
				
Tylko że - jeśli dobrze widzę - ten nie zapasuje do mojej wersji wyposażenia. Normalny byłby tańszy. Ale do wersji GHIA tyle kosztuje i jest na zamówienie.
WieSiu pisze:Dziku,jak nic sie nie potopilo plastikowego to moge Ci ktoregos dnia naprawic.akurat nie mam za duzo do roboty i chetnie Ci pomoge.zapewne da sie naprawic,w swoim starym escorcie tez robilem reanimacje ale od strony swiatel.poza tym mam drugi przelacznik w domu i jak cos to z jego czesci skorzystam
Żona mnie zmusiła i kupiłem nowy. Mianowicie taki:
http://allegro.pl/item578131268_przelac ... erwal.html
I chyba rzeczywiście to okazja 
A co do naprawy starego - nie wiem czy to się da. A to z tego powodu że gdy leciał dymek właśnie był swąd palonego plastiku. Ale w razie czego - jak już wymienię ten stary na nowy - to jakoś się zgadamy i może coś poczarujesz ze starym. W razie czego będę miał zapas albo popchnę dalej 
EDIT:
Chyba rzeczywiście nie tak drogo zapłaciłem skoro:
http://ford.sklep.pl/pl,product,320895, ... em,oe.html  